“Na naszym podwórku”-grupa Bratki

W związku z obowiązkiem realizowania podstawy programowej wychowania przedszkolnego zachęcam do skorzystania z poniższych aktywności.

Wszystkie działania są dostosowane do potrzeb i możliwości psychofizycznych dzieci.

 

Temat tygodnia: Na naszym podwórku.

Temat dnia: Plan mojego podwórka.

01.06.2020r.

 

Poruszaj się troszkę: Gimnastyka poranna.

https://www.youtube.com/watch?v=yPHeSAx9QCc

źródło: https://www.youtube.com

 

Posłuchaj uważnie  wiersza J. Koczanowskiej, pt. „Podwórko”. Następnie odpowiedz na zadane pytania.

 

Na naszym podwórku wspaniała zabawa,

jest ławka, huśtawka i zielona trawa.

Tutaj się bawimy, zapraszamy gości,

bo wspólna zabawa to mnóstwo radości.

Jest piasek, łopatka i wiele foremek,

są piłki, skakanki, czerwony rowerek.

 

Wypowiedzi dzieci na temat podwórka.

– Co znajduje się na podwórku?

– W co się można na nim bawić?

 

Praca plastyczna.

Moje wymarzone podwórko-plac zabaw- malowanie farbami lub kredkami.

 

 

Ćwiczenia gimnastyczne – zestaw nr 18 metodą Rudolfa Labana.  (źródłó You Tube)

https://www.youtube.com/watch?v=afceLnZTLP4&list=PLvZlry1e_Kw863FUlvea82_WGart_hJa9

 

Nagranie muzyki marszowej, dla dziecka: paski kolorowej bibuły.

 

  • Zgodnie z muzyką – dziecko maszeruje po obwodzie koła na palcach, gdy nagranie muzyki jest głośne, a w przysiadzie, gdy nagranie muzyki jest ciche.

 

  • Tańczące bibułki – przy nagraniu dowolnej muzyki dzieci swobodnie tańczą i poruszają paskami bibułki trzymanymi najpierw w prawej, a potem w lewej ręce. Podczas przerwy w grze przykucają i układają z bibułki dowolne kształty na podłodze.

 

  • Po kole – na podłodze układają koła z bibułki i skaczą dookoła nich obunóż, w jedną i w drugą stronę.

 

  • Powitania bibułką – dotykają bibułką różnych części ciała wymienianych przez rodzica.

 

  • Jak najwyżej – wyrzucają bibułkę do góry, obserwują jej opadanie, i łapią ją tuż nad podłogą.

 

  • Sprytne palce – chwytają palcami stopy bibułkę leżącą na podłodze.

 

 

 

Z okazji Dnia Dziecka posłuchaj piosenki pt. „Każdy jest inny”. Pamiętaj, że każdy z nas, dziecko dorosły zasługuje na szacunek. Mimo ,że się różnimy wyglądem, wiarą, przekonaniami, tym co lubimy bądź nie- możemy się świetnie dogadywać ze sobą.

 

https://www.youtube.com/watch?v=UrBmQBMnayE

źródło: https://www.youtube.com

 

Każdy jest inny

Różny kolor włosów, różny kolor skóry

Skośne oczy, piegi – to jest cud natury

Mamy różne domy, różne kościoły

Wszędzie człowiek może sobie żyć wesoły

 

REF. Każdy jest inny, każdy wyjątkowy

Słowa gorszy, lepszy wyrzuć ze swej głowy

 

Choć się tak różnimy miejmy dobre serce

Każdy na tym świecie znajdzie swoje miejsce

Dobro i szacunek, to jest boomerang

Zawsze do nas wraca – serca otwiera.

 

REF. Każdy jest inny, każdy wyjątkowy

Słowa gorszy, lepszy wyrzuć ze swej głowy

 

Ja lubię zielony On lubi niebieski

My lubimy koty, oni lubią pieski

Ale wszyscy razem dobrze o tym wiecie

Chcemy być szczęśliwi na tym wielkim świecie

 

Spróbuj razem z rodzicem wykonać eksperyment „Niepękające bańki mydlane”. Będzie to na pewno świetna zabawa z okazji Dnia Dziecka.

Będą potrzebne następujące składniki:

-płyn do mycia naczyń

-woda

-miska

-gliceryna

– zimowa rękawiczka

https://www.youtube.com/watch?v=5hwCjXFDu8k

źródło: https://www.youtube.com

*Jako dodatek proponuje zapoznanie się lub przypomnienie sobie niektórych  zabawach podwórkowych dla dzieci.

Propozycje zabaw podwórkowych dla dzieci.

https://ronja.pl/15-zabaw-z-czasow-prl/

źródło: https://ronja.pl

 

Temat kompleksowy: Na naszym podwórku

Temat dnia: Zabawy z piaskiem i gliną….nie tylko w piaskownicy.

 

I Poranne aktywności

Zabawy rytmiczne

https://www.youtube.com/watch?v=bzboHM5GUzg

Źródło: W podskokach, youtube

 

Wysłuchanie wiersza Elżbiety Kaczmarskiej pt. „Zapraszamy na plac zabaw”.

Rozmowa z Rodzicem na temat wiersza.

 

„(…) Mamy ciepłe dni, jeszcze słonko mocno świeci

I dlatego na plac zabaw zapraszamy wszystkie dzieci.

Tak zaprasza milusińskich karuzela i huśtawka,

Piaskownica i przeplotnia, a na odpoczynek ławka.

 

Bardzo lubią, kiedy dzieci na plac zabaw przybiegają,

Żeby fikać, skakać, biegać- wszyscy wtedy frajdę mają!

Żeby tylko była zgoda, żeby też nie było krzyków,

Żeby nikt nie niszczył sprzętu, można bawić się od świtu.

 

Przyjdą chłopcy całkiem mali w piaskownicy stawiać babki,

Babcie będą ich pilnować, by przed słońcem włożyć czapki.

A dziewczynki, te malutkie, pewnie lalki swe przyniosą

I przez park pod okiem mamy po alejkach je powiozą.

 

Jedne dzieci na huśtawkach aż pod niebo poszybują,

Inne siądą w karuzeli i jak śmigła zawirują.

Na przeplotni i drabinkach będą wspinać się spryciarze,

Zwinni niczym wiewióreczki, każdy sztuczki swe pokaże.

Zaraz pewnie mecz się zacznie, chłopcy piłkę już szykują,

A dziewczynki na ławeczkach dzielnie im pokibicują.

Teraz czas na odpoczynek. Można usiąść w cieniu drzewa.

O tym warto zapamiętać, jeśli słońce zbyt dogrzewa.

 

Wietrzyk wieje, słońce świeci, odpocznijcie trochę dzieci.

A gdy siły znów zbierzecie, popijając zdrowym sokiem

Do zabawy powrócicie pod dorosłych czujnym okiem.

Jutro pewnie się spotkamy, póki jeszcze słonko świeci,

Bardzo było nam przyjemnie, pozdrawiamy wszystkie dzieci! (…)”

Źródło: bliżej przedszkola, wrzesień 2013

 

Podziel na sylaby słowa, które pojawiły się w wierszu. Podziel wyrazy na głoski.

Ławka, karuzela, słońce, plac, zabawy, skakać, sok

 

II 1. Zabawy z piosenką pt. „Każdy jest inny”

https://www.youtube.com/watch?v=UrBmQBMnayE

Źródło: Zozi. TV, youtube

Pomoce: nagranie piosenki, napisane na kartkach cyfry: 1, 2, 3, 4, 5

  • Dziecko słucha piosenki i stara się zapamiętać słowa refrenu i pierwszej zwrotki
  • Dziecko wykonuje dowolne improwizacje ruchowe do piosenki
  • Dziecko śpiewa refren i pierwszą zwrotkę piosenki
  • Dziecko maszeruje po dywanie przy dźwiękach piosenki. Gdy muzyka umilknie dziecko spogląda, jaką cyfrę pokazuje Rodzic i wykonuje przyporządkowane cyfrom ćwiczenia:
  1. Podskoki
  2. Przysiady
  3. Skłony do przodu
  4. „Pajace”
  5. „Rowerki”

 

 

 

 

 

II 2. Zabawy z piaskiem i gliną

  • Dziecko rysuje palcem, a następnie patyczkiem na piasku litery i cyfry
  • Dziecko rysuje oburącz palcami na piasku leniwe ósemki (Załącznik nr 1)
  • Zabawy z piaskiem i magnesami

https://mojedziecikreatywnie.pl/2017/07/zabawy-magnesami-w-piasku/

Źródło: mojedziecikreatywnie.pl

  • Slime z piasku- zabawa sensoryczna

Pomoce: klej Magic/introligatorski/biały klej szkolny, żel do prania lub płyn do soczewek, łyżka wody, panka do golenia, suchy piasek

https://www.youtube.com/watch?v=u6cIDAP0qCY&t=97s

Źródło: mojedziecikreatywnie.pl

  • Obserwowanie rozpuszczalności piasku i gliny w wodzie

Dziecko wsypuje piasek do naczynia z wodą i dokładnie miesza całość.

Obserwacja- piasek nie rozpuszcza się w wodzie, opada na dno.

Dziecko wsypuje sproszkowaną glinę do naczynia z wodą i miesza całość.

Obserwacja- glina miesza się z wodą (tworzy zawiesinę), ale po pewnym czasie osiada na dnie.

  • Sprawdzanie przepuszczalności wody przez glinę i przez piasek

Dziecko wkłada dwa jednakowe lejki do słoików i umieszcza w nich papierowe filtry. Do jednego lejka wsypuje piasek, a do drugiego- sproszkowaną glinę. Do obu lejków nalewa wodę.

Obserwacja- po pewnym czasie piasek przepuszcza wodę, a glina pęcznieje i nie przepuszcza wody.

  • Obserwowanie plastyczności gliny i piasku.

Dziecko umieszcza w dwóch miskach- piasek i glinę. Zalewa je wodą i stara się wyrobić masę plastyczną.

Obserwacja- z piasku nie da się nic ulepić, a z gliny tak.

  • Lepienie dowolnych figurek z gliny, a następnie wysuszenie ich.

Obserwacja- mokra glina jest miękka i daje się łatwo formować, a sucha jest twarda i krucha.

 

Film edukacyjny

Dziecko ogląda krótki film, Rodzic czyta slajdy. Rozmowa na temat zastosowania piasku w budownictwie.

https://www.youtube.com/watch?v=CtqhmPuuJEY

Źródło: Transjan Konin, youtube

 

 

 

III Popołudniowe aktywności

Zabawy z wykorzystaniem piłeczek

https://www.youtube.com/watch?v=bB2UobM8yVg

Źródło: Julita Jamza- Szik, youtube

 

Film edukacyjny

Dziecko ogląda krótki film i rozmawia na jego temat z Rodzicem.

https://www.youtube.com/watch?v=mQY6t9cV1SQ

Źródło: Fundacja Uniwersytet Dzieci, youtube

 

Czytanie metodą sylabową

Załącznik nr 2

Źródło: „Elementarz- czytamy metodą sylabową”, Alicja Karczmarska-Strzebońska

 

Załącznik nr 1

 

Źródło:

https://www.logopestka.pl/przedszkole-online-10-wiosenne-symetrie-cwiczenia-lewej-polkuli-mozgu/

Załącznik nr 2

 

 

 

ŚRODA 03.06.2020

 

 

       I  Ćwiczenia poranne

 

          https://youtu.be/xm93WFJ7bNs

 

            źródło: www.youtube.com

 

 

           Ćwiczenia  „Kapturek myśliciela”

 

          Ćwiczenie kinezjologii Dennisona poprawiające koncentrację.

 

Dziecko chwyta małżowinę uszną kciuki, palcem wskazującym i środkowym, masuje delikatnie dwa, trzy razy do góry, odwraca głowę w lewo, następnie w prawo i wykonuje taki sam masaż.

 

 

  „Witamy swoje palce”

 

 

Rodzic mówi rymowankę, a dziecko realizuje jej treść

 

 

Kciuki gotowe? Tak! – pięść zaciśnięta,wystawiony kciuk
Wskazujące gotowe? Tak! – wystawiony drugi palec
Środkowe gotowe? Tak! – wystawiony trzeci palec
Serdeczne gotowe? Tak! – wystawiony czwarty palec
Małe gotowe? Tak!– wystawiony piąty palec
Wszystkie palce gotowe? Tak!
Schowajcie się za głowę! – schowanie dłoni za głowę

 

Następnie dziecko przelicza swoje palce. Określenie ile palców  razem jest w obu dłoniach.

 

 

  II   Słuchanie wiersza J. Koczanowskiej „Nie wolno!”

 

 

Nawet małe dziecko dobrze o tym wie,           kto to jest znajomy, a kto obcym jest.  Ze znajomym można bawić się, rozmawiać,  ale gdy ktoś obcy, to trzeba uważać!

 

 

Nie wolno zaufać, nawet gdy ktoś mówi, że zna mamę, tatę i bardzo nas lubi.  Nie wolno przyjmować słodyczy, podarków  lub iść z nieznajomym na spacer do parku.

 

 

 

  • Krótka rozmowa na temat wiersza.

− Czy powinniśmy rozmawiać z nieznajomymi?

−Czy odchodzimy z nieznajomym z podwórka, jeżeli kusi nas, obiecując zabawkę albo pobawienie się z pieskiem?

− Co robimy, gdy spotkamy taką osobę?

− Dlaczego nie powinniśmy odchodzić z nieznajomymi, nie rozmawiać z nimi?

 

 

  Rodzic,  wyjaśnia, że są osoby, które krzywdzą dzieci, sprawiają im ból, a nawet mogą je porwać.Gdy dzieci spotkają taką osobę, powinny o tym powiedzieć rodzicom i nauczycielom.

 

 

 

 

      Nauka rymowanki

 

 

     Podwórko to miejsce, które znamy,

     podwórko to miejsce, które kochamy.          

    Ale pamiętać musi każdy z nas

    żeby bezpiecznie tam spędzać czas.

 

 

     Rozmowa z Rodzicem:

  

− Jakie niebezpieczeństwa zagrażają nam na podwórku?

− Co należy robić, żeby nic złego wam się na podwórku nie stało?

 

 

 

     Zabawa „ Słyszę i liczę”

 

               pomoce:

 

              kubek, guziki, kartka, ołówek bądź długopis

 

Ćwiczenia liczbowe, odtwarzanie zasłyszanych dźwięków. Rodzic wrzuca do kubka określoną liczbę guzików w takim tempie, aby dziecko mogło je policzyć. Następnie dziecko  układa przed sobą tyle samo guzików podpisując je odpowiednią cyfrą. W celu sprawdzenia dziecko wysypuje z  kubka liczmany i liczy.

 

 

 Ćwiczenia interaktywne

 

Dodawanie i odejmowanie

 

 

https://wordwall.net/pl/resource/2663190/dodawanie-i-odejmowanie-w-zakresie-10-ciu

 

 

https://wordwall.net/pl/resource/1060857/matematyka/dodawanie-i-odejmowanie-w-

zakresie-10

 

 

https://wordwall.net/pl/resource/853427/dodawanie-i-odejmowanie-w-zakresie-10

 

 

źródło: wordwall

 

 

 

III   Zabawa ruchowa

 

   https://youtu.be/2T6eW_b3saQ

 

      źródło: www.youtube.com

 

   

 „Matematyczne  Zagadki”

 

   Rodzic odczytuje zagadkę, dziecko odpowiada

 

  

           1)  Jak nazywa się duży palec  u dłoni?

 

            2) Wymień dwa pojazdy posiadające tylko dwa koła?

   

3)  Którą dłoń podajemy na powitanie?

 

4)  Ile palców u obu dłoni ma człowiek?

 

 

5)  Ile dzieci dostanie jabłko jeżeli w koszyku jest ich 6

 

7)  Która z tych liczb jest większa 5 czy 3?

 

             8)  Ile to jest razem 3 i 3 ?

 

 

 

 

           Zaszyfrowane słowa

         

           załącznik nr 1

 

Połącz zaszyfrowane słowa z właściwymi wyrazami.

 

Temat tygodnia: Na naszym podwórku

Data: 4.06.2020 rok

 

Wykonaj kilka ćwiczeń buzi i języka (źródło Bliżej Przedszkola)

 

Wykonaj ćwiczenia logorytmiczne – naśladuj ruchy, o których mowa w rymowance.

 

Zrób do przodu 4 kroki i rozejrzyj się na boki

Klaśnij w ręce razy 5 na klaskanie też masz chęć

Tupnij nogą 1 i 2 bo zabawa nadal trwa

Wkoło obróć się  raz-dwa skacz jak piłka: hop-sa-sa

Teraz w lewo jeden krok, przysiad i do góry skok

Ręce w górę  i na boki, zrób zajęcze 4 skoki

Zrób do tyłu kroki 3,  by koledze otrzeć łzy

Gdy się zmęczysz, poleż sobie, w przód wyciągnij nogi obie.

 

Posłuchaj teraz opowiadania i odpowiedz na pytania

 

Był sobie ogród, o który nikt nigdy nie dbał. Zapuszczony, dziki ogród pełen niebezpiecznych zasadzek, a w nim górki, dołki, wysypiska gruzu, kamieni i śmieci. Tu i ówdzie rosły drzewa, które aż prosiły się o dobrego ogrodnika. Gałęzie uschnięte, połamane, sterczały niebezpiecznie na wszystkie strony i zaczepiały przechodniów, strasząc podrapaniem. Wszędzie bujnie rozpleniły się różne krzaki, a najgęściej – te kolczaste. Dzikie jeżyny, dzika róża, akacje, tarnina. Był to pełen chrustu raj dla drapichrustów! Aż pewnego dnia pojawił się wysoki płot, który szczelnie ogrodził dziki ogród. Zza płotu dochodziły odgłosy pracy potężnych maszyn budowlanych. Trwało to aż do maja, gdy wysoki płot rozebrano, zastępując go niskim, kolorowym płotkiem ogrodowym. Na  słupie przy  furtce zamykanej na skobelek wisiała tabliczka z napisem: UWAGA! PRACE BUDOWLANE. WSTĘP WZBRONIONY! A nad furtką napis:

                PLAC  ZABAW z dopiskiem:

                ZAPRASZAMY OD 1 CZERWCA.

      Przez te kilka miesięcy plac zmienił się nie do poznania. Wyparowały sterty gruzu, kamieni i wysypiska śmieci. Zniknęły górki i dołki, przystrzyżono kolczaste krzaki. Drzewa, starannie okrzesane, nie straszyły już połamanymi gałęziami i suchymi konarami. Korony drzew,  do niedawna rozczochrane i postrzępione, otrzymały nową fryzurę. Jakby wyszły prosto z salonu fryzjerskiego. Z wdzięczności za zainteresowanie i opiekę, drzewa okryły się zielonymi liśćmi i pachnącymi kwiatami. Bujnie rozkwitły białe i liliowe bzy. Wokół kolczastych akacji roiło się od pszczół. Zbierały aromatyczny nektar na miód akacjowy.

      W ostatnich dniach maja trwały prace porządkowe. Spychacz równał teren. Koparka wielką łyżką drążyła dół na piaskownicę. Jedna wywrotka przywiozła i wysypała piasek do piaskownicy. Inna rozsypywała żwir na alejkach, po których jeździł walec. Gdy plac był już wyrównany, piaskownica napełniona piaskiem, a żwir na alejkach ubity, przyjechały ciężarówki z zabawkami ogrodowymi. Panowie w kombinezonach wyładowali z ciężarówek mnóstwo kolorowych części. Postawili części na placu, wzięli w ręce duże klucze i wielkimi śrubami poskręcali części w całość.  Na oczach dzieci stawały na placu  drabinki, domki ogrodowe, zjeżdżalnie, huśtawki, karuzele i ławeczki. Gdy panowie skończyli montaż zabawek, osadzili je głęboko w ziemi, żeby się nie poprzewracały. A potem ze słupa przy furtce zdjęli napis: PRACE BUDOWLANE i przykręcili tablicę z napisem: REGULAMIN KORZYSTANIA Z PLACU ZABAW.

 Pierwszego czerwca była piękna, słoneczna pogoda. Prawie jak w lecie. Powietrze przesycał aromat kwiatów akacji. A gdy kwitną akacje, niedługo wakacje! Z placyku zabaw zniknęły maszyny budowlane i ciężarówki. Odjechali też panowie w kombinezonach. W słońcu błyszczały nowiutkie zabawki ogrodowe. Zjeżdżalnie zachęcały do zjazdów. Drabinki kusiły do wspinaczki. Huśtawki, czekając na dzieci, same lekko kołysały się na wietrze. Karuzele nie mogły się doczekać, kiedy ktoś zacznie je obracać. Piaskownice zapraszały do budowy zamków z piasku i stawiania babek. A dzieci stały onieśmielone przed furtką i podziwiały wspaniały widok.

  • Jak myślisz, można wejść? – zapytał Michał.
  • Wszystko gotowe, to chyba można! – odpowiedział Rysiek.

 Dzieci ostrożnie poruszyły furtką, odciągnęły skobelek – plac zabaw był otwarty! I zaczęła się zabawa! W miarę jak słońce wędrowało w górę, przybywało dzieci. Ustawiały się kolejki do zjeżdżalni, huśtawek i karuzeli. W piaskownicach zrobiło się tłoczno, na szczęście miejsca i piasku starczyło dla wszystkich chętnych. Starsze dzieci pilnowały porządku. Jeden z chłopców rozpędził się i chciał wjechać przez furtkę na rowerze. – Ej, ty, zatrzymaj się! – zawołał Michał. – Na rowerach nie wolno! – A kto mi zabroni? – opierał się chłopiec. – Ja, bo znam regulamin! Zobacz – na tablicy obrazek – przekreślony rower! To znaczy, że na placu zabaw nie wolno jeździć na rowerze! A dlaczego? Dlatego, bo nie wolno, bo  łatwo kogoś potrącić! – tłumaczył Michał. – Jeśli chcesz jeździć, to nie tutaj, a jeśli chcesz się bawić na placu, to postaw rower przy ogrodzeniu.

     Dziewczynka prowadziła pieska na smyczy. Gdy otwierała furtkę, Zosia zagrodziła jej drogę.

  • Z pieskiem nie wejdziesz! – Ale on jest grzeczny! – upierała się dziewczynka. – Może i grzeczny, ale są dzieci, które boją się psów. A poza tym – może nabrudzić. – No to posprzątam! – Z pieskiem nie wolno, widzisz ten obrazek? Zosia pokazała rysunek przekreślonego psa. – Piesek poczeka za furtką!

 Dwaj chłopcy kopali piłkę. – Hola, hola! – zawołała Zosia. – Chcecie grać w takim tłumie? Nie ma mowy! Grajcie tam, gdzie jest pusto, najlepiej na boisku! Na plac zabaw wjeżdżał chłopiec na wózku inwalidzkim, z nogą w gipsie. – Uwaga, uwaga, bo jedzie łamaga! – krzyknął jeden z piłkarzy, wspinając się na drzewo. – Słuchaj no – krzyknęła Zosia – uważaj, co mówisz! Tak, tak, nie śmiej się, dziadku, z cudzego wypadku! Tobie też może się coś przytrafić! W tym momencie gałąź drzewa złamała się i chłopiec spadł ziemię. – Au, boli! – jęczał, rozcierając bolący pośladek. – Twoje szczęście, że nic sobie nie uszkodziłeś! Ale złamałeś gałąź i złamałeś zakaz!  Zosia pokazała rysunek na tablicy. – Nie wolno niszczyć roślin! A teraz nie płacz, nic się nie stało! Lepiej pomóż osobie niepełnosprawnej, która nie miała takiego szczęścia! Chłopiec dołączył do grupy dzieci pchającej wózek inwalidzki. Razem podtoczyli wózek pod huśtawkę. – Inwalida huśta się bez kolejki! – zawołali. – Nie jestem inwalidą. Za miesiąc zdejmą mi gips! – To za miesiąc nie będziesz inwalidą. Ale teraz jesteś! Pomogli chłopcu z nogą w gipsie wsiąść na huśtawkę i huśtali go delikatnie, by przypadkiem nie spadł i nie złamał sobie czegoś jeszcze. A potem posadzili go na karuzeli i kręcili, ale nie za szybko, tak, by nie zakręciło mu się w głowie.

     Tymczasem na zjeżdżalni zrobił się okropny bałagan. Dzieci nawzajem się popędzały, zjeżdżały jedno za drugim, popychały się albo próbowały wchodzić pod górę tam, gdzie inne jechały w dół. – Tak nie wolno! Wchodzi się po drabince, a  zjeżdżalnią tylko się zjeżdża! – zawołał Adaś, gdy jedno z dzieci uparło się wchodzić po pochylni. Razem z Zosią szybko zaprowadzili porządek na placu zabaw.

     A w piaskownicy nikt się z nikim nie kłócił, nikt nikogo nie popychał. Cicho pracowały małe koparki, wywrotki, ciężarówki, spychacze i walce. – Co robicie? – spytała Zosia. – Budujemy nowy plac zabaw dla naszych zabawek! – odpowiedziały dzieci.

 

Rozmowa na temat opowiadania.

− Co się stało z zaniedbanym ogrodem?

− Jak wyglądał plac po przeróbce?

− Czego nie wolno było na placu? Gdzie to było zapisane? W jaki sposób?

− Kto pilnował porządku?

 

 

*Planowanie znaków mówiących o tym, co można robić, a czego nie można na placu przedszkolnym. np.

przekreślony obrazek psa – nie wprowadzamy psów na plac  przekreślona złamana gałązka – nie niszczymy roślin  dwoje dzieci uśmiechniętych – młodsze i starsze – bawimy się wspólnie z młodszymi.

Zadanie plastyczne dla dzieci:

 

Zaprojektowanie własnych znaków , rysowanie na kartce dużych kół (najlepiej jeśli dziecko odrysuje od jakiegoś przedmiotu). Po skończonej dziecko opowiada, co oznacza dany znak.

 

Przypatrz się Regulaminowi i spróbuj omówić jak należy się zachować na  placu, co wolno, a czego nie.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Rodzic czyta zdanie, dziecko przelicza wyrazy. Następnie dziecko czyta losowe zdanie.

 

Olek bawi się na placu zabaw.

Ania ma łopatkę i wiaderko.

Marta buduje zamek z piasku.

Wojtek i Kamil bawią się na drabinkach.

Dzieci bawią się w berka.

Tomek zna regulamin placu zabaw.

 

 

Kolorowanka „Plac zabaw z lotu ptaka” (żródło dla dzieci.com)

 

Temat: Mój wymarzony plac zabaw

Data: 5.06.2020 Piątek

 

  1. Zabawa matematyczna „W którym zbiorze jest najwięcej klocków?”

Potrzebujemy :

*sznurek lub wełnę

*klocki

Ze sznurka tworzymy trzy zbiory

Prosimy by dziecko do jednego zbioru włożyło 5 klocków, do drugiego 7, a do trzeciego 9. Następnie dziecko powinno wskazać w którym zbiorze jest najwięcej klocków.

 

  1. Zagadki – Co znajduje się na placu zabaw?

Obraca się dookoła, poruszana co jakiś czas przez kogoś. (karuzela)

Porusza się do przodu i do tyłu – przez osobę albo ruchami nóg. (huśtawka)

Można na niej zjeżdżać z góry na dół. (zjeżdżalnia)

 

  1. Domowy tor przeszkód.

Pokonaj tor przeszkód według instrukcji na załączonym filmiku

https://www.youtube.com/watch?v=MyJSc5BNVHo

 

  1. Praca plastyczna „Co lubię najbardziej robić w wolnym czasie?”- dziecko rysuje kredkami lub farbami. Zapisuje tytuł pracy.

 

  1. Zabawy słowne

Podziel słowa na głoski :

Karuzela  / K-a-r-u-z-e-l-a

Huśtawka / H-u-ś-t-a-w-k-a

Zabawa/ Z-a-b-a-w-a

Koledzy / K-o-l-e-dz-y

 

Gry interaktywne

Zapamiętaj

https://view.genial.ly/5ec638186e4bae0d1af48f15

 

Na jaką głoskę

https://view.genial.ly/5ec78156f14dd60d90737f05

 

 W razie pytań i niejasności jesteśmy do Państwa dyspozycji Agnieszka Niewrzęda, Marta Wegner