Grupa II- Słoneczniki

W związku z obowiązkiem realizowania podstawy programowej wychowania przedszkolnego zachęcam do skorzystania z poniższych aktywności:

Temat kompleksowy: Wiosenne przebudzenie.

Data: 25.03.2020

  1. Zabawa ruchowa przy piosence „Wiosna urodziły się motyle”
  • Do tańca możemy użyć kolorowych wstążek lub chusteczek w zależności od tego co ma w domu.
  • Spróbuj tańczyć tak jak na załączonym filmie.

Piosenka z inscenizacją ruchową.

https://www.youtube.com/watch?v=eXTBJkvsWsk&t=40s

(źródło YouTube)

  1. Zabawa dydaktyczna Liczenie nasion.

Potrzebne rzeczy: kartka papieru, kolorowe kółka, ziarna grochu / fasoli lub makaron świderki, kubki plastikowe. Wszystko zależy od tego co w danym monecie ma w domu.

  • Na kolorowej kartce rysujemy koła a w nich odpowiednią liczbę kropek od 1 do 5 można też nakleić kolorowe kropki. Obok rysujemy lub naklejamy puste koła. Zadaniem dziecka jest umieścić w pustym okręgu tyle ziaren fasoli lub makaronów, ile jest kropek w kole obok.
  • Na plastikowym lub zwykłym kubku naklejamy odpowiednią ilość kropek od 1 do 5. Zadaniem dziecka jest policzyć kropki na kubeczku i wrzucić do niego odpowiednią liczbę fasoli lub makaronu.
  1. Zabawa zręcznościowa.

Potrzebne rzeczy: kubek plastikowy lub takie jakie mamy w domy, ziarna fasoli, kostka do gry.

  • Ustawiamy kubek na stoliku, dziecko rzuca kostką tyle ile oczek wypadnie tyle fasolek musi wrzucić do kubeczka z odpowiedniej odległości.
  1. Drogie dzieci pamiętajcie o odpoczynku i myciu rąk.

 

W razie pytań i wątpliwości jestem do Państwa dyspozycji. Jeżeli tylko macie Państwo ochotę możecie się ze mną kontaktować, poprzez wpisy na grupie, poprzez messengera bądź telefonicznie.

Pozdrawiam Anna Wadowska-Jelonek.

 

 

Temat kompleksowy: Wiosenne przebudzenie.

Data: 26.03.2020

 

  1. Zabawy dotykowej.

Sensoryczne koszyczki i odgadywanie przedmiotów tylko za pomocą zmysłu dotyku to nie małe wyzwanie dla każdego kilkulatka.

 Do zabawy potrzebujecie: dwa koszyczki, dwa kawałki materiału z wyciętym otworem na dłonie, dwie gumki recepturki do zamocowania materiału i kilka różnych przedmiotów po dwie sztuki każdy, tak aby w jednym i drugim koszyczku umieścić takie same przedmioty.

Dobrze by było, gdyby przedmioty były w podobnym kształcie oraz podobne w dotyku. To mogą być dwie szyszki, dwie muszelki, samochodziki, ludziki, koniki, puszki waty, klocki, piłeczki, łyżki itp. Wszystko wrzucamy do naszych koszyczków, zakrywamy materiałem i za pomocą dotyku próbujemy odszukać dwa takie same przedmioty. Zabawa jest świetna, a chwila, gdy wyciągasz dwa różne przedmioty podobne do siebie wprawia w doskonały nastrój. Zabawa uczy dziecko obserwacji świata, rozwija wrażliwość dotykową i pobudza wyobraźnię.

  1. „Już potrafię”

Zabawa kształtująca odpowiednią postawę dziecka.

Rodzic prosi, by dzieci naśladowały jego ruchy:

– staje wyprostowany

– wyciąga obie ręce do sufitu

– wyciąga obie ręce w bok

– wyciąga obie ręce przed siebie

– dotyka stóp czubkami palców dłoni

– dotyka lewą dłonią prawego kolana

– dotyka prawą dłonią lewego kolana

– z zamkniętymi oczami, dotyka palcem wskazującym czubka nosa. Itd.

  1. Zachęcam Państwa do wirtualnych spacerów po ciekawych miejscach w naszej Ojczyźnie. Poniżej podaje linki do:
  • Kopalni soli w Wieliczce

https://www.ai360.pl/panoramy/278

  • Muzeum Kolejnictwa w Warszawie

https://www.ai360.pl/panoramy/680

 

  • Centrum Nauk Kopernik w Warszawie.

https://www.youtube.com/watch?v=MkhB28rRTOY

https://www.youtube.com/watch?v=sVDxtbdi5DM

(źródło: YouTube)

  1. Drogie dzieci pamiętajcie o odpoczynku i myciu rąk.

 

W razie pytań i wątpliwości jestem do Państwa dyspozycji. Jeżeli tylko macie Państwo ochotę możecie się ze mną kontaktować, poprzez wpisy na grupie, poprzez messengera bądź telefonicznie.

Pozdrawiam Anna Wadowska-Jelonek.

 

 

Temat kompleksowy: Wiosenne przebudzenie.

Data: 27.03.2020

  1. Zabawa ruchowa „Pisklaki”

Dziecko siedzi na podłodze zwinięte w kuleczkę.

Pisklaki budzą się – dziecko wstaje i prostuje rączki i nogi.

Pisklaki idą na spacer – dziecko udaje pisklaka i spaceruje po pokoju.

Pisklaki machają skrzydełkami – dziecko macha rękami.

Pisklaki zjadają ziarenka – dziecko udaje, że dzióbie ziarno.

  1. Zręcznościowa gra „Kto szybszy”
  • Potrzebna rzeczy: pudełko z otworami, długie patyczki do szaszłyków, pisklak wycięty z papieru lub pomponik, łyżka drewniana lub plastikowy młotek może też być packa na muchy.

Rodzic wystawia przez otwory w pudełku pisklaka lub pomponik przyczepiony do szaszłykowych patyczków. Zadaniem dziecka jest dotknąć pisklaka za pomocą packi, zanim pisklak się schowa do pudełka.

  1. Praca plastyczna „Pisklęta”

Pisklęta z rolki papierowej

Do wykonania tej pracy potrzebujemy: papierową rolkę, żółtą farbę, czerwoną kartkę papieru, nożyczki i klej.

  • Dwie papierowe rolki malujemy na żółto. Wycinamy z papiery dziób, czyli mały trójkącik, nogi oraz oczy. Przyklejamy na rolce z drugiej rolki wycinamy dwa okręgi na skrzydła, przyklejamy i pisklak gotowy.

 

Pisklęta z plastikowej butelki

    Do wykonania tej pracy potrzebujemy: plastikowa butelka, żółtą farbę/ kartkę/ bibułę, czerwoną kartkę, klej, nożyczki.

  • Butelkę wypełniamy w zależności co mamy kawałkami bibuły lub kawałkami kartki papierowej albo malujemy ją farbą. Wycinamy oczy, dziób, skrzydła przyklejamy i gotowe.

(Można wybrać którą prace chce się wykonać)

  1. Zabawa na spostrzegawczość.

Potrzebne: dwa lub trzy kubeczki, guzik lub moneta.

Dwa kubeczki chowamy guzik pod jeden z nich i mieszamy. Zadaniem dziecka jest zgadnąć pod którym kubeczkiem jest guzik.

Jeśli dziecko świetnie sobie radzi dokładamy 3 kubek.

 

  1. Drogie dzieci pamiętajcie o odpoczynku i myciu rąk.

 

W razie pytań i wątpliwości jestem do Państwa dyspozycji. Jeżeli tylko macie Państwo ochotę możecie się ze mną kontaktować, poprzez wpisy na grupie, poprzez messengera bądź telefonicznie.

 

Pozdrawiam Anna Wadowska-Jelonek.