Grupa VI Niezapominajki.

25.03.2020 r.

Temat dnia: Kolory wiosny.

I.

  1. Słuchanie piosenki pt. Wiosna wiosenka. Rozmowa na temat piosenki.

https://www.youtube.com/watch?v=YzMADXJp_Tk

Muzyka i słowa – Piotr Belak Wokal – Ola Kopacz

Źródło: www.yotube.com

Ćwiczenia poranne- gimnastyka przy muzyce. Przywitanie i rozgrzewka.

https://www.youtube.com/watch?v=l78D-0TKWBM

Źródło: www.yotube.com

II.

  1. Słuchanie wiersza Bożeny Głodkowskiej pt. Wiosna i moda. Cele: rozwijanie mowy; pokazywanie oznak wiosny.

 

Pod koniec zimy wiosna wyjęła żurnali stosik. – W co mam się ubrać? – dumała – co w tym sezonie się nosi? Założyć sukienkę w kropki? A może golf? No i spodnie? Co wybrać, by być na czasie i nie wyglądać niemodnie? Torebkę wziąć czy koszyczek? Na szyję apaszkę cienką, na głowę – kapelusz z piórkiem czy lepiej beret z antenką? (W tym czasie… – Gdzież ta wiosna? – pytali wszyscy wokół. – Zaspała? Zapomniała? Nie będzie jej w tym roku?) I przyszła w zielonych rajstopach, w powiewnej złocistej sukience i miała wianek z pierwiosnków, a w ręce trzymała kaczeńce. Pachniała jak sklep z perfumami – wszak była calutka w kwiatach, sypała płatkami jak deszczem – i tak już zostało do lata.

 

  • Rozmowa na temat wiersza.

− Jaki problem miała wiosna?

− W co postanowiła się ubrać?

− Jak wyglądała?

  1. Odkrywanie litery ł: małej i wielkiej, drukowanej i pisanej. Układanie schematów i modeli słów: łodyga, Łatka. Cele: rozwijanie umiejętności dokonywania analizy i syntezy słów; rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter.
  • Wyodrębnianie wyrazu podstawowego – łodyga.
  • Analiza i synteza słuchowa słowa łodyga. Dzieci dzielą słowo łodyga na głoski i na sylaby. Liczą, ile w słowie jest sylab, a ile głosek. Wymieniają kolejno wszystkie głoski. Następnie podają przykłady innych słów, w których głoskę ł słychać na początku (łopata, łuk, łubin…), na końcu (dół, muł, stół…) oraz w środku (bułka, pałac, igła…).
  • Budowanie schematu słowa łodyga. Białe kartoniki dla każdego dziecka. Dzieci układają tyle kartoników, ile sylab słyszą w słowie łodyga. Rozsuwają kartoniki i wymieniają głośno sylaby. Następnie układają tyle kartoników, ile głosek słychać w słowie łodyga. Wymawiają głoski głośno, dotykając kolejno kartoników.
  • Budowanie schematu słowa Łatka. Białe kartoniki dla każdego dziecka. Dzieci dokonują syntezy i wymawiają słowo głośno. Następnie samodzielnie dzielą słowo na sylaby i na głoski. Układają schemat słowa Łatka.
  • Budowanie modeli słów: łodyga, Łatka. Czerwone kartoniki i niebieskie kartoniki dla każdego dziecka. Dzieci głośno wymieniają głoski w słowach. Wypowiadają głoskę ł: długo: łłłyyyy… krótko: ł, ł, ł, ł, ł…

Głoska ł jest spółgłoską, oznaczamy ją na niebiesko. Pod schematami słów zaznaczają miejsca głoski ł niebieskimi kartonikami. Zaznaczają na czerwono miejsca samogłosek. Pozostałe głoski zaznaczają na niebiesko.

  • Odkrywanie litery ł, Ł. Kartoniki z literami Ł, ł. Dzieci określają ich wygląd. Umieszczają kartoniki z literami ł, Ł we właściwych miejscach pod modelami słów: łodyga, Łatka. Dzieci przypominają, kiedy stosujemy wielką literę.
  • Umieszczenie kartoników z poznanymi literami we właściwych miejscach pod modelami. Kartoniki z literami: o, d, y, g, a, t, k (dla każdego dziecka). Dzieci umieszczają brakujące litery pod modelami słów: łodyga, Łatka. Czytają wyrazy łodyga, Łatka.

III.

  • Nauka pierwszej zwrotki i refrenu piosenki pt. Wiosna, wiosenka.

Wiosna wiosenka
w mym sercu piosenka
Przychodzi po zimie
ożywia świat.
Świeżym powiewem
słońca iskrzeniem.
Obudź się ziemio – pora już wstać.

Ref.
Wiosna wiosna tak piękna, radosna
Słoneczna, pachnąca
Przyrodą kwitnąca
Wiosna wiosna tak piękna radosna.
To takie proste,
śpiewaj i tańcz

Gdy deszczyk zaskoczy
Otwórz swe oczy
tęczą na niebie
Namaluj szlak
Ptaki wracają, głośno śpiewają,.
Obudź się ziemio – pora już wstać.

Ref. x2

Bridge
Raz dwa trzy
Zielono mi
Cztery pięć sześć
Tak pięknie tu jest
siedem i osiem
Raduj się widokiem
Wiosna wreszcie zagościła,
to radosna dla nas chwila.

Ref.

Zakończenie
Wiosna wiosna tak piękna radosna
Słoneczna, pachnąca
Przyrodą kwitnąca.
Wiosna, wiosna tak piękna radosna.
To takie proste,
śpiewaj i tańcz
Mamy już wiosną.

 

Zabawa Jaka jest wiosna?

Rodzic cicho wypowiada kolejne litery alfabetu, a dziecko w dowolnej chwili mówi: stop. Dzieci podają określenie, jakie według nich pasuje do wiosny. Musi ono  zaczynać się na głoskę, na której zatrzymał się rodzic, np.

k – wiosna jest kolorowa

p – wiosna jest pachnąca

s – wiosna jest słoneczna

r – wiosna jest radosna

Szablon do nauki pisania litery ł.

http://bystredziecko.pl/l-nauka-pisania-dla-dzieci-2/

26.03.2020 r.

Temat dnia: Pierwszy motyl.

I.

  1. Ćwiczenia poranne- gimnastyka przy muzyce. Przywitanie i rozgrzewka.

https://www.youtube.com/watch?v=l78D-0TKWBM

Źródło: www.yotube.com

 

  1. Zabawy przy piosence pt. Wiosna, wiosenka. Cele: kształtowanie poczucia rytmu; rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej.

https://www.youtube.com/watch?v=YzMADXJp_Tk

Muzyka i słowa – Piotr Belak Wokal – Ola Kopacz

Źródło: www.yotube.com

 

  1. Pierwszy motyl – praca plastyczna. Cele: rozwijanie sprawności manualnej; poznawanie budowy motyla.
  • Zapoznanie z budową motyla. Duże zdjęcie/obrazek motyla. Rodzic pokazuje zdjęcie/obrazek motyla i omawia jego budowę. Ciało motyla jest zbudowane z trzech części: głowy, tułowia, odwłoka. Na głowie motyl ma parę oczu (złożonych), parę czułków oraz ssący aparat gębowy. Tułów składa się z trzech segmentów, na których znajdują się trzy pary odnóży. Od tułowia odchodzą dwie pary skrzydeł pokrytych łuskami.

źródło: www.printoteka.pl

 

źródło: ekodziecko.com

Praca plastyczna.

  1. Dwie rolki po papierze toaletowym spłaszczamy a następnie każdą z nich przecinamy na 8 części.
  2. Powstałe z rolki kółka łączymy przy pomocy kleju, przyklejamy na kartkę papieru i pozostawiamy do wyschnięcia.
  3. I bierzemy się za malowanie!

 

III.

Zabawa twórcza – Na powitanie wiosny.

Dzieci wymyślają zdania, jakimi powitałyby wiosnę. Tworzą opowiadanie o przyjściu wiosny.

27.03.2020r.

III.

Składanie w całość pociętego obrazka wczesnowiosennych kwiatów. Dla każdego dziecka: ilustracja z pociętym na części obrazkiem sasanki.

 

źródło: peterus1959.flog.pl

 

Zumba dla dzieci.

https://www.youtube.com/watch?v=SOBEPiqlz48

Źródło: www.youtube.com

 

W związku z obowiązkiem realizowania podstawy programowej wychowania przedszkolnego zachęcam do skorzystania z poniższych aktywności z dostosowaniem do potrzeb i możliwości psychofizycznych dziecka.

 

Drodzy rodzice pamiętajcie, że jestem do Państwa dyspozycji. Jeżeli tylko macie Państwo ochotę możecie się ze mną kontaktować, poprzez wpisy na grupie, poprzez messengera bądź telefonicznie. Zachęcam do takiego kontaktu. Anna Siczyńska.