Kształcenie zdalne-grupa Słoneczniki

W związku z obowiązkiem realizowania podstawy programowej wychowania przedszkolnego zachęcam do skorzystania z poniższych aktywności:

Poniedziałek: 4.05.2020

  1. Poranna gimnastyka do piosenki Skaczemy, Biegniemy.

https://www.youtube.com/watch?v=OZTYeTEZ2wA

źródło: YouTube

  1. Ćwiczenia głowy i szyi: Potakiwanie i przeczenie. Dziecko siada po turecku na dywanie. Wolne skręty głowy w lewo i w prawo – dzieci wymawiają „nie, nie, nie”, wolne skłony głowy w przód i w tył – dzieci wymawiają „tak, tak, tak”.
  2. Ćwiczenia stóp: Dziecko ćwiczy bez obuwia. Marsz po pokoju z wysokim wspięciem na palcach, następnie na piętach.

 

4. Ćwiczenia równowagi: Dziecko przechodzi po kamieniach (kulki mniejsze, większe ze starych gazet lub skarpetki jako kamyki). Starają się z nich nie spaść.

5. Budujemy nasze miasto. Zabawa z klockami dziecko buduje z klocków miasto.

 

  • W razie pytań i wątpliwości jestem do Państwa dyspozycji. Jeżeli tylko macie Państwo ochotę możecie się ze mną kontaktować, poprzez wpisy na grupie, poprzez messengera bądź telefonicznie.
  • Pozdrawiam Anna Wadowska-Jelonek

 

Wtorek: 5.05.2020

  1. Ćwiczenie dużych grup mięśniowych:

Kto wyżej sięgnie. Wspięcie na palcach, ręce wzniesione w górę. Sięganie rękoma jak najwyżej, następnie przysiad, ręce obejmują kolana, głowa nisko, następnie siadamy na podłodze, nogi wyprostowane – spacerujemy palcami po swoich nogach w górę i w dół.

  1. Zabawa plastyczna Klucz do domu.

Zadaniem dziecka jest ulepić klucz z plasteliny.

 

  1. Ćwiczenia słuchowe Co słychać wokół nas?

Rodzic prosi, aby dzieci przez chwilę były bardzo cicho i uważnie słuchały odgłosów wokół. Jeśli ich nie ma (lub są niewyraźne), Rodzic może sam je stworzyć (np. postukać w podłogę). Następnie dziecko opowiada, co słyszało.

  1. Osłuchanie ze słowami i melodią piosenki Grzeczne słówka Presto Piosenki Maluszka.

 

https://www.youtube.com/watch?v=kwLEwyI-JzM

źródło: YouTube

  1. Rozmowa na podstawie tekstu piosenki.

− Jakie magiczne słowa są wymienione w piosence?

− Dlaczego te słowa są magiczne?

– Czy ty używasz magicznych słów?

 

  • W razie pytań i wątpliwości jestem do Państwa dyspozycji. Jeżeli tylko macie Państwo ochotę możecie się ze mną kontaktować, poprzez wpisy na grupie, poprzez messengera bądź telefonicznie.
  • Pozdrawiam Anna Wadowska-Jelonek

 

Środa: 6.05.2020

  1. Zabawa ruchowa do piosenki Maszerują dzieci drogą.

 

                                                      Dziecko:

Maszerują dzieci drogą,                maszerują w miejscu,

raz, dwa, trzy!                               wyklaskują rytmicznie,

Lewą nogą, prawą nogą,            wystawiają do boku lewą nogę i prawą nogę,

raz, dwa, trzy!                              wyklaskują rytmicznie,

A nad drogą słonko świeci         wznoszą obie ręce wysoko w górę,

i uśmiecha się do dzieci,             obracają się wokół własnej osi,

raz, dwa, raz, dwa, trzy!             wyklaskują rytmicznie.

 

https://www.youtube.com/watch?v=urLZOP2MtVs

źródło: YouTube

  1. Zabawa plastyczna Dorysuj brakujące elementy.

Rysunek domu: prostokątny kształt domu, trójkątny dach, po bokach dwa okna z brakującymi elementami.

Dzieci kończą rysować zgodnie z poleceniami Rodzica.

− Pomiędzy oknami dorysuj drzwi.

− Na dachu dorysuj komin.

− Przed domem narysuj chodnik.

− Obok domu narysuj drzewo

− Nad domem – słońce i chmury.

  1. Zabawa konstrukcyjna.

Budujemy domek z klocków.

  1. Zabawa dydaktyczna Od najmniejszego do największego.

Trzy sylwety papierowych domów (różnej wielkości).

Rodzic rozkłada sylwety domów różniących się wielkością i prosi, by dziecko wskazało: najmniejszy dom, największy dom oraz ułożyło domki od największego do najmniejszego.

  • W razie pytań i wątpliwości jestem do Państwa dyspozycji. Jeżeli tylko macie Państwo ochotę możecie się ze mną kontaktować, poprzez wpisy na grupie, poprzez messengera bądź telefonicznie.
  • Pozdrawiam Anna Wadowska-Jelonek

 

Czwartek: 7.05.2020

  1. Poranna gimnastyka do piosenki Skaczemy, Biegniemy.

https://www.youtube.com/watch?v=OZTYeTEZ2wA

źródło: YouTube

  1. „Chodzenie”

Rodzic recytuje kolejne zwrotki wiersza, a dzieci ilustrują ruchem sposób poruszania się bohaterów wiersza:

 

Sunie wąż, sunie.

Chodzić nie umie.

Bo choćby chciał, to nie ma nóg.    – czołganie się na brzuchu

Za to stonoga

na swych stu nogach

w ziemi zbudować chce, ze sto dróg.   – chodzenie na stopach i dłoniach

Na jednej nodze

sunie po drodze

ślimak z chałupką swoją na plecach.   – podskoki na jednej nodze

Rak jak to rak

chodzić chce wspak.

I swoją modę wszystkim poleca.    – chodzenie do tyłu

A ja powiem wam, że dwie nogi mam!

Bo każdy ma tyle nóg by bez kłopotu ruszać się mógł!    – podskoki z nogi na nogę

(B. Szelągowska)

  1. Wyścig żółwi

Zabawa, przy której jest sporo śmiechu, a dzieciaki lubią ją powtarzać i bić swoje rekordy. Nazwa może bardziej Wam się skojarzyć z grą planszową, ale tym razem to nie to! Pamiętacie ze szkolnych zajęć gimnastycznych woreczki z grochem? Będziecie ich potrzebowali! Bardzo łatwo je uszyć, ale jeśli jednak z igłą i nitką Wam nie po drodze, wsypcie groch lub kaszę do woreczka na mrożonki. A teraz reguły gry! Na mecie ustawia się razem dzieckiem w pozycji na czworaka.  Każdy zawodnik na plecach ma balast w postaci woreczka. Każdy porusza się na czworaka najszybciej jak potrafi. Gdy woreczek spadnie zaznaczamy od miejsca, dokąd żółw dotarł. Dzieciaki lubią poprawiać swój rekord i próbować dojść za każdym razem dalej. I tak zabawa może trwać naprawdę długo.

  1. Brakujący element

Do tej zabawy potrzebne będą cztery różne zabawki, np. miś, piłka, samochodzik i klocek. Układamy wszystkie w rządku tak, by dziecko mogło dokładnie się im przyjrzeć. Wskazując palcem kolejno każdą z nich wymawiamy ich nazwę. Tę czynność powtarzamy kilkukrotnie, by maluch mógł zapamiętać jakie przedmioty ułożone zostały w szeregu. Następnie dziecko zamyka oczy, a my w tym czasie chowamy jeden element. Zadaniem dziecka jest odpowiedzieć na pytanie czego brakuje. Takie ćwiczenia trenują spostrzegawczość i pamięć dziecka.

  • W razie pytań i wątpliwości jestem do Państwa dyspozycji. Jeżeli tylko macie Państwo ochotę możecie się ze mną kontaktować, poprzez wpisy na grupie, poprzez messengera bądź telefonicznie.
  • Pozdrawiam Anna Wadowska-Jelonek

 

Piątek: 8.05.2020

  1. „Już potrafię”

Rodzic prosi, by dzieci naśladowały jego ruchy:

  • staje wyprostowany
  • wyciąga obie ręce do sufitu
  • wyciąga obie ręce w bok
  • wyciąga obie ręce przed siebie
  • dotyka stóp czubkami palców dłoni
  • dotyka lewą dłonią prawego kolana
  • dotyka prawą dłonią lewego kolana
  • z zamkniętymi oczami, dotyka palcem wskazującym czubka nosa.
  1. Zabawa językowa Co widzisz wokół siebie.

Rodzic prosi, aby dziecko usiadło w wybranym miejscu w pokoju, rozejrzały się wokół siebie i powiedziały, co widzi. Zadanie można utrudnić, jeśli powiemy np. Co widzisz, kiedy spojrzysz w górę, w dół itp.?

  1. Zabawa grafomotoryczna – „Magiczny domek”

Załącznik 1 domek grafomotoryka

  1. Słuchanie wiersza L. J. Kerna Nasze podwórko.

 

Nasze podwórko to miejsce,

które najlepiej znamy.

Wszyscy,

bez żadnych wyjątków,

takie podwórko mamy!

Nasze podwórko to teren

najbardziej nam bliski na ziemi.

W zimie śnieg na podwórku leży,

a w lecie się trawa zieleni.

Gdy słońce świeci na niebie,

wesołe jest nasze podwórko,

smutnieje zaś, gdy się zjawi

pan deszcz

z ponurą córką chmurką.

Czasami z naszego podwórka,

na którym się co dzień bawimy,

widać wieże kopalni

lub wielkiej huty kominy.

I czy to będzie w Gliwicach,

w Toruniu,

w Łomży,

czy w Krośnie,

gdy spojrzysz na nasze podwórko,

to stwierdzisz, że ono rośnie!

Bo naszym podwórkiem nie jest

to tylko, co jest blisko,

ale i traktor w polu,

i stadion,

i lotnisko,

i jakiś stary zamek,

i lasy na pagórkach,

i Wisła, która płynie

środkiem Naszego Podwórka.

  1. Rozmowa na podstawie wysłuchanego utworu.

− Co to jest nasze podwórko?

− Czy naszym podwórkiem można nazwać plac zabaw w przedszkolu albo teren wokół przedszkola?

− Jak myślicie, kiedy podwórko się cieszy, a kiedy smuci?

− Co widać z naszego podwórka w przedszkolu, a co z waszych domów?

 

  • W razie pytań i wątpliwości jestem do Państwa dyspozycji. Jeżeli tylko macie Państwo ochotę możecie się ze mną kontaktować, poprzez wpisy na grupie, poprzez messengera bądź telefonicznie.
  • Pozdrawiam Anna Wadowska-Jelonek