Niby tacy sami a jednak inni – propozycje zabaw w grupie Fiołki

Kochane Dzieci !!! Dziś Wasze święto !!!!

 

Z tej okazji  chciałybyśmy  Życzyć Wam WSZYSTKIEGO CO NAJLEPSZE !!!!

  • Cudne przedstawienie przygotowali dla Was rodzice z przedszkolnej i dzisiaj to dla Was najważniejsze zadanie!!! Poproście Rodzica, żeby włączył Wam film, który znajduje się na przedszkolnym Facebooku. MIŁEGO OGLĄDANIA !!!! Życzymy Wam z całego serca:

– mnóstwa prezentów

– pysznych słodkości

– radości, takiej, która dają dzieciom baloniki albo bańki mydlane

  • Jeżeli chcielibyście dzisiaj coś namalować to proponujemy wam bardzo słodką pracę plastyczną

  • Chcemy zdradzić Wam TAJEMNICĘ!!!!! Spotkałyśmy CUDOWNE DZIECI, które zasługują na to co najlepsze, na spełnienie najskrytszych marzeń, na same szczęśliwe chwile. Jeżeli macie ochotę je popatrzcie na foto nr 1

Pozdrawiamy i ściskamy: Pani Beata, Pani Natalia, Pani Małgosia i Pani Kamila

Data: 02.06.2020

Temat kompleksowy: Niby tacy sami, a jednak inni

Temat dnia: Tolerancja

  1. Czy wiesz ile różnych dzieci jest na świecie? W tym tygodniu będziemy rozmawiać właśnie o dzieciach. Na początek spójrz na ilustracje nr 10 i 11 i poproś rodzica żeby przeczytał Ci opowiadanie A. widzowskiej „Inny”. Źródło: Mac Edukacja, Olek i Ada

Do grupy Ady dołączył nowy przedszkolak. Pani przedstawiła go dzieciom i powiedziała, że ma na imię Anuj. Nikt nie chciał się z nim bawić, bo wyglądał inaczej niż wszyscy: miał ciemną skórę i czarne oczy, tak czarne jak nocne niebo. Chłopiec siedział w kąciku i rysował coś na kartce.

– To piesek? – zapytała Ada, przyglądając się rysunkowi.

 – Tak, mój dog – odpowiedział chłopiec i dorysował żółte słońce.

Ada znała to angielskie słowo i wiedziała, że dog to znaczy pies. Zawsze marzyła o jakimś zwierzątku, ale niestety, była uczulona na sierść i po spotkaniu z psem lub kotem od razu zaczynała kichać.

– Nie baw się z nim – szepnęła jej na ucho Kasia. – On jest z innego kraju.

– Jest miły – powiedziała Ada. – I ładnie rysuje.

Od tej pory Ada i Anuj często bawili się razem: układali wieże z klocków, budowali zoo i ustawiali w nim plastikowe zwierzątka, kręcili się na tej samej karuzeli. Chłopiec znał dużo dziwnych słów, których Ada nie rozumiała, ale z radością uczyła go wymowy polskich słów. – To jest huśtawka, potrafisz powiedzieć?

– Fuś… fuś… fuśtajka – próbował wymówić Anuj.

Ada również nauczyła się nowych słów po angielsku i dowiedziała się, że Anuj urodził się w Indiach, a jego imię znaczy „młodszy brat”.

– Ja mam starszego brata Olka, ale jak chcesz, to możesz być moim młodszym braciszkiem – zaproponowała.

Zbliżały się Dzień Babci i Dzień Dziadka, więc dzieci przygotowywały przedstawienie. Kilkoro z nich nie chciało występować razem z nowym kolegą.

 – Ja nie będę z nim tańczyć – naburmuszyła się Ola.

– Moja mama powiedziała, że on jest z dzikiego kraju – stwierdził Jaś.

– A mój tata mówi, że oni jedzą palcami.

– Nieprawda! Anuj był u nas w domu z mamą i tatą. I wcale nie jedli palcami! – odezwała się Ada.

Słysząc to, pani poprosiła, żeby dzieci usiadły w kółeczku na dywanie, i opowiedziała im bajkę o króliczku Trusiu. Truś był czarny, chociaż wszystkie króliki w stadzie były białe. Okazało się jednak, że czarny królik był najodważniejszy ze wszystkich i to właśnie on uratował Białe Uszate Królestwo.

– Nie wolno się z nikogo śmiać i mówić, że jest inny lub gorszy. Na świecie żyje wielu ludzi, którzy różnią się kolorem skóry, mową i zwyczajami. Ważne, żebyśmy się od siebie uczyli i pomagali sobie wzajemnie.

Ada podeszła do Anuja i wzięła go za rękę.

– On jest moim młodszym bratem – powiedziała. – I razem zagramy babcię i dziadka w naszym teatrzyku!

Okazało się, że Anuj ma śliczny głos i potrafi śpiewać jak skowronek. W dodatku nauczył się na pamięć trudnego wiersza po polsku i ani razu się nie pomylił. Największe wrażenie jednak zrobili na wszystkich babcia i dziadek Anuja. Byli ubrani kolorowo jak motyle i poczęstowali dzieci indyjskimi ciasteczkami. Gdyby wszyscy na świecie byli tacy sami, nie działoby się nic ciekawego.

  1. Odpowiedz proszę na pytania:

– Kim był nowy przedszkolak w grupie Ady?

– Jak dzieci zareagowały na nowego kolegę?

– Jak mógł się czuć Anuj, gdy dzieci nie chciały się z nim bawić?

– Jaką bajkę opowiedziała pani dzieciom?

– Czy wszyscy muszą być tacy sami?

  1. Czy wiesz, co to znaczy tolerancja? Tolerancja polega na akceptowaniu inności jakiejś osoby: przyjmujemy ją taką, jaka jest, nawet jeśli ma inny kolor skóry, inaczej wygląda czy się ubiera inaczej niż my. Tak jak każdy kwiat jest inny, tak również każdy człowiek jest inny. Wtedy, gdy ludzie wzajemnie sobie pomagają, troszczą się o siebie i są dla siebie dobrzy, tworzą piękny bukiet kwiatów. Taki bukiet jest piękny właśnie wtedy gdy kwiatki w nim są kolorowe i inne. Tak samo jest z ludźmi , Jest ich bardzo wielu na świecie i są naprawdę przeróżni. Ale każdy z nich jest bardzo ważny i każdego trzeba szanować.
  2. Popatrz na zdjęcia 12-19. Są na nich portrety dzieci z różnych stron świata. Popatrz jakie są różne, ciekawe i piękne.

Źródło: FB Marzena Dziadkowiec- międzynarodowy projekt edukacyjny „Każdy z nas jest inny, równy, wyjątkowy”

 

  1. Posłuchaj piosenki

https://www.youtube.com/watch?v=7K3_mSb1zRQ

Możesz stworzyć dla niej akompaniament grając na drewnianych łyżkach. Posłuchaj jej kilka razy i spróbuj nauczyć się śpiewać refren. I przede wszystkim zapamiętaj, że dzieci bez względu na to jak wyglądają chcą po prostu miłości, radości, przytulasków  i miłego spędzania czasu.

  1. Wszystkie dzieci na całym świecie lubią się bawić, śpiewać i skakać. Tak jak te na rysunku 20. Popatrz na niego i znajdź różnice.
  2. Jeżeli masz drukarkę poproś rodzica, żeby wydrukował Ci ilustrację nr 21, przetnij obrazek po liniach a potem ułóż obrazek z dziećmi z różnych stron świata.

 

Źródło: FB Monika Gryglicka KREATYWNIE

 

Zachęcam do skorzystania z poniższych aktywności. Wszystkie działania są dostosowane do potrzeb i możliwości psychofizycznych dzieci, pozwalają na realizację podstawy programowej wychowania przedszkolnego.

Czekam na Wasze zdjęcia i pozostaję do Państwa dyspozycji. Beata Samson

Data 03.06.2020

Temat kompleksowy: Niby tacy sami, a jednak inni

Temat dnia: Zabawy w języki angielskim

Dziś środa, więc czas na zabawy z językiem angielskim. Poproś rodzica, żeby odszukał zabawy od pani Julki na stronie przedszkola w zakładce „Kształcenie zdalne”

 

ZADANIA DODATKOWE

  • Na początek obejrzyj proszę krótki film

https://www.youtube.com/watch?v=zl_dYe03Yx0

  • Spójrz na ilustrację 22-37 i poznaj dzieci z innych krajów

Źródło: FB Marzena Dziadkowiec- międzynarodowy projekt edukacyjny „Każdy z nas jest inny, równy, wyjątkowy”

  • Czy wiesz jak wyglądają tradycyjne domy Indianina, Eskimosa i mieszkańca Afryki??? Spójrz na lustrację nr 38 i narysuj do nich drogę

Źródło: FB Świat Przedszkolanki

 

  • Na pewno wiesz, jak wygląda Indianin. Posłuchaj jego ulubionej piosenki. Możesz zamienić się w Indianina, zrobić sobie pióropusz, ( Foto 39,40 ) pomalować twarz i a z koca i krzeseł zrobić w domu tipi.

https://www.youtube.com/watch?v=ZKslipdC-sY

Życzę miłej zabawy. Beata Samson

Data 04.06.2020

Temat kompleksowy: Niby tacy sami, a jednak inni

Temat dnia: Gimnastyka dla Smyka

 

Dziś czwartek, więc jak co tydzień pora na gimnastykę dla Smyka.. dziś wracamy do zabaw z piłką, do których  będziesz potrzebować również dwie kopystki i kilka maskotek.

Na rozgrzewkę proponuje piosenkę, którą doskonale znasz. Ta jest w nieco innej wersji, ale pozwoli Ci się rozruszać

  1. Gimnastyka ważna sprawa

  1. Przygotuj z rodzicami tor przeszkód:
  • Z pięciu kredek zbuduj „drabinkę” Kredki ułóżcie w takiej odległości, żebyś mógł swobodnie przeskakiwać między szczebelkami.
  • Ułóż w rzędzie 5 dowolnych maskotek a przy nich drewnianą kopystkę – to będzie slalom, który będziesz musiał pokonać
  • Teraz postaw krzesełko-takie, pod którym będziesz mógł się przeczołgać. Na krzesełku połóż druga kopystkę
  • I na końcu koszyk, pudło, do którego będziesz mógł wrzucić piłkę
  1. Tor przeszkód gotowy, zapraszam wiec do zabawy.
  • Na początku stajecie przed „drabinką” , trzymacie piłkę w rękach i przeskakujecie przez poszczególne szczebelki
  • Podbiegacie do wyznaczonego slalomu, zabieracie kopystkę i musicie przetoczyć piłkę między maskotkami
  • Teraz za pomocą kopystki musicie trafić piłkę do bramki, czyli między nogi krzesełka, gdy to się uda musicie przeczołgać się pod krzesełkiem
  • Weź teraz dwie kopystki w rączki i za pomocą nich podnieś piłkę. Trzymaj ja mocno, bo musisz obejść krzesełko dookoła
  • I ostatnie zadanie – musisz trafić piłką do celu, czyli wrzucasz ją wiaderka czy innego swojego celu.

Oczywiście, jeżeli tylko masz ochotę możesz tor przeszkód przejść jeszcze raz.

  1. Teraz pomóż rodzicom posprzątać tor przeszkód, żebyś miał miejsce do dalszych ćwiczeń
  2. „Skoki Przedszkolaka” – skok w dal! Z wyznaczonego miejsca skacz jak najdalej. Każdy skok wykonaj trzy razy o porównuj swoje skoki. Czy pokonywałeś kolejne rekordy?

– z miejsca
– z rozbiegu
– obunóż
– na jednej nodze

  1. Trzymaj piłkę przed sobą i zrób 5 przysiadów, ładnych nie oszukanych J
  2. Stań w rozkroku, unieś piłkę wysoko nad głowę, zrób skłon w przód i dotknij piłką podłogi.
  3. A teraz na czworakach ( na wyprostowanych nogach, nie na kolanach) podejdź do piłki, poturlaj ją lekko i dogoń ja. Zrób tak kilka razy.
  4. Usiądź po turecku, tocz piłkę dookoła siebie, najpierw jedna, a potem druga ręką.
  5. Czy można wykonać moje ulubione ćwiczenie z piłką? Oczywiście, że tak. Połóż się na brzuchu, wyciągnij wyprostowane ręce przed siebie, oczywiście w rękach trzymasz piłkę. Hop i podnosisz wyprostowane ręce przed siebie. Pamiętaj nie zginaj rąk w łokciach. Relaks będzie dopiero za chwilkę.
  6. Chwilka minęła. Połóż się wygodnie na plecach, połóż piłkę na brzuchu, przytrzymaj delikatnie. Zamknij oczy, oddychaj delikatnie, wdychaj powietrze nosem, wydychaj ustami…posłuchaj melodii

Ćwiczyłeś pięknie, napij się teraz wody i ubierz się. Sam oczywiście J

Jak co dzień zachęcam do skorzystania z poniższych aktywności. Wszystkie działania są dostosowane do potrzeb i możliwości psychofizycznych dzieci

 

ZADANIA DODATKOWE

  • Dziś na chwilkę przeniesiemy się do afrykańskiej wioski. Jej mieszkańcy mają bardzo ciemny kolor skóry. Potrafisz ich znaleźć wśród innych dzieci? Foto nr 41

Źródło: www.JAnauczycielka.com

  • W afrykańskich wioskach wszyscy mieszkańcy z pewnością noszą mnóstwo korali. Jeżeli masz ochotę zrób takie z makaronu. Foto nr 42

https://ekodziecko.com/makaronowe-korale

  • Wszyscy tam wygrywają afrykańskie rytmy na tam-tamach. Będziesz potrzebować plastikową miskę, pudełko lub wiaderko. Usiądź przed nią wygodnie i rączkami wybijaj dowolne rytmy. Na przykład do tej piosenki:

https://www.youtube.com/watch?v=Wc5pxEhYUaQ

  • Jakie zwierzątko uratował Bambi z piosenki? A wiesz, że portret lwa można wykonać z dwóch figur geometrycznych???? Będziesz potrzebować koło i trójkąt w lwich kolorach. Poproś rodzica, żeby Ci je narysował a potem wytnij je samodzielnie. Następnie przyklej trójkąt w środku koła, dorysuj oczy nos i buzie, a raczej paszcze. Koło potnij dookoła, uważaj, żeby nie pociąć trójkąta. Popatrz jakiego pięknego lwa stworzyłeś. Gratuluje. Foto 43-45
  • Bambi pomagał nie tylko lwom. Czy pomożesz żyrafce znaleźć drogę do przyjaciela. Foto nr 46

Źródło: www.lulitulisie.pl

 

Data: 05.06.2020

Temat kompleksowy: Niby tacy sami, a jednak inni

Temat dnia: Lubimy się bawić

  1. Przed cały tydzień rozmawialiśmy o dzieci ach z różnych stron świata. Mam nadzieję, ze wiesz już, że ludzie różnią się tylko kolorem skóry, czasem kształtem oczu czy charakterystyczną fryzurą. Widać to bardzo dobrze podczas rysowania. Zobacz – na rysunku nr 1 wszyscy maja takie same głowy, nosy, usta, dopiero na rysunku nr 2 u jednego dziecka widać inny kształt oczu. Potem dochodzi kolor skóry i na końcu fryzura i ozdoby. Zobacz jak łatwo narysować Indianina, Chińczyka, Afrykanina. Ty tez na pewno potrafisz. Wybierz portret, który najbardziej Ci się podoba i narysuj go. Foto 47-51
  2. Każde dziecko, bez względu na kolor skóry ma rożne nastroje. Popatrz na rysunki 52-54 nazwij nastrój dziecka i poszukaj takiego samego nastroju wśród jego kolegów.

Źródło: FB Czytanie globalne

  1. Wszystkie dzieci na całym świecie lubią się bawić. Posłuchaj proszę piosenkę o zabawkach pewnego przedszkolaczka

https://www.youtube.com/watch?v=-N7n55mtyGM

Dziewczynka miała bardzo dużo swoich ulubionych zabawek, potrafisz je wymienić??? A jakie są Twoje ulubione zabawki?

  1. Popatrz na rysunek nr 55 i powiedz czym lubią bawić się przedstawione na nim dzieci. Proszę odpowiedz całym zdaniem.

Źródło: www.lulitulisie

  1. Na rysunku nr 56 dzieci przebrały się wesołe stroje. Czy wiesz za co się przebrały?

Źródło: Świat Przedszkolanki

  1. Czasem zdarzy się tak, że podczas zabawy z piłką ona gdzieś ucieknie. Mam nadzieję, że pomożesz dziewczynce z rysunki nr 57 dotrzeć do swojej piłki.

Źródło: FB Marzena Dziadkowiec- międzynarodowy projekt edukacyjny „Każdy z nas jest inny, równy, wyjątkowy”

 

  1. Chyba wszystkie dzieci lubią zabawy balonikami. A baloniki uciekają jeszcze częściej niż piłki. Na rysunku nr 58 musisz odnaleźć wszystkie baloniki, które uciekły. Jestem ciekawy, czy masz bystre oczko.

Źródło: Świat Przedszkolanki

 

Zachęcam do skorzystania z poniższych aktywności. Wszystkie działania są dostosowane do potrzeb i możliwości psychofizycznych dzieci, pozwalają na realizację podstawy programowej wychowania przedszkolnego.

Czekam na Wasze zdjęcia i pozostaję do Państwa dyspozycji. Beata Samson