KSZTAŁCENIE ZDALNE – GRUPA “MODRAKI”

KSZTAŁCENIE ZDALNE

 

W związku z kształceniem zdalnym i obowiązkiem realizowania podstawy programowej wychowania przedszkolnego przez nauczycieli, zachęcałyśmy dzieci i rodziców do włączania się w różnorodne aktywności.

Wszystkie działania dostosowane były do wieku i możliwości psychofizycznych dzieci.

 

GRUPA: IV

NAUCZYCIELE: Angelika Strzelecka, Agnieszka Kryś

Temat kompleksowy: Wiosenne powroty.

Cel: rozwijanie umiejętności matematycznych.

Data: 25.03.2020 r.

1. Poranna gimnastyka – dziecko i rodzic zamieniają się w ptaki. Ptaki fruwają, śpią, biegają itp.

2. Powitanie – ptaki witają się różnymi częściami ciała np. kolanami, brzuchami, stopami itp.

3. Ptasie gniazda – zajęcia matematyczne. Rodzice wspólnie z dzieckiem wycinają 5 jaj o różnej wielkości z kartki papieru:

– przeliczanie jaj,

– układanie od najmniejszego do największego i odwrotnie,

– wybieranie największego i najmniejszego,

-układanie jaj w określonych miejscach w domu np. na stół, na kanapie, pod stołem itp.

4. Zabawa na orientację „Ciepło-zimno” . Rodzic chowa jajko (może być jajko z poprzedniej zabawy) w wybranym miejscu        w domu, zadaniem dziecka jest odnalezienie jajka według wskazówek rodzica. Jeśli dziecko znajduje się daleko od jajka – rodzic oznajmia, że jest zimno, bardzo zimno itp., natomiast jeśli dziecko będzie blisko celu – ciepło, bardzo ciepło, gorąco. W zabawie następuje zamiana ról.

5. Rysowanie gniazda, ozdabianie jaj według dostępnych materiałów w domu i przyklejanie ich do narysowanego na           kartce gniazda.

6. Joga dla dzieci (link: https://www.youtube.com/watch?v=sx_Cj-7DgXQ) – – źródło: youtube.com.

7. Przypominanie o rozwijaniu umiejętności samoobsługowych i higienicznych u dzieci.

8. Przypominanie o zabawach swobodnych i odpoczynku.

 

Temat kompleksowy:  Wiosenne powroty.

Cel: wykonywanie ćwiczeń artykulacyjnych.

Data: 26.03.2020 r.

1. Pamiętajcie o codziennej gimnastyce porannej:

https://www.youtube.com/watch?v=m2WsGrvCx_w

(źródło: youtube)

2. Piosenka na przywitanie:

https://www.youtube.com/watch?v=h9wMpq8kqkA

(źródło: youtube)

3. Zajęcia umuzykalniające przy piosence „Zielona wiosna”

 

„ZIELONA WIOSNA” (sł. i muz. Danuta i Karol Jagiełło) – tekst piosenki:

I Nad brzegiem rzeki żabki siedziały i coś do ucha sobie szeptały.

Ref.: Kum, kum, kum, kum, kum, kum, kum, kum, kum, kum, kum, kum, kum, kum, kum,

kum, kum. /bis

II Przyleciał bociek, usiadł na płocie i do drugiego boćka klekoce.

Ref.: Kle, kle, kle, kle, kle, kle, kle, kle, kle, kle, kle, kle, kle, kle, kle, kle, kle.

III. Wszystko usłyszał mały wróbelek i przetłumaczył na ptasie trele.

Ref.: Ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir.

IV Wiosna, wiosna, znów przyszła wiosna, wiosna, wiosna jest już wśród nas.

 

– wysłuchanie piosenki,

– naśladowanie odgłosów wydawanych przez zwierzęta,

– próby zaśpiewania piosenki.

 

4. Rozmowa z rodzicem na temat treści piosenki, zaproponowanie dzieciom pytań do tekstu:

– Jakie zwierzęta występują w piosence?

–  Gdzie siedziały żabki i jak szeptały sobie do ucha?

– Jakie odgłosy wydają bociany?

– Jakie odgłosy wydają wróbelki?

5. Praca plastyczna pt. „Wiosenne zwierzę z piosenki” wykonana dowolną techniką.

6. Zabawa ruchowa – Ptaki – z gniazd! Ptaki – do gniazd! Rodzic rozkłada małą obręcz dla dziecka na dywanie/podłodze (np. ze sznurka, skakanki itp.) Dziecko zajmuje miejsce w obręczy. Gdy usłyszy piosenkę pt. „Zielona wiosna”  ptak fruwa – dziecko biega, spaceruje, podskakuje poza swoim gniazdem czyli obręczą. W czasie przerwy w muzyce stara się jak najszybciej dobiec do swojego gniazda i usiąść w nim. Zabawę powtarzamy kilka razy.

7. Joga dla dzieci (link: https://www.youtube.com/watch?v=sx_Cj-7DgXQ) – źródło: youtube.com.

8. Przypominanie o rozwijaniu umiejętności samoobsługowych i higienicznych u dzieci.

9. Przypominanie o zabawach swobodnych i odpoczynku.

 

 

 

Temat kompleksowy:  Wiosenne powroty

Data: 27.03.2020 r.

Cel: rozwijanie umiejętności manualnych.

 

1.Codzienna gimnastyka poranna

https://www.youtube.com/watch?v=m2WsGrvCx_w

źródło ( youtube )

2. Piosenka na przywitanie

https://www.youtube.com/watch?v=h9wMpq8kqkA

źródło ( youtube )

3. Wysłuchanie wiersza Iwony Róży Salach.

Motyle… A ile? Tyle!

Tyle, że nikt ich nie zliczy,

nawet ten, co długo ćwiczy.

Jeden żółty jak kwiat na łące.

Drugi biały jak chustka w twej rączce.

Trzeci – czerwony

jak w polu maki.

A czwarty –

nakrapiany taki.

Motyle… A ile? Tyle!

 

4. Rozmowa kierowana na podstawie wiersza.

– O jakich owadach była mowa w wierszu?

– Ile było motyli i jak one wyglądały ?

 

5. Pierwszy motyl – zajęcia plastyczne

 

Pomysł 1.

Potrzebne będą : kartka papieru, kolorowe farby, pędzel.

Wykonanie:Używając pędzla malujemy ręce, które odciskamy na papierze tworząc motyla.

 

 

Pomysł 2.

Potrzebne będą: chusteczki higieniczne, patyczek po lodzie bądź słomka, kolorowe farby lub pisaki

Wykonanie:

– Chusteczkę higieniczna formujemy w kształt motyla

– przyklejamy na środek drucik, patyczek lub słomkę

– ozdabiamy naszego motyla używając farb lub pisaków

 

6. Wraz z pomocą rodzica omów budowę motyla.

Następnie powtórz poszczególne części ciała.

7. Wraz z rodzicem omów cykl życia motyla.

 

 

8. Film edukacyjny – Larwa przeobraża się w motyla. ( zachęcam do oglądania)

https://www.youtube.com/watch?v=zNeizTuJCgg

źródło : youtube

 

9. Masażyk – zrób masaż rodzicowi bądź rodzeństwu do wierszyka

Idzie pani: tup, tup, tup,
[Dziecko zwrócone do nas plecami. Na przemian z wyczuciem stukamy w jego plecy opuszkami palców wskazujących]
dziadek z laską: stuk, stuk, stuk,
[delikatnie stukamy zgiętym palcem]
skacze dziecko: hop, hop, hop,
[naśladujemy dłonią skoki, na przemian opierając ją na przegubie i na palcach]
żaba robi długi skok.
[z wyczuciem klepiemy dwie odległe części ciała dziecka np. stopy i głowę]
Wieje wietrzyk: fiu, fiu, fiu,
[dmuchamy w jedno i w drugie ucho dziecka]
kropi deszczyk: puk, puk, puk,
[delikatnie stukamy w jego plecy wszystkimi palcami]
deszcz ze śniegiem: chlup, chlup, chlup,
[Klepiemy dziecko po plecach dłońmi złożonymi w „miseczki”]
a grad w szyby łup, łup, łup.
[lekko stukamy dłońmi zwiniętymi w pięści]
Świeci słonko, [gładzimy wewnętrzną stroną dłoni ruchem kolistym]
wieje wietrzyk, [Dmuchamy we włosy dziecka]
pada deszczyk. [z wyczuciem stukamy opuszkami palców w jego plecy]
Czujesz dreszczyk? [leciutko szczypiemy w kark]

 

10. Joga dla dzieci.

https://www.youtube.com/watch?v=HkPdFnGRFGw

źródło ( youtube )

 

11. Pamiętajcie o odpoczynku i myciu rąk.

 

W razie pytań i wątpliwości pozostajemy do Państwa dyspozycji. Zachęcamy do kontaktu poprzez grupę na portalu społecznościowym oraz aplikacji Messenger.