MODRAKI – KSZTAŁCENIE ZDALNE – OPRACOWANE DZIAŁANIA OD 25.05.2020 R. DO 05.06.2020 R.

W związku z kształceniem zdalnym i obowiązkiem realizowania podstawy programowej wychowania przedszkolnego przez nauczycieli, zachęcałyśmy dzieci i rodziców do włączania się w różnorodne aktywności.

 

Wszystkie działania dostosowane były do potrzeb i możliwości psychofizycznych dzieci.

 

Data: 25.05.2020 r. – 05.06.2020 r.

 

Grupa: IV

 

Nauczyciele: Angelika Strzelecka, Agnieszka Kryś

 

 

Data: 25.05.2020r.

Temat kompleksowy:  Wiosenne przebudzenia.

 

  1. Fitness dla dzieci.

https://www.youtube.com/watch?v=9iOLdoHhLpc

 

  1. Powitanie rymowanką.

Dziecko powtarza za rodzicem krótką rymowankę, a następnie wypowiada ją w różnych pozycjach: stojąc, leżąc, kucając.

Już skończyła nam się zima, teraz wiosna się zaczyna.

Rodzic pyta dziecko, czy wie, po czym można poznać, że skończyła się zima, a zaczęła się wiosna. Dziecko dzieli się posiadanymi wiadomościami. Rodzic zaprasza  do wysłuchania opowiadania.

 

  1. Słuchanie opowiadania Barbary Szelągowskiej Leniwa cebulka.

Źródło: mac.pl

 

Powoli zbliżała się wiosna. Tak naprawdę chyba wcale jej się nie śpieszyło. Za oknem raz prószył śnieg, a raz kropił deszcz. Nic nie zapowiadało zmiany pogody, mimo że marzec powoli dobiegał końca. Pani poprosiła dzieci o przyniesienie do przedszkola plastikowych doniczek. Zaraz po śniadaniu grupa Olka wyruszyła do sklepu ogrodniczego i zakupiła cebulki. – Proszę pani, co będziemy robić z tymi cebulkami? – zapytała zaciekawiona Kasia po powrocie ze sklepu. – Kasiu, to właśnie na wiosnę co roku przyroda budzi się do życia. Jeżeli swoją cebulkę wsadzisz do doniczki z ziemią, po kilku dniach wykiełkuje z niej szczypiorek. – Ale chyba trzeba będzie ją podlewać – dodał Olek. – Zgadza się, Olku. Musimy także postawić nasze doniczki z cebulkami na parapecie najbardziej nasłonecznionego okna. Wszystkie rośliny potrzebują światła, inaczej nie urosną. Czyli roślinom potrzebne są ziemia, woda i światło. Kto już posadził swoją cebulkę – tak jak pokazywałam – może ją podlać i postawić na parapecie. Myślę, że gdy wiosna zobaczy nasze roślinki, od razu zagości u nas na dobre. – Moja na pewno wyrośnie pierwsza – przechwalał się Bartek. – Nie. Ja swoją lepiej podlałem – zawołał Maciek. – Ale moja była największa – dodał Olek. Minęło kilka dni. Wszystkie dzieci sumiennie podlewały kiełkujące roślinki i je porównywały. Olek bardzo się martwił, bo tylko jemu nie chciało nic wyrosnąć. – Jakaś leniwa ta twoja cebulka – żartował z Olka Bartek. – Spójrz, jaka moja jest duża. Olkowi zrobiło się bardzo przykro. Wszystkie doniczki zazieleniły się – z wyjątkiem jego. Chłopiec patrzył z zazdrością na rosnące roślinki. Zasmucony, poszedł bawić się samochodami. – Olek, chodź tu szybko – zawołała Kasia tuż przed obiadem. – Coś się zazieleniło w twojej doniczce. To na pewno szczypiorek! Wszystkie dzieci zaczęły z uwagą oglądać doniczkę chłopca. – To naprawdę szczypiorek. Hura! Nareszcie! – zawołał uszczęśliwiony. – A już myślałem, że tylko ja nie będę miał czym przywitać wiosny. – Widzicie, dzieci, warto było czekać – powiedziała pani. – W końcu nikt się tak nie cieszył jak Olek.

 

  1. Rozmowa kierowana na podstawie opowiadania i ilustracji.

 

Rodzic zadaje pytania:

 

− Co robiły dzieci z grupy Olka?

− Powiedz co jest potrzebne do wzrostu roślin.

 

Rodzic kontynuuje rozmowę. Pyta dziecko, co według niego oznacza powiedzenie „Rosnąć jak szczypiorek na wiosnę”.

 

Dziecko wypowiada się. Rodzic zastanawia się czy dziecko dobrze zapamiętało kolejność czynności wykonywanych podczas sadzenia cebuli.

 

  1. Zabawa ruchowa – Cebulki.

Potrzebujemy: przyrząd wydający dźwięk.

Rodzic potrząsa przyrządem. Dziecko porusza się zgodnie z rytmem: biega, podskakuje, maszeruje. Na pauzę w grze kuca i rysuje palcem wskazującym na dywanie małe kółka i duże kółka – cebulki. Rodzic powtarza zabawę kilka razy. Dziecko za każdym razem rysują cebulki innym palcem, np.: kciukiem, palcem serdecznym itp.

 

  1. Szczypiorek z kubeczka, czyli co wyrośnie z cebuli? Film edukacyjny.

 

https://www.youtube.com/watch?v=X8zW7fk_0co

 

  1. Kolorowanka „Cebulka”.

Jeżeli masz ochotę pokoloruj cebulę.

Kolorowanka została dodana w zamkniętej grupie dla rodziców na Facebooku.

 

Kochane dzieci:

Pamiętajcie o myciu rąk.

Czytajcie bajki.

Dużo odpoczywajcie.

Bawcie się zabawkami.

 

 

 

Data: 26.05.2020r.

Temat kompleksowy:  Wiosenne przebudzenia.

 

  1. Ćwiczenia.

https://www.youtube.com/watch?v=FacAJxiIzh4

 

  1. Nauka piosenki Spotkanie z wiosną (sł. i muz. Bożena Forma).

 

  1. Ciepły wietrzyk powiał dzisiaj,

słychać świergot ptaków,

a w ogrodzie spotkać można

miłych przedszkolaków.

 

Ref.: Wiosna, wiosna przyszła do nas,

bierzmy się za ręce.

Pośród młodej, bujnej trawy

kwiatów coraz więcej.

 

  1. Rodzic zadaje pytania dotyczące tekstu piosenki:

− Po czym poznajemy, że przybyła wiosna?

− Dlaczego zwierzęta i ludzie cieszą się, że przyszła wiosna?

 

  1. Zabawa przy piosence (z wykorzystaniem rekwizytów).

Chusty przymocowane do palców wskazujących – gumkami frotkami.

 

Ciepły wietrzyk powiał dzisiaj,

( dziecko: unosi ręce w górę, wykonuje obrót wokół siebie)

słychać świergot ptaków,

( macha rękami, naśladując ruchy skrzydeł ptaków)

a w ogrodzie spotkać można

( maszeruje w miejscu)

miłych przedszkolaków.

( unosi ręce w górę, wykonują obrót wokół siebie)

 

Ref.: Wiosna, wiosna przyszła do nas,

(wykonuje obrót wokół siebie, rysuje przed sobą duże koło)

bierzmy się za ręce.

(Uderza dłońmi o kolana)

Pośród młodej, bujnej trawy

(Obraca się wokół siebie)

kwiatów coraz więcej.

( unosi ręce do góry i wykonuje znak tęczy)

 

Piosenka została wysłana na grupowego DROPBOXA.

 

 

  1. Ćwiczenie oddechowe – Wiosenne kwiaty.

Odtwarzacz CD, nagranie piosenki Spotkanie z wiosną.

Dziecko maszeruje w dowolnym kierunku w rytmie piosenki. Podczas przerwy w muzyce zatrzymuje się. Nabiera powietrze nosem, unosi ręce w górę. Wypuszcza powietrze, opuszczając ręce powoli w dół, równocześnie wymawia nazwę wybranego przez rodzica wiosennego kwiatka: żonkil, krokus, tulipan.

 

  1. Zabawa muzyczno-ruchowa.

 

https://www.youtube.com/watch?v=Y4lnJz2BTJY

 

 

  1. Praca plastyczna „Żonkil”.

Wyklej za pomocą plasteliny szablon żonkila.

Szablon został dodany w zamkniętej grupie dla rodziców na Facebooku.

Źródło:

https://pl.pinterest.com/pin/358388082823914005/?nic_v1=1aku9F1fOrqJakbbZaonYJ9QG7ibBFIj09ZS8iIJdj9PWQZxaZW4s8KjZ%2FJ1OVQTgi

 

  1. DROGIE DZIECI – DZIŚ ŚWIĘTO WSZYSTKICH MAM, WYKONAJCIE LAURKI Z RÓŻNORODNYCH MATERIAŁÓW (NP. KOLOROWE KARTKI, KREPA, PLASTELINA, FARBY ITP.) WEDŁUG WŁASNYCH POMYSŁÓW. ZŁÓŻCIE ŻYCZENIA. POWODZENIA J

 

 

 

Data: 27.05.2020 r.

Temat kompleksowy:  Wiosenne przebudzenie.

 

  1. Zabawa ruchowa.

Źródło:

https://www.youtube.com/watch?time_continue=15&v=l78D-0TKWBM&feature=emb_logo

 

  1. Zabawa: „Prawda czy fałsz?”

Zabawa polega na określaniu czy zdania są prawdziwe czy fałszywe. Rodzic będzie podawał informacje, jeśli informacja jest prawdziwa dziecko klaszcze w dłonie, jeśli fałszywa tupie nogą.

– Na łące rośnie wysoka trawa, a w niej są biedronki, koniki polne, motyle.
– Pszczoły zbierają nektar z kwiatów i robią z nich lizaki.
– Wiosną na łące dzieci lepią bałwana.
– Po łące przechadza się bocian i szuka żabek na śniadanie.
– A żabki chowają się przed nim w trawie i wołają kra, kra.
– Teraz jest pora roku, którą nazywamy Jesień.

– Teraz jest pora roku, którą nazywamy Wiosna.
– Miesiąc, który mamy teraz, to: luty, maj, listopad, kwiecień.
– Wiosną niedźwiedzie zapadają w sen zimowy.
– Wróbelki przylatują wiosną z ciepłych krajów.

 

 

 

  1. Zabawa matematyczna „Wiosenne kwiaty”. Przygotujcie 8 kwiatów np. z papieru.

Rodzic czyta zagadkę, a dziecko układa przed sobą odpowiednią ilość kwiatów.

 

Przyszła wiosna do lasku
Z kluczykiem przy pasku
A te kluczyki brzęczące
To kolorowe kwiaty pachnące
Po prawej stronie rosną 4 kwiaty, a po lewej 2 kwiaty.
Oblicz proszę ile kwiatków wyszło
Spod zimowych pierzynek ?

Ułóż przed sobą odpowiednią ilość kwiatów.                                                                                                        Policz ile ich masz.

 

Stąpa wiosna po łące
Zbiera kwiaty pachnące
Ma 2 kwiaty obok biedronki i 2 kwiaty na trawie.

Policz z ilu kwiatków
Zrobi wiosna bukiet pachnący ?

Ułóż przed sobą odpowiednią ilość kwiatów.                                                                                                        Policz ile ich masz.

 

Chodzi wiosna po lesie
Wiosenne kwiaty w koszach niesie
4 kwiaty ma dla trawki,
4 kwiaty dla leśnej zwierzyny.
Ile kwiatów ma wiosna w koszach?

Ułóż przed sobą odpowiednią ilość kwiatów.                                                                                                        Policz ile ich masz.

 

  1. Zabawa „Rysowanie pod dyktando”.

Do rysowania będzie potrzebna kartka papieru i coś do pisania (ołówek, flamaster, kredka). Zanim rozpoczniecie rysowanie rodzic może założyć na lewy nadgarstek dziecka frotkę (może być gumka, zegarek – coś co nie będzie przeszkadzało w rysowaniu) i przypomina dziecku, że właśnie zaznaczył w ten sposób swoją lewą rękę. Zanim zaczniecie rysować ułóżcie kartkę poziomo. Do dzieła:

 

  • Na samym środku kartki narysuj duże drzewo.
  • Pod drzewem cztery kwiatki.
  • W prawym górnym rogu kartki narysuj słońce.
  • W lewym górnym rogu narysuj chmurkę.
  • Nad drzewem narysuj uśmiech.
  • W lewym dolnym rogu narysuj kałużę.
  • W prawym dolnym rogu narysuj trawę.

 

  1. „Kwadrat” – wycinanie po śladzie.

Jeżeli macie ochotę spróbujcie za pomocą nożyczek wyciąć kwadrat. Narysuj                         w środku uśmiech – jeżeli jesteś wesoły,  smutek – jeżeli jesteś smutny.

Szablon został dodany w zamkniętej grupie dla rodziców na Facebooku.

Źródło: https://pl.pinterest.com/pin/425660602272634054/?nic_v1=1aOw6JcVHxhSO939USM%2FLmA5C1Fc4hQY6rh7bphiRrQV1Qd81B1xV9D9cZ4M%2B8vJlU

 

  1. Pamiętajcie o prawidłowym myciu rąk.
  2. Dobrze się bawcie w waszych domach.
  3. Czytajcie bajki lub oglądajcie książki.
  4. Myjcie zęby pamiętając o wszystkich czynnościach.
  5. Bądźcie jak najbardziej samodzielni.
  6. Pamiętajcie o porządku po zakończonej zabawie.

 

 

Data: 28.05.2020 r.

Temat kompleksowy: Wiosenne przebudzenie.

 

  1. Zabawa rozwijająca pamięć.

Czy pamiętasz imiona dzieci z Twojej przedszkolnej grupy? Spróbuj wymienić ich jak najwięcej. Narysuj portret swojej ulubionej koleżanki/ulubionego kolegi.

 

  1. Zabawa ze śpiewem.

Pobawcie się z mama/tatą do piosenki „A ram sam sam” .

Źródło:

https://www.youtube.com/watch?v=k7AsdUIXR4s

 

  1. Zabawy ruchowe z wykorzystaniem ruletki.

Źródło: https://miastodzieci.pl/zabawy/mini-gimnastyka-dla-mlodszych-dzieci/

 

  1. Praca plastyczna – „Krokus”.

Do wykonania pracy potrzebne będą kulki wykonane z bibuły (w kolorze fioletowym oraz zielonym), klej, oraz szablon krokusa.

Zadaniem dziecka jest zrobienie kulek z bibuły, a następnie przyklejenie ich                      w odpowiednie miejsce na szablonie krokusa.

Źródło:

http://pomeduk.blogspot.com/2013/03/wiosenne-kwiaty-krokus-kolorowanka.html

Szablon krokusa został dodany w zamkniętej grupie dla rodziców na Facebooku.

 

 

  1. Znajdź różnice.

Źródło: https://www.e-kolorowanki.eu/kolorowanki-edukacyjne/roznice/znajdz-roznice-kolorowanka-26/

 

Karta pracy została dodana w zamkniętej grupie dla rodziców na Facebooku.

 

  1. Przeczytajcie wybraną bajkę. Porozmawiajcie z rodzicem na temat tego, co zapamiętaliście.

 

  1. Pamiętajcie o zabawie i odpoczynku.

 

  1. Prawidłowo myjcie ręce.

 

  1. Pamiętajcie o samodzielności.

 

 

Data: 29.05.2020r.

Temat kompleksowy:  Wiosenne przebudzenia.

 

1.Ćwiczenia logopedyczne z biedronką Wiolettą.

 

https://www.youtube.com/watch?v=Ds-Mz1gMfu4

 

  1. WIERSZ „WIOSNA” Magdalena Frączek- spróbuj nauczyć się wiersza.

Przyszła do nas wiosna,
Ciepła i radosna.
Ptaszek pięknie śpiewa,
Zielenią się drzewa.
Słonko w górze świeci,
Weselą się dzieci.
Każdy dobry nastrój ma,
Niechaj wiosna długo trwa !

 

  1. Kolorowanka „Gąsienica”.

Pokoloruj gąsienicę.

https://mala275.blogspot.com/2017/06/bardzo-godna-gasienica-karty-pracy.html

 

4.Wirtualna gąsienica.

Stwórzmy wirtualną gąsienicę!

Usiądź na dywanie i naśladuj ruchy jak w piosence. Wyobraź sobie, że robisz to wspólnie z przyjaciółmi z przedszkola

https://www.youtube.com/watch?v=xFt7cB-O594

 

 

  1. Gra „Na jaką głoskę?”- zabawa da chętnych dzieci (rodzic pomaga dziecku).

https://view.genial.ly/5eb6466a639bfa0d0fdc1978

 

 

  1. Zabawa rozwijająca myślenie.

Wymyśl 3 rzeczy, które są koloru niebieskiego.

Powiedz co jedzą psy.

Powiedz co ma kształt kwadratu w Twoim domu?

 

  1. Super pamięć.

https://learningapps.org/watch?v=pqp2k566n20

 

Drogie dzieci pamiętajcie o odpoczynku, prawidłowym myciu rąk oraz pomagajcie rodzicom pracach domowych. J

 

Data: 1.06.2020r.

Temat kompleksowy:  Wakacyjne podróże.

 

 

  1. Joga dla dzieci.

https://www.youtube.com/watch?v=BVvPeww7f_w

 

  1. Podróż do Włoch – słuchanie opowiadania Barbary Szelągowskiej „Wakacyjne podróże”:

 

 

– Na wakacje czas! Powoli zbliżały się wakacje. Każdy dzień był odrobinę dłuższy od poprzedniego. Robiło się coraz cieplej. Ada od dawna marzyła o locie samolotem. Lubiła bawić się starym globusem swojej mamy. Plastikowym samolocikiem lądowała na maciupeńkich, ledwie widocznych wysepkach. Któregoś dnia tata z tajemniczą miną podszedł do dziewczynki. – Córeczko, czy ja mogę wylądować na twoim globusie? – Oczywiście, że możesz. A gdzie chcesz wylądować, tatusiu? – Widzisz, tutaj jest taki but na obcasie. To są Włochy i tu chciałbym wylądować razem z tobą, Olkiem, babcią, dziadkiem i mamą. – To wspaniale, ale nie wiem, czy się zmieścimy w takim małym samolociku – zaśmiała się dziewczynka. – W takim razie może polecimy dużym samolotem? Takim prawdziwym! Co ty na to?

– Bardzo, bardzo bym chciała, tatusiu! – krzyknęła uradowana Ada. – To powiem ci w tajemnicy, że już kupiłem bilety. – Naprawdę?! – zapytała z niedowierzaniem dziewczynka. – Olek, słyszałeś, będziemy lądować na bucie! Naprawdę! Olek, podobnie jak jego siostra, nie mógł doczekać się wyjazdu. Kilka dni później całą rodziną przyjechali na lotnisko. – Kochani – powiedział tata – lotnisko jest bardzo duże i łatwo się zgubić. Musimy się wzajemnie pilnować – dodał i popatrzył na dzieci. Rodzeństwo z zaciekawieniem rozglądało się po ogromnej, pełnej ludzi hali wylotów. – A kim są ci ludzie w mundurach? – zapytała Ada, ściskając Dinusia. – To kapitan i stewardesy – odpowiedziała mama. – Może będą z nami lecieć do Włoch. Zobaczymy. Dwie godziny później cała rodzina usadowiła się wygodnie w samolocie. Początkowo dziewczynka odrobinę bała się hałasujących silników. – Startujemy! Nareszcie! – ucieszył się Olek i patrzył przez okno, jak z każdą chwilą wszystko robiło się coraz mniejsze i mniejsze. W końcu wlecieli w chmury i tylko od czasu do czasu widać było ląd, a potem morze. Wreszcie samolot wylądował i zaczęły się prawdziwe wakacje. Upalne dni dzieci spędzały w krystalicznie przeźroczystej i ciepłej wodzie. Wieczorami zaś zwiedzały piękne miasta, miasteczka i wsie pełne gajów oliwnych i winorośli. Ada uwielbiała pozować do zdjęć – zwłaszcza w towarzystwie Dinusia. Najbardziej spodobała się jej Fontanna Pszczół. – Mamo, czy mogę posadzić tutaj Dinusia? – zapytała dziewczynka i w tym momencie Dinuś wpadł prosto do wody. Na szczęście tata szybko wyłowił niesfornego pluszaka.

– Musisz go bardziej pilnować, córeczko – zaśmiał się tata. – Nie wiem, czy jest zadowolony z kąpieli. – Chyba nie. Coś smutno wygląda. I co teraz zrobimy? Jeszcze się na mnie pogniewa – zasmuciła się Ada. – Nie martw się. Myślę, że poprawi mu się humor, gdy tylko spróbuje prawdziwej włoskiej pizzy! –powiedział dziadek. – Zrobiłem się naprawdę głodny. A wy? – I wskazał budynek, z którego unosił się świeży zapach ziół i ciasta. – W końcu jak Włochy, to i pizza! – zawołał Olek i cała rodzina weszła do pobliskiej pizzerii. Dinusiowi też poprawił się humor. Tak naprawdę nawet nie zdążył się mocno zmoczyć.

 

  1. Rozmowa kierowana na podstawie opowiadania:

– Gdzie wybrali się Olek i Ada z rodzicami i dziadkami na wakacje?

− Co stało się z Dinusiem tuż przed tym, jak tata zrobił jemu i Adzie zdjęcie? − Jakie miejsce odwiedziła cała rodzina Olka i Ady?

− Co jeszcze robili na wakacjach Olek, Ada i ich rodzina?

− W jaki sposób rodzina Olka i Ady dotarła do Włoch?

 

  1. Zabawa ruchowa Samoloty.

 

Dziecko-samolot przykuca i szeroko rozstawiaj ramiona. Na hasło: Start! powoli się podnosi naśladując lot. Biega w różnych kierunkach. Na hasło: Lądujemy! powoli zwalnia swój bieg, zatrzymuje się w miejscu, kuca i opuszcza ramiona.

 

  1. Dla chętnych.

Pokoloruj dziecko, które trzyma najwięcej balonów.

Źródło. Przedszkolankowo.pl

 

 

 

 

KOCHANE DZIECI Z OKAZJI WASZEGO ŚWIĘTA ŻYCZYMY SAMYCH UŚMIECHNIĘTYCH TWARZY J

 

 

 

Data: 2.06.2020r.

Temat kompleksowy:  Wakacyjne podróże.

 

  1. Gimnastyka dla dzieci.

https://www.youtube.com/watch?v=CEyba0BvBUE

 

  1. Słuchanie piosenki Wyścig rowerem  (sł. i muz. Danuta i Karol Jagiełło)

 

  1. Kiedy rowerem pędzę w dal

i kręcę pedałami,

koledzy chcą dogonić mnie

i wtedy się ścigamy.

Kiedy rowerem pędzę w dal,

w uszach mi świszcze wiatr.

Zostawiam z tyłu łąkę, las,

pozdrawiam każdy kwiat.

 

Ref.                  Kiedy pędzę na rowerze, hej,

kiedy pędzę na rowerze, cha,

kiedy pędzę na rowerze, hu,

kręcę, ile tchu.

  1. Kiedy rowerem pędzę w dal

i kręcę pedałami,

koledzy chcą dogonić mnie

i wtedy się ścigamy.

Kiedy rowerem pędzę w dal,

drogę do mety znam.

przyciskam mocniej, no i znów

medal ze złota mam.

 

Ref.                   Kiedy pędzę na rowerze, hej…

 

Piosenka została dodana na grupowego Dropboxa.

 

  1. Pytanie do treści tekstu piosenki.

Rodzic zadaje pytania dziecku.

 

– O czym jest piosenka?

− Co wkładamy na głowę, wsiadając na rower?

– Czy rowerem możemy jechać wszędzie, gdzie chcemy?

− O czym należy pamiętać, jeżdżąc na rowerze?

 

 

  1. Ćwiczenie oddechowe – Podmuch wiatru.

Nagranie piosenki Wyścig rowerem, odtwarzacz CD.

 

Dziecko leży na podłodze.  W rytmie piosenki naśladuje nogami jazdę na rowerze.                           Na ustalony sygnał przechodzi do siadu i naśladuje podmuch wiatru. Nabiera powietrza nosem i wypuszcza ustami.

 

  1. Taniec dla dzieci Gumi Miś.

 

https://www.youtube.com/watch?v=oGJg1RSOof4&t=23s

 

  1. „Rower” – pokoloruj.

 

Źródło:

https://www.weekendowo.pl/kolorowanki/rowery/rower-szkic-do-druku

Kolorowanka została dodana w zamkniętej grupie dla rodziców na Facebooku.

 

 

 

Data: 3.06.2020r.

Temat kompleksowy:  Wakacyjne podróże.

 

  1. Joga dla dzieci.

https://www.youtube.com/watch?v=miNiRQw3S9Q

 

  1. Wakacyjne bagaże- zabawy matematyczne.

Rodzic zapoznaje dziecko z zawartością walizki. Liczenie przedmiotów umieszczonych w walizce. Mała walizka, w której znajduje się np. 5 foremek i 4 łopatki do piasku, koło do pływania (dmuchane), czepek, koc, dwie letnie czapki, okulary przeciwsłoneczne, 3 małe piłeczki. Dzieci wyjmują kolejno poszczególne przedmioty i układają je na dywanie. Określają

przeznaczenie przedmiotów i układają obok siebie te, których przeznaczenie jest takie samo (do zabawy, do pływania, do ochrony przed słońcem). Liczą przedmioty, pokazują na placach ile mają przedmiotów i rysują na kartonikach tyle samo kropek.

 

 

  1. Zabawa ruchowa Wakacyjne bagaże.

Woreczek gimnastyczny, albo pluszowy miś dla dziecka 🙂

Dzieci ustawiają się przy ścianie w pokoju pochylają się do przodu i kładą woreczek/misia -plecak na swoich plecach. Starają się przejść na drugi koniec pokoju tak, aby nie zrzucić woreczka/misia. Zabawę powtarzamy trzy razy.

 

 

  1. Zabawa Prawda czy fałsz– rozwijanie zdolności koncentracji podczas działania przy muzyce.

Dzieci maszerują po okręgu w rytmie piosenki Rodzinna wycieczka. Na przerwę w muzyce rodzic prezentuje dzieciom zdania prawdziwe lub fałszywe. Jeżeli zdanie jest prawdziwe, dzieci unoszą ręce, jeżeli jest fałszywe, przechodzą do przysiadu.

− Rower musi mieć sprawne hamulce.

− Na rowerze jeździmy w wyznaczonych miejscach.

− Rower to rodzaj samochodu.

− Rowerem możemy zjeżdżać z góry bez hamulców.

− Na rowerze jeżdżą tylko dziewczynki.

 

  1. Karta pracy, cz. 2,  nr 58

Dziecko:

− ogląda obrazek,

− wymienia rzeczy, które pakuje do walizki Olek, zastanawia się, czy wszystkie będą przydatne podczas wakacyjnego wyjazdu,

− liczy spodenki, koszulki, czapki, pary skarpetek i pary butów,

− rysuje odpowiednią liczbę kropek w ramkach pod małymi obrazkami,

− w każdej ramce rysuje o jedną chmurkę więcej, niż w poprzedniej.

 

Karta pracy została dodana w zamkniętej grupie dla rodziców na Facebooku.

 

  1. Zumba Kids.

https://www.youtube.com/watch?v=M75HIuLeC9A

 

  1. „Walika moich marzeń” – wypełnij szablon walizki z wykorzystaniem plasteliny.

Źródło:

https://reklamowe-upominki.pl/walizka-podrozna-monza-niebieska-p-32353.html

Szablon walizki został dodany w zamkniętej grupie dla rodziców na Facebooku.

 

 

Data: 4.06.2020r.

Temat kompleksowy:  Wakacyjne podróże.

 

  1. Ćwiczenia.

https://www.youtube.com/watch?v=QhOmBWBS2_s

 

  1. Zabawa orientacyjno-porządkowa Do domu.

Dziecko układa na podłodze koła (domy) z wykorzystaniem sznurka, a następnie siada w ich środku skrzyżnie. Rodzic przypomina o przyjmowaniu prawidłowej postawy (proste plecy). Kiedy rodzic gra na wybranym przyrządzie, dziecko spaceruje, a na przerwę w grze – wraca do swoich domów.

 

  1. Ćwiczenie dużych grup mięśniowych – Przebieramy się.

Sznurek związany z obu stron – to ubranie, które leży na dywanie. Dziecko staje w  środku. Następnie, chwytając oburącz, przeciąga przez całe ciało od dołu do góry. Ćwiczenie można kilkukrotnie powtórzyć.

 

  1. Ćwiczenie mięśni grzbietu – Podnieś patyk.

Dziecko leży na brzuchu, przed sobą ma np. patyk. Następnie dziecko chwyta patyk za oba końce i lekko unosi ręce, bez zginania w łokciach. Aby utrudnić zadanie, dziecko może jednocześnie wykonywać ruchy rękami na boki.

 

  1. Ćwiczenie z elementem rzutu do celu – Rzut workiem.

Dziecko staje na linii utworzonej ze sznurka i stara się trafić piłką do celu np. do kosza.

 

  1. Ćwiczenie uspokajające.

Dziecko leży na plecach, na brzuchu ma położonego misia. Obserwuje jak porusza się miś         w trakcie wykonywania wdechu i wydechu.

 

  1. Praca techniczna „Mój samolot”.

Wykonanie z papieru samolotu.

Zanim złożysz z papieru samolot, najpierw możesz ozdobić kartkę różnymi rysunkami.

Wzór wykonania został dodany w zamkniętej grupie dla rodziców na Facebooku.

Pochwalcie się zrobionymi samolotami J

Może rodzice znają też inne sposoby na ich wykonanie. J

 

 

 

  1. Praca plastyczna „Kolorowy samolot”.

Pomaluj samolot z wykorzystaniem farb.

Źródło:

https://drukowanka.pl/kolorowanka/samolot-pasazerski/

Szablon został dodany w zamkniętej grupie dla rodziców na Facebooku.

 

 

Data: 5.06.2020r.

Temat kompleksowy:  Wakacyjne podróże.

 

  1. Joga dla dzieci.

https://www.youtube.com/watch?v=SD1OyS_0x_w

 

  1. Zabawa ruchowo-naśladowcza Morskie fale.

Dziecko stoi na dywanie.  Naśladuje ruch morskich fal – unosi równocześnie obie ręce, wykonując wdech i opuszcza, wykonując wydech.

 

  1. Wypowiadanie się na temat ulubionych zabaw nad morzem.

Zwrócenie uwagi na bezpieczeństwo. Rodzic pyta, co dziecko najbardziej lubi robić podczas pobytu nad morzem. Dziecko wypowiada się na temat ulubionych zabaw. Dzieli się swoimi doświadczeniami z pobytu nad morzem. Następnie rodzic pyta, czego  nie wolno robić podczas pobytu nad morzem. Przypomina o zakazie oddalania się od rodziców i wchodzenia do wody bez nadzoru osoby dorosłej.

 

  1. Rodzic zadaje pytania dziecku:

− Jakie pamiątki przywozimy z wakacji?
− Dla kogo przywozimy pamiątki z wakacji?

− Dlaczego wręczamy bliskim osobom pamiątki z wakacji?

  1. Praca plastyczna.

 

Pomysł 1. Wakacyjne lody.

Potrzebujemy. 2 kartki papieru, 3 waciki kosmetyczne, klej, nożyczki, farby

 

Wykonanie:

– Z jednej kartki papieru wycinamy trójkąt, który będzie przypominał wafelek od lodu.

– Przyklejamy na kartkę papieru wycięty trójkąt.

– Następie przyklejamy waciki kosmetyczne, które przypominają nam gałki lodów.

– Nasze waciki ozdabiamy według uznania. Możemy pomalować ja farbami, przykleić różne kolorowe ozdoby.

 

 

Pomysł 2. Wakacyjna lemoniada.

Potrzebujemy: 2 kartki papieru, słomkę, klej, nożyczki, farby, gąbkę kuchenną.

 

Wykonanie:

– Z kartki papieru wycinamy szklankę.

– Z kolejnej kartki wycinamy cytryny, które przyklejamy na szklankę.

– Następnie z gąbki wycinamy mały kwadracik, który malujemy białą farbą.

– Pomalowaną gąbkę odciskamy na szklance. Odciśnięte kwadraciki przypominają nam kostki lodu.

– Na sam koniec przyklejamy słomkę.

 

Gotowe pomysły na prace plastyczne zostały dodane w zamkniętej grupie dla rodziców na Facebooku.

 

 

Opracowane działania powstały w oparciu o:

  • własne doświadczenia i pomysły,
  • przewodnik metodyczny Nowe przygody Olka i Ady, wydawnictwo: macEDUKACJA, POZIOM A+, część 3 i 4,
  • podane źródła przy poszczególnych aktywnościach.

 

W razie pytań i wątpliwości pozostajemy do Państwa dyspozycji. Zachęcamy do kontaktu poprzez grupę na portalu społecznościowym oraz aplikację Messenger.