Kształcenie zdalne w grupie Tulipany

W związku z obowiązkiem realizowania podstawy programowej wychowania przedszkolnego zachęcam do skorzystania z poniższych aktywności z dostosowaniem do potrzeb i możliwości psychofizycznych dziecka.

 

Wakacyjne plany

Moje plany

 

I Słuchanie piosenki „Bezpieczne wakacje”

źródło: https://www.youtube.com

Ćwiczenia poranne

źródło: https://www.youtube.com

II Słuchanie opowiadania S. Karaszewskiego „Wakacyjne plany”

Słuchanie opowiadania S. Karaszewskiego „Wakacyjne plany”

Z początkiem czerwca rozkwitły akacje. Cudowny zapach białych kwiatów akacji zwabił tysiące pszczół krążących wokół drzew brzęczącą chmurą. Zbierały pyłek i nektar kwiatów na pyszny miód akacjowy. Sześciolatki, dla których były to już ostatnie dni w przedszkolu, myślały o swoich przyszłych szkołach. Niektóre z radością, inne z lekkim niepokojem. Szkoła szkołą – ale wcześniej są wakacje. – Jadę do Krainy Wielkich Jezior – powiedział Bartek. – Mama i tata mają żaglówkę i wyruszymy w długi rejs po jeziorach. Będziemy łowili ryby, rozpalali ognisko na brzegu, smażyli ryby i piekli kiełbaski. A wieczorem dobijemy do przystani i prześpimy się w namiocie na polu namiotowym. – Ja też kiedyś byłem nad jeziorami – wtrącił Tadek. – Ale nie chciałbym tam jechać. Wszędzie tłok, pełno żaglówek, kajaków, motorówki i skutery wodne prują jak szalone. Zostawiają smugi spalin i plamy paliwa na wodzie. Brzegi jezior błotniste i pozarastane trzcinami. Na żaglówce cały czas trzeba siedzieć spokojnie, bardzo łatwo wpaść do wody. Ja wolę ciszę, spokój, gdzie mogę posłuchać śpiewu ptaków i rechotania żab. Jadę do wujka, do leśniczówki. Razem z wujkiem i ciocią będę poznawał zwyczaje zwierząt leśnych. Będziemy rozpoznawać tropy różnych zwierząt. Będziemy zbierać rogi zgubione przez rogacze, samce saren, jelenie, łosie i daniele. Wujek nauczy mnie rozpoznawać drzewa po liściach, kwiatach nasionach i kształcie koron. A z ciocią będziemy zbierać różne zioła, suszyć je. Zioła to naturalne lekarstwa. Ciocia jest doświadczoną zielarką i wie, które rośliny na co pomagają. – A ja pojadę nad morze – powiedziała Ania. – Będziemy kąpali się w morzu, opalali na piaszczystej plaży, razem nazbieramy ładnych kamyków, muszelek, żółtych i brązowych bursztynów. A potem będziemy kopać w piasku dołki, budować zamki, które przyozdobimy kamykami i patykami. Muszelki i bursztyny zbierzemy do pudełka, to będzie nasza wakacyjna pamiątka. – To prawda, morze jest piękne – dodał Grzesiek. – Ale bardzo kapryśne. I plaże wspaniałe, piaszczyste. Pod warunkiem, że nie wieje wiatr. Bo wtedy piasek jest wszędzie: w ubraniu, włosach, oczach. Woda w Bałtyku przeważnie jest bardzo zimna, a nawet lodowata. Nie da rady się kąpać. Można co najwyżej zamoczyć nogi, a potem szczękać zębami. A kiedy jest wysoka fala, to nawet nie wolno zbliżać się do wody. – A ja pojadę z rodzicami w góry. – powiedziała Zosia. – Rodzice zabierają rowery górskie. Będziemy jeździć po szlakach rowerowych, a tam, gdzie nie da się dojechać na rowerze, pójdziemy pieszo z kijkami i plecakami, aż do schroniska i jeszcze dalej, na sam szczyt góry, skąd są piękne widoki. – Góry są bardzo niebezpieczne. Pełno przepaści, można spaść i się połamać. Gdy wieje halny, łamie drzewa, świerki się przewracają. Pogoda szybko się zmienia. Nawet w słoneczny dzień może zaskoczyć burza. A wtedy – walą takie pioruny, że nie wiadomo, gdzie się skryć! – A ja pojadę do babci i dziadka na wieś – powiedziała Helenka. – Może nie ma tam jezior, morza ani gór, ale jest za to piękna, czysta rzeka, nie za szeroka i płytka, piaszczyste plaże, którymi jeśli ktoś chce – może spacerować kilometrami. Można płynąć z prądem w pontonie albo w kajaku, albo w łódce – jak kto chce. I jest las – a w nim sarenki, lisy, zające, a nawet widziałam łosie! – Na wsi strasznie nudno! – wybrzydzał Filip. – Nie ma kina, placów zabaw, mało dzieci, nie ma się z kim bawić. Trzeba uważać na kundle, które biegają wszędzie i tylko patrzą, żeby ugryźć w nogę. Nie można się od nich opędzić. Na łąkach pasą się krowy i konie, które brzydko pachną, brudzą, trzeba uważać, żeby w coś nie wdepnąć! – A w mieście jest lepiej? – żachnęła się Kasia. – Po trawnikach biegają psy i też brudzą! A nie każdy właściciel po nich sprząta! A samochody? Taki ruch, że nie ma jak przejść przez ulicę! Trąbią, wymuszają pierwszeństwo, pędzą jak szalone, setką albo i szybciej. I wszędzie spaliny! Udusić się można! – W mieście wcale nie jest źle! – powiedział Rysiek. – W mieście jest co robić! Wystarczy wyjść na podwórko – jest plac zabaw, można pojeździć na hulajnodze lub deskorolce! Zawsze można spotkać kolegów, koleżanki! Można spacerować chodnikiem i oglądać wystawy sklepów! Jak jest gorąco, można pójść na basen. Wyjeżdżam na wakacje na działkę, ale chyba wolałbym zostać w domu, w mieście! Dzieci opowiadały o swoich wakacyjnych wyjazdach, o podróżach i atrakcjach, jakie na nie czekają. Rozgorączkowane, przerywały sobie nawzajem, przekrzykiwały się jedno przez drugie. Tylko jedno dziecko, Krzyś, stał z boku, przysłuchiwał się, ale nie powiedział ani słowa. Miał smutną minę i łzy szkliły mu się w oczach. – A ty, Krzysiu, gdzie pojedziesz na wakacje? – spytała Helenka. – Ja nigdzie nie pojadę – powiedział Krzyś i się rozpłakał. Dzieci umilkły. Podeszły do Krzysia i zaczęły go pocieszać. Żeby ci nie było smutno, będziemy wysyłać pocztówki. I będziemy dzwonili, żeby opowiedzieć, jak jest na wakacjach! I przywieziemy ci pamiątki z naszych podróży. I opowiemy ci, gdzie byliśmy, co robiliśmy i narysujemy ci obrazki z naszych podróży. I będziesz się czuł, jakbyś był z nami! Krzyś rozpromienił się. W lecie zostanie w domu, ale jednocześnie będzie tam, gdzie jego przyjaciele. Wakacje jego kolegów i koleżanek będą jego wakacjami.

Rozmowa na temat opowiadania.

Gdzie wybierał się Bartek z rodzicami?

Co mieli tam robić

Gdzie miał spędzić wakacje Tadek? Co miał robić w leśniczówce?

Co Ania zamierzała robić nad morzem?

Co Zosia planowała z rodzicami robić w górach?

Kto miał spędzić wakacje na wsi?

Co Helenka mogła tam robić?

Gdzie wybierał się Krzyś?

Co postanowili jego przyjaciele?

Praca plastyczna- „Wakacyjne plany”

https://pracaplastyczna.pl/index.php/lato/1095-wakacje

źródło: https://pracaplastyczna.pl

Do wykonania pracy potrzebujemy:   

materiały:

kasza

bibuła

farba

pędzel

kartka A4

źródło: pracaplastyczna.pl

III Zumba 

https://youtu.be/-BB60CjlPXg

źródło: www.youtube.com

Znajdź 8 różnic –  załącznik nr 1
Łamigłówki – załącznik nr 2

źródło: www.superkid.pl

 

Wakacyjne plany

Na wakacje ruszać czas

 

I Ćwiczenia poranne

źródło: Maria Zofia Tomaszewska, youtube

Połącz ze sobą kolejne cyfry

załącznik nr 1

źródło: www.superkid.pl

II Słuchanie wiersza „Na wakacje ruszać czas” B. Szelągowska

Za dni kilka –o tej porze
będę witać polskie morze.
Bo najbardziej mi się marzy
żeby bawić się na plaży.

Razem z mamą, razem z tatą
w górach lubię spędzać lato.

Ja na morze nie mam czasu.
Wolę jechać het- do lasu.
I tam z dziadkiem zbierać grzyby
albo w rzece łowić ryby.

Dla mnie to najlepsza pora
żeby wskoczyć do jeziora.
Nie chcę w upał chodzić w góry.
Wolę jechać na Mazury.

Morze, góry, las i rzeka;
Wszystko to już na nas czeka.

Bo zaczęło się już lato
Jedźmy mamo, jedźmy tato.

 Rozmowa na temat wiersza

Co można robić: nad morzem, w górach, w lesie, nad jeziorem. Dokąd chciałabyś/ chciałbyś pojechać?

Porównywanie wielkości zbiorów

Pomoce: dwa rodzaje zabawek, np. klocki i samochody, dwie skakanki lub linki do wyznaczenia pętli, karteczki ze znakami: <, >, =

W jednej pętli będą klocki, w drugiej samochody.

Umieść w każdej z pętli tyle zabawek, aby klocków było więcej niż samochodów.

Przelicz zabawki. Pomiędzy pętlami umieść odpowiedni znak: <, > lub =.

Umieść w każdej z pętli tyle zabawek, aby samochodów było więcej niż klocków.

Przelicz zabawki. Pomiędzy pętlami umieść odpowiedni znak: <, > lub =.

Umieść w każdej z pętli tyle zabawek, aby było ich tyle samo.

Przelicz zabawki. Pomiędzy pętlami umieść odpowiedni znak: <, > lub =.

Wyznaczanie części wspólnej zbiorów

załącznik nr 2

źródło: www.superkid.pl

Porównywanie ilości elementów w zbiorach

załącznik nr 3

źródło: www.superkid.pl

III  Zabawa 

źródło: preschool teacher, youtube

Praca plastyczna „Dmuchawiec”

Czy wiesz z jakiej rośliny powstają tzw. dmuchawce?

Z mniszka lekarskiego

Poniżej znajduje się link do prostej, ale niezwykle efektownej pracy plastycznej. Do jej wykonania potrzebne są jedynie: rolka po papierze toaletowym, nożyczki, patyczki higieniczne, nakrętka, biała farba i ciemna kartka papieru.

Stwórz własne dmuchawce

źródło: Jay Lee Painting, youtube

W poniższym linku znajdują się pomysły na wykonanie dmuchawców innymi metodami.

http://pomyslowesmyki.blogspot.com/2017/05/dmuchawce.html

źródło: Pomysłowe Smyki Mamy

Zumba

źródło: www.youtube.com

Wakacyjne plany

Nadchodzi lato

 

I Ćwiczenia poranne

Opowieść ruchowa z elementami jogi

źródło: www.youtube.com

Karta Pracy

załącznik nr 1

źródło: www.superkid.pl

 

II Słuchanie opowiadania Alicji Miskulskiej „Pani Lato”

źródło: www.superkid.pl

 Zabawy przy piosence „Bezpieczne wakacje”

dowolne improwizacje ruchowe

https://youtu.be/W4RHyjQLfCM

źródło: www.youtube.com

 

Karta pracy

załącznik nr 2

źródło: www.superkid.pl

III Zumba

 

źródło:www.youtube.com

Gry interaktywne

Ćwiczymy spostrzegawczość

https://view.genial.ly/5ed6040a5d5bf80d8a79dcae

Łączenie cech

https://view.genial.ly/5ed428da6a01c811e66ee69f

Zapamiętaj

https://view.genial.ly/5ed4259dd

źródło: www.ja.nauczycielka.com

 

Wakacyjne plany

I Ćwiczenia poranne

Ćwiczenia logopedyczne usprawniające narządy mowy – język, wargi, żuchwę.

Język wyruszył na wakacje. Wsiadł do samochodu i mocno kręcił kierownicą (dziecko rysuje koła językiem, po górnej i po dolnej wardze). Zaczął padać deszcz, więc włączył wycieraczki (dziecko porusza językiem od jednego do drugiego kącika ust). Kiedy wyszło słońce, wysiadł z samochodu i przesiadł się do balonu, którym poleciał wysoko do góry (dziecko przesuwa język za górne zęby po wałku dziąsłowym). Ponieważ wiał dość silny wiatr, balon raz unosił się wysoko do góry, a raz opadał na ziemię (dziecko porusza językiem, na zmianę, raz do górnych, a raz do dolnych zębów). Język z zaciekawieniem przyglądał się, jak pięknie po niebie płynęły białe chmury (dziecko przesuwa język po podniebieniu, od zębów w stronę gardła). Postanowił wylądować na ziemi i zwiedzić najbliższą okolicę na rowerze (dziecko rysuje językiem koła między zębami a wargami), ale kiedy jechał, często musiał dzwonić dzwonkiem (dziecko mówi : dzyń, dzyń). Z radosnym uśmiechem na twarzy wrócił do swojego domu (dziecko szeroko rozciąga wargi).

źródło; www.macedukacja.pl

II Zabawa dydaktyczna „ Podróżujemy po Polsce”

Dziecko naśladuje jazdę pociągiem. Rodzic zamienia się w motorniczego, który głośna oznajmia kolejne przystanki.

Przystanek 1. Gdańsk

Rodzic zaprasza dziecko na wycieczkę na plaże.

Gorący Piasek – dziecko biega na paluszkach.

Hop do wody – dziecko kładzie się na dywanie udając pływanie.

Uwaga fala- dziecko skacze wysoko udając przeskakiwanie wysokich fal.

Relaks na plaży- dziecko kładzie się na dywanie, odpoczywa słuchając szumu fal.

https://www.youtube.com/watch?v=mai_J-9VfFQ

źródło: www.youtube.com

Przystanek 2. Zakopane

Rodzic zaprasza dziecko na wyprawę w góry

Zdobywamy szczyt – Dziecko naśladuje wspinanie się po górach , idzie powoli wysoko unosząc nogi.

Jestem już na szczycie – Dziecko naśladuje wciąganie po linach.

Schodzimy w dół – Dziecko maszeruję szybkim krokiem, następnie zatrzymuję się robi z dłoni lornetkę ogląda zdobyte szczyty.

Podróż do domu – Rodzic jako motorniczy zaprasza dziecko do pociągu, wspólnie naśladując pociąg wracają do domu.

Zabawy grafomotoryczne z mąką lub kaszą manną.

Wysypujemy na tackę mąkę lub kaszę manną. Prosimy, by dziecko palcem narysowało fale morskie, mewy, góry.

Praca plastyczna

pierwsza propozycja – „Zachód słońca nad morzem”

pomoce:

talerzyk papierowy okrągły lub prostokątny

farby plakatowe

pędzel

nożyczki

blok techniczny

klej

Papierowe talerzyki okrągłe lub prostokątne malujemy na dwa kolory żółty i niebieski. Dodajemy odrobinę pomarańczowej farby tworząc zachodzące słońce. Z kartonu wycinamy łódki i żagle. Przyklejamy.

źródło: www.pracaplastyczna.pl

 

druga propozycja „ Rybka w morzu”

pomoce

niebieska farba lub niebieska kredka

balon

pisaki

klej

Na kartce malujemy fale morskie. Z balonika robimy rybkę według instrukcji na zdjęciach, ozdabiamy ją według własnego uznania. Przyklejamy rybkę na fale morskie. ( załącznik nr 1) 

III Zumba

źródło: www.youtube.com

Karta pracy

załącznik nr  2

załącznik nr 3

źródło: www.superkid.pl

Podziel na głoski następujące wyrazy;

plaża, morze, góry, żagiel

obrazek wyróżniający

źródło:p87edu.gdansk.pl

 

Drodzy Rodzice !
Pamiętajcie, że jesteśmy do Państwa dyspozycji. Jeżeli tylko macie Państwo ochotę możecie się z nami kontaktować poprzez wpisy na grupie, poprzez Messengera, e- maila, oraz telefonicznie. Zachęcamy do kontaktu Ewa Mielcarek i Marta Wegner