Grupa II Słoneczniki-“Wiosenne powroty”.

W związku z obowiązkiem realizowania podstawy programowej wychowania przedszkolnego zachęcam do skorzystania z poniższych aktywności. Wszystkie działania są dostosowane do potrzeb i możliwości psychofizycznych dzieci.

 

Temat kompleksowy: Wiosenne powroty.

 

https://images.app.goo.gl/Kp1v1iCrt3k5Mx8y6

Poniedziałek 30.03.2020

  1. Zaproście rodziców do wspólnej gimnastyki. Włączcie waszą ulubioną piosenkę i poruszajcie się zgodnie z jej tempem (marsz, bieg, podskoki, skłony, przysiady).
  2. Usiądźcie na podłodze w siadzie skulnym. Kręćcie się dookoła własnej osi w jedna i w druga stronę.

 

  1. Przesyłam również karty do zabaw grafomotorycznych. Skacząca żabka i fruwający motyl.

1Zabawy grafomotoryczne Zabawy grafomotoryczne

  1. Zabawa ruchowa Gra w zielone.

Rodzic rozmieszcza w pokoju różne przedmioty w kolorze zielonym. Pyta: Grasz w zielone? Dziecko odpowiada: Gram! Rodzic: Masz zielone? Dziecko: Mam! Wówczas dziecko musi dotknąć jakiegoś przedmiotu w kolorze zielonym.

  1. Zachęcam również do zabaw paluszkowych.
  • Powitanie

Gdy się rączki spotykają, To od razu się witają (podanie dłoni).

Gdy się kciuki spotykają, To od razu się witają (kciuk dotyka kciuk).

Gdy się palce spotykają, To od razu się witają (palce jednej dłoni dotykają palce drugiej dłoni)

  • Sroczka

Tu sroczka kaszkę warzyła.
Dzieci swoje karmiła.
Temu dała – na łyżeczce,
Temu dała – na miseczce,
Temu dała – na spodeczku,
I dla tego? Nic nie miała!
Frr! – po więcej poleciała.

  • Rodzinka

Ten pierwszy – to nasz dziadziuś (pokazujemy kciuk). A obok – babunia (drugi palec). Największy – to tatuś (pokazujemy środkowy palec). A przy nim – mamunia (pokazujemy czwarty palec). A to jest – dziecinka mała (pokazujemy mały palec). Tralalala, la, la… A to moja – rączka cała! Tralalala, la, la…

  • Małe rączki

Małe rączki sobie klaszczą, czasem także się pogłaszczą, i w kolanka zastukają, no i dzieciom pomachają.

  1. Ćwiczenia logopedyczne usprawniające narządy mowy- język, wargi, żuchwa.

 

Wtorek 31.03.2020

  1. Zabawa Ene, due, rabe.

Ene due rabe,
bocian połknął żabę,
a później Chińczyka,
co z tego wynika,
raz, dwa, trzy, wychodź ty.

  1. Układanie chodniczka z (patyczków, kolorowych słomek lub kredek) w kolorach kojarzących się z wiosną. Podczas tej zabawy utrwalamy kolory oraz odwzorowujemy sekwencje.

 

 

  1. Rozmowa z dziećmi jakie kolory kojarzą się z wiosną.
  • Jaki kolor ma słonko?
  • Jaki kolor ma trawa?
  • Jaki kolor ma niebo wiosną?

 

  1. Eksperymenty plastyczne: Jak powstają kolory wiosny?

https://www.youtube.com/watch?v=P_lMR5cceBk

https://www.youtube.com/watch?v=iWLA91osaqc

  1. Zabawa matematyczna Sadzimy wiosenne kwiaty.

Dok1 Pokoloruj tyle kwiatków w rzędzie

 

 

Środa 01.04.2020

  1. Zabawa ruchowa z elementem toczenia – Tocząca się piłka.

Do tej zabawy można wykorzystać piłkę, balon, papierową kulkę.

  1. Tor przeszkód „Skacząca żabka”

Ustawiamy na podłodze poduszki zadanie dziecka jest je przeskoczyć jak żabka.

Mogą to być też maskotki, kałuże wycięte z papieru lub zwykłe kartki z bloku ułożone w odstępach.

  1. Praca plastyczna „Tulipany”.

Potrzebna rzeczy: kartka papieru, farby, plastikowy widelec.

Dziecko wykonuje prace przy użyciu widelca odbija tulipanki i dorysowuje łodygę i liście.

 

 

  1. Zabawa słowami. Dokończ słowo.

Rodzic mówi słowo związane z wiosną dzieląc je na sylaby np. wio-sna, bo-cian, ża-ba itp.

Zadaniem dziecka jest powiedzieć jakie to słowo. Można też zamienić się rolami dziecko dzieli na sylaby a rodzic zgaduje co to za słowo. (pomocnicze rysunki)

 

rysuni do zabawy słownej

  1. Zabawa traf do celu.

Potrzebne stare gazety, pudełko po butach, rysunek żaby.

 

  1. Na koniec polecam masażyk relaksujący dla dzieci.

 

  • Po pleckach płynie rzeczka[rysujemy palcem wężyki wzdłuż plecków]
    I przeszła pani na szpileczkach [“idziemy” palcami jak w butach na obcasach]
    A potem przeszły słonie [ugniatamy powoli całymi dłońmi]
    I przejechały konie [„galopujemy” pięściami – oczywiście nie za mocno!]
    A potem spadł deszczyk [robimy deszczyk opuszkami palców po całych pleckach]
    Czy czujesz już dreszczyk? [szybkie tup-tup-tup palcami wzdłuż kręgosłupa]

 

  • MASZYNA DO PISANIA

[Dziecko siedzi zwrócone do nas plecami]

Wkręcamy papier do maszyny do pisania. [Ostrożnie „przekręcamy” uszka dziecka do przodu]

Wygładzamy kartkę papieru I piszemy: [Gładzimy jego plecy wewnętrzną stroną dłoni]

„A.…, B.…, C.…, kropka, przecinek” [piszemy palcem: A, B, C, stawiamy dużą kropkę i przecinek]

i.… przesuwamy wałek [chwytamy dziecko za głowę, z wyczuciem, lecz stanowczo przechylamy je na bok, tak żeby-cały czas asekurowane przez nas-się przewróciło]

 

Czwartek 02.04.2020

  1. Zabawa ruchowa” Raz, dwa, trzy bocian patrzy”.

Rodzic jest bocianem ma opaskę z dziobem bociana odwrócony tyłem do dziecka. Dziecko jest żabką z opaską żabki lub ubrane na zielono. Żabka swobodnie skacze, kiedy bocian mówi Raz, dwa, trzy bocian patrzy dziecko zamiera w bezruchu.

 

2.    Zabawa ruchowa” Przeprawa przez rzekę”.

Wyobraźcie sobie, że przez Wasz pokój przepływa rzeka. Długi rwący potok rozciąga swoje brzegi od stołu, aż do kanapy lub od ściany do ściany, w zależności od rozkładu mieszkania. Musicie przejść na drugą stronę skacząc po kamieniach, ale tak, aby nie wpaść do wody. Czym są kamienie? Poduszkami jaśkami lub innymi kawałkami materiału. Rozłóżcie je na podłodze tak, aby przejście po nich nie było zbyt łatwe.

  1. Zabawa z piłką

Będziesz potrzebować piłki i pojemnika, np. plastikowego kosza. Zadaniem dziecka jest trafić piłką do kosza. Jeżeli dziecko opanuje rzuty np. z odległości pół metra, stopniowo zwiększaj dystans.

  1. Ogień – burza – powietrze

Włącz energiczną muzykę, do której dziecko będzie tańczyć. Wytłumacz maluchowi zasady – jeżeli wyłączysz piosenkę i krzykniesz ogień, zadaniem dziecka jest się na coś wspiąć; hasło – burza, oznacza, że dziecko ma jak najszybciej się położyć, okrzyk – powietrze, to znak, żeby zastygnąć w bezruchu. Im więcej osób uczestniczy w zabawie, tym lepiej.

Link do przykładowej piosenki.

https://www.youtube.com/watch?v=Vn-WWipvbJM

https://www.youtube.com/watch?v=xm93WFJ7bNs

 

Piątek 03.04.2020

  1. Poranna gimnastyka.
  • Skacz jak żabka.
  • Skacz jak mała koza. Itd.

Link piosenki do zabawy.

https://www.youtube.com/watch?v=LNouuY9zrKQ&list=PLH0R4k_MeIc9n2vdTRq–Gc_DqKwP94_g

  1. Zabawa ruchowa.
  • Stój na jednej nodze jak bocian.
  • Chodzi jak bocian po łące wysoko podnosząc kolana.
  • Machaj rękami jak ptak skrzydłami.
  • Leć jak jaskółka.
  • Zakrada się jak lis.

 

  1. Zabawa matematyczna Żabki w stawie.
  • Policz żabki i pokoloruj tyle kółek, ile żabek jest w rzędzie. (karta pracy)
  • Policz żabki i połącz je w pary. (karta pracy)

 

Policz żabki Połącz takie same żabki

 

  1. Kończenie zdania: Ptaki wracają do Polski z ciepłych krajów, bo…
  2. Zabawa dydaktyczna Zobacz, gdzie jest jaskółka.
  • Powiedz, gdzie na obrazku znajduje się jaskółka używając przyimków: nad, pod, obok, w. (karta pracy)

Powiedz gdzie jest jaskółka używając przyimków

 

W razie pytań i wątpliwości jestem do Państwa dyspozycji. Jeżeli tylko macie Państwo ochotę możecie się ze mną kontaktować, poprzez wpisy na grupie, poprzez messengera bądź telefonicznie.

Pozdrawiam Anna W-J.