“Niby tacy sami,a jednak inni”-grupa Bratki

 

W związku z obowiązkiem realizowania podstawy programowej wychowania przedszkolnego zachęcam do skorzystania z poniższych aktywności.

Wszystkie działania są dostosowane do potrzeb i możliwości psychofizycznych dzieci.

 

 

Temat kompleksowy: Niby tacy sami, a jednak inni.

Data: 25.05.2020

 

 

Aktywności poranne

Zatańcz w dowolny sposób do poznanej piosenki.

Zaśpiewaj pierwszą zwrotkę i refren piosenki.

https://www.youtube.com/watch?v=7K3_mSb1zRQ

źródło: https://www.youtube.com

 

Poćwicz odejmowanie

Załącznik nr 1

Źródło: www.superkid.pl

 

Co jest cięższe, a co lżejsze

Zapoznaj się z wierszem

Porozmawiaj z Rodzicem o wierszu

  1. Bechlerowa „Miś na huśtawce”

Usiadł gruby miś na trawie:
– Kto się ze mną będzie bawił?
Ani pieska, ani kotka.
Może w parku kogoś spotkam?

W parku kwiaty, ptaszek, ławka,
A tam dalej: – O, huśtawka.
Biegnie prędko bury miś,
– Pysznie się zabawię dziś.

Usiadł miś na desce sam,
Czeka, patrzy tu i tam.
I ogromnie jest zmartwiony,
– Kto usiądzie z drugiej strony?

Z drugiej strony już za chwilę,
Na huśtawce siadł motylek.
A miś pyta: – Powiedz, proszę,
Czemu w górę się nie wznoszę?

Teraz myszka przyszła mała,
Na ogonku wstążkę miała.
Miś aż klasnął w łapki bure,
– Może teraz pójdę w górę?

Przyfrunęła sroczka z krzaczka,
A misiowi chce się płakać.
– Jestem jeden, was jest troje,
A huśtawka w miejscu stoi.

O, przydreptał jeżyk z boru,
Już przyjaciół siedzi czworo.
Czworo w górze z jednej strony,
A na dole – miś zmartwiony.

– Może teraz nam się uda?-
Wiewióreczka mówi ruda.
Czeka, czeka smutny miś,
I do domu już chce iść.

Aż tam….tupie ktoś po trawie.
Kto to? – patrzy miś ciekawie.
To prosiaczek! Chrząka, sapie,
I na deskę już się drapie.

Siadł prosiaczek, no i proszę,
– miś jak piłka w górę poszedł!
W górę! Na dół! Krzyków wiele!
Śmiał się miś i przyjaciele.

Tak się głośno śmiali wszyscy,
Aż kokardka spadła myszce.
A zielona żabka w trawie,
Przyglądała się zabawie.

 

 

Jeśli posiadasz w domu wagę szalkową:

  1. Porównaj masę przedmiotów za pomocą wagi szalkowej i określ, co jest cięższe:

– miś, czy trzy klocki

– miś, czy cztery klocki

– miś, czy pięć klocków

– kubek plastikowy, czy zabawkowy samochód/lalka?

– kartka papieru, czy kredka?

Co jest cięższe? Po czym to poznałeś?

 

  1. Dokonaj własnych eksperymentów z wagą.

Jeśli nie posiadasz w domu wagi szalkowej

Za pomocą wieszaka i dwóch foliowych torebek stwórz własną wagę. Za jej pomocą sprawdź, co jest cięższe.

Zamiast torebek, do wieszaka na sznurkach można przymocować dwa takie same koszyczki.

 

Zabawa ruchowa „Lekki- ciężki”

Biegaj po dywanie. Na hasło „lekki”- pokaż znajdujący się w pokoju lekki przedmiot, na hasło „ciężki”- wskaż ciężki przedmiot.

 

Wykonaj zadania w Kartach Pracy, cz. 4 s. 55

Click to access npoia-bbplus-kp-4.pdf

Kolorowanie w każdej parze cięższego przedmiotu. Kończenie rysowania wag według wzoru.

 

Ćwiczenia gimnastyczne

Pomoce: szarfa/szalik

– Marsz po obwodzie koła, dłonie oparte na biodrach – kciuk znajduje się z przodu, a pozostałe palce – z tyłu. (Należy zwrócić uwagę na wyprostowane plecy, wciągnięty  brzuch, wysokie podnoszenie kolan).

– Swobodny bieg po dywanie, na hasło: Wichura – dziecko podbiega do ściany i przylega do niej plecami, ramiona ułożone w skrzydełka, brzuch wciągnięty.

– Marsz po pokoju, szarfa leży na głowie, złożona na pół, odliczenie sześciu kroków, wspięcie na palce, uniesienie ramion w górę, wdech nosem, opuszczenie ramion, wydech ustami.

– Leżenie na brzuchu, ramiona wyprostowane (są przedłużeniem tułowia), na sygnał podniesienie głowy i rąk z szarfą nisko nad podłogą, wytrzymanie około 5 sekund, opuszczenie głowy i rąk.

– Siad prosty, podparty z tyłu, rozłożona szarfa leży na podłodze – zwijanie szarfy jedną nogą, zgiętą w kolanie, przesuwając ją palcami stopy. Potem – zmiana nóg.

– Pozycja stojąca, trzymanie szarfy za plecami jedną ręką, podniesioną do góry – łapanie szarfy od dołu drugą ręką, opuszczoną, zgiętą w łokciu, przeciąganie szarfy rękami, naśladowanie wycierania się ręcznikiem. Potem – zmiana rąk.

– Siad klęczny, trzymanie dłońmi szarfy za końce, oparcie dłoni o podłogę blisko kolan, odsunięcie szarfy jak najdalej (zwrócenie uwagi, aby pośladki pozostawały oparte na piętach), głowa pochylona, znajduje się pomiędzy ramionami – kwiat się rozwija. Powolne przesuwanie szarfy do kolan, uniesienie ramion z szarfą do góry, pogłębienie odchylenia – kwiat jest rozwinięty.

– Marsz po obwodzie koła, ramiona z szarfą uniesione do góry.

 

Aktywności popołudniowe

Czas na zumbę

https://www.youtube.com/watch?v=Xr-52lohzSA

Źródło: Dance Up Studio, youtube

 

Odczytaj zaszyfrowane słowa

Załącznik nr 2

Źródło: www.superkid.pl

 

Ćwiczymy swoją pamięć

„Dzieci z różnych stron świata”- zabawa dla chętnych

Pomoce- wydruk kart z Załącznika nr 3

Zagraj z rodzicem w grę typu memory.

Źródło: www.pedagogpisze.pl

 

 

 

Temat tygodnia: Niby tacy sami, a jednak inni.

Data: 26.05.2020

 

 

Posłuchaj piosenki pt. „Jesteśmy dziećmi.” Czego chcą wszystkie dzieci na świecie, bez względy na wygląd?

https://www.youtube.com/watch?v=7K3_mSb1zRQ

źródło: https://www.youtube.com

 

Gimnastyka poranna przy muzyce.

https://www.youtube.com/watch?v=Vq4LxW6QX7I

źródło: https://www.youtube.com

 

Posłuchaj uważnie opowiadania  Agaty Widzowskiej pt. Piłka dla wszystkich.

Książka (s. 82–83)

Niepełnosprawny Franek z grupy Ady często śnił o tym, że gra w piłkę nożną. W snach nie siedział na wózku inwalidzkim, tylko biegał po boisku najszybciej z całej drużyny i strzelał najwięcej goli. – Brawo, Franek! – krzyczeli kibice. – To najlepszy zawodnik! – rozlegały się głosy. Jednak gdy szczęśliwy i dumny Franek otwierał oczy, od razu uświadamiał sobie, że to był tylko sen, a on nigdy nie zostanie piłkarzem. Patrzył na swoje nogi, którymi nie mógł poruszać, i robiło mu się wtedy bardzo smutno. Ada przyjaźniła się z Frankiem i bardzo lubiła się z nim bawić. Pewnego dnia zauważyła, że chłopiec jest wyjątkowo radosny. Miał roześmiane oczy i wesoło pomachał do niej, gdy tylko pojawiła się w sali. Dziewczynka była ogromnie ciekawa, co jest tego przyczyną. Może dostał długo oczekiwany bilet do teatru? A może spełniło się jego marzenie o jeździe na koniu? – Cześć! Nie uwierzysz, co się stało! – powiedział Franek, gdy Ada usiadła przy nim na dywanie. – Opowiedz. – W sobotę pojechałem z moim starszym kuzynem na mecz piłki nożnej. Grały drużyny z dwóch różnych szkół. Byłem bardzo blisko i mogłem obserwować każdy ruch zawodników! – To świetnie. Ja nie przepadam za oglądaniem meczu, ale cieszę się, że ci się podobało – odpowiedziała Ada. – Mój kuzyn podwiózł mnie do ławki, na której siedzieli zawodnicy rezerwowi. I całe szczęście, bo bramkarz skręcił nogę w kostce i trzeba go było zastąpić. Wyobraź sobie, że nagle ktoś kopnął piłkę, a ja ją złapałem! – Ojej! Zostałeś bramkarzem? – Nie. Po prostu piłka wypadła poza boisko i leciała prosto na mnie. Chwyciłem ją i rzuciłem z powrotem jednemu z napastników. – Brawo! – A wtedy on na mnie nakrzyczał… – Jak to nakrzyczał? Powinien ci podziękować – zdziwiła się Ada. – Niestety, nie. Powiedział, żebym się stamtąd wynosił, bo tylko przeszkadzam. A jego koledzy się śmiali i słyszałem, jak mówią o mnie „krasnal na wózku”. – Prawdziwi sportowcy się tak nie zachowują! – zezłościła się Ada. – Jeden z nich zaczął pokracznie chodzić i wskazywał na mnie palcem, a potem wszyscy śmiali się z moich butów. Chciałbym chodzić, nawet taki wykrzywiony, a ja przecież nie mogę chodzić wcale… Pomyślałem, że piłka jest nie dla mnie. – Myślałam, że opowiesz mi o czymś wesołym. Jak cię zobaczyłam, wyglądałeś na szczęśliwego, a ta historia jest smutna – stwierdziła Ada. – Bo jeszcze wszystkiego ci nie opowiedziałem! – uśmiechnął się Franek. – Potem wydarzyło się coś wspaniałego! Ada była bardzo ciekawa, a Franek opowiadał dalej: – Mój kuzyn bardzo się zdenerwował i zdecydował, że zabierze mnie z tego boiska, chociaż mecz rozgrywał się dalej. Kiedy odjeżdżałem, usłyszałem dźwięk gwizdka. Kapitan drużyny przerwał mecz i zwołał wszystkich zawodników. Nie słyszałem, co do nich mówił, ale po chwili dogonił nas, a za nim przybiegła reszta drużyny. Powiedział do mnie tak: „Jako kapitan Niebieskich chciałem cię przeprosić za zachowanie moich kolegów. Oni zresztą zrobią to sami”. I wtedy każdy z piłkarzy podszedł do mnie i podał mi rękę. Widziałem, że było im wstyd. Zapytali, jak mam na imię i co mi właściwie dolega. – To dobrze, bo już chciałam się wybrać z Olkiem na to boisko i im dokopać! – powiedziała stanowczo Ada. – Chciałaś ich zbić? – spytał zaskoczony Franek. – Nie, dokopać im kilka goli. Jak się zdenerwuję, to potrafię kopnąć tak mocno jak stąd do Krakowa! – To szkoda, że cię tam nie było – zaśmiał się chłopiec. Franek opowiedział Adzie ciąg dalszy tej historii. Zawodnicy dowiedzieli się, że chłopiec doskonale zna zasady gry w piłkę nożną, bo razem z tatą ogląda każdy ważny mecz. Zaproponowali Frankowi, żeby został sędzią, dali mu gwizdek i posadzili na honorowym miejscu, z którego miał świetny widok na całe boisko. Od tej chwili chłopiec bacznie obserwował grę, dawał sygnały zawodnikom, a nawet zadecydował o jednym rzucie karnym. Okazało się, że jest bardzo dobrym i uważnym sędzią i nikt nie powiedział o nim „sędzia kalosz”, czyli taki, który się nie zna na grze i ciągle się myli. – I wiesz, co mi powiedzieli na pożegnanie? – zakończył opowieść Franek. – Powiedzieli, że skoro mam niesprawne nogi i nie mogę grać w piłkę nożną, to przecież mam sprawne ręce i mogę grać w koszykówkę. Mój tata dowiedział się, kto prowadzi drużynę koszykarską dla zawodników na wózkach, i od jutra zaczynam treningi. A ja myślałem, że piłka jest nie dla mnie. – Piłka jest dla wszystkich! – powiedziała Ada. – Zobaczysz, kiedyś przyjdę na mecz koszykówki. Ty będziesz najlepszym koszykarzem, a ja będę piszczała najgłośniej ze wszystkich kibiców.

  • Rozmowa na temat opowiadania.

− Co śniło się Frankowi?

− O czym opowiadał Adzie?

− Jak zachowywali się chłopcy?

− Co zrobił ich kapitan?

− Kim został Franek na meczu?

− Co powiedzieli chłopcy Frankowi na pożegnanie?

− Co będzie ćwiczył Franek?

− Jak oceniacie zachowanie chłopców na początku, a jak potem, po rozmowie z kapitanem?

 

Ćwiczenie w czytaniu. Książka (s. 82–83) dla dziecka.

Dziecko czyta  tekst znajdujący się pod ilustracjami w książce.

 

Odszukaj w albumach, książkach lub internecie zdjęcia przedstawiające dzieci z różnych kontynentów. Wymień różnice między przedstawionymi na nich dziećmi (kolor skóry, kształt oczu itd.).  Obejrzyj też prezentacje związaną z dziećmi z różnych stron świata.

 

https://slideplayer.pl/slide/10808711/

 

 

 

 

  • Zabawa uwrażliwiająca zmysł dotyku – Badamy swoją twarz.

Dziecko za pomocą dotyku bada kształt swojej głowy, wypukłość nosa, uszu i policzków, ułożenie brwi itp. rodzic pyta:

− Jaki kształt ma głowa?

− Jakie są twoje włosy? (proste, kręcone, miękkie…).

− Wymień części twarzy.

 

  • Praca plastyczna „ Dzieci z całego świata”

Pomysłem, który możesz wykorzystać jest narysowanie wielkiej kuli ziemskiej, a wokół niej dzieci z różnych stron świata trzymających się za ręce. Oczywiście jest to tylko propozycja, możesz wykonać ta prace dowolnie według własnego pomysłu.

 

Ćwiczenia: oddechowe, artykulacyjne i słuchowe, na podstawie wiersza Ewy Małgorzaty Skorek pt. Dni tygodnia.

Jakie nazwy dni tygodnia znamy?

Czy wszystkie nazwy dni pamiętamy?

Jeśli ktoś lubi takie zadania, niech się zabiera do wyliczania.

Powietrza dużo buzią nabiera i na wydechu niech dni wymienia: − poniedziałek, wtorek, środa, czwartek, piątek, sobota, niedziela.

* Jeśli za trudne było zadanie, ćwicz dalej z nami to wyliczanie.

− Poniedziałek, wtorek, środa, czwartek, piątek, sobota, niedziela.

* W miejscach oznaczonych * dzieci powtarzają – na jednym wydechu – nazwy dni tygodnia.

 

*Dla chętnych kolorowanki do wydruku poniżej

 

 

POWODZENIA!!!:)

 

 

Temat tygodnia: Niby tacy sami, a jednak inni

Data:27.05.2020

 

Poruszaj się

 

     https://youtu.be/EKp3EdoHdKI

 

źródło: www.youtube.com

 

 

 

  Wykonaj zadania w Kartach Pracy

 

Patrzenie na obrazek. Opowiadanie, co się na nim dzieje. Odszukiwanie na dużym obrazku przedmiotów, roślin umieszczonych na dole kart.

 

Karty pracy, cz. 4, s. 56–57

 

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/npoia-bbplus-kp-4/mobile/index.html#p=59

 

źródło:www.mac.pl/flipbooki

 

 

 

Zabawy przy piosence „Jesteśmy dziećmi”

 

       Rytmiczne poruszanie się przy muzyce

 

 

źródło: www.youtube.com

 

 

 

   Wykonanie pracy „Pożegnalny obrazek dla przyjaciela”

 

Wypowiedzi dzieci na temat: Kogo nazywamy przyjacielem?

 

 

Wykonanie pracy-inwencja twórcza dzieci

 

 

Inspiracją  może być :

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

źródło: www.ekodziecko.com

 

 

 

Pomoce:

 

 

ołówek

nożyczki

czarny marker

gładka bibuła

klej

ofertówka lub koszulka foliowa

dziurkacz

atłasowa tasiemka

 

 

 

  1. We wnętrzu papierowego talerzyka rysujemy serce a następnie wycinamy je.

 

  1. Czarnym markerem rysujemy obwódkę serduszka.

 

  1. Gładką bibułkę tniemy na kwadraty.

 

  1. Na stole kładziemy ofertówkę, koszulkę foliową lub inną podkładkę do której nie

przyklei się zwykły klej. Na ofertówce kładziemy talerzyk dnem do góry i rozpoczynamy

naklejanie kwadracików bibuły. Naklejamy tak, by pierwsza warstwa przyklejała się do

talerzyka papierowego a następnie jedne kwadraciki na drugich.

 

  1. Talerzyk z wyklejonym bibułką środkiem delikatnie zdejmujemy z foliowej podkładki.

 

  1. Dziurkaczem robimy otwory, przewlekamy przez nie tasiemkę, zawiązujemy na kokardkę

i obrazek gotowy!

 

Poruszajmy się troszkę

 

„La Bamba”

 

 

źródło: www.youtube.com

 

 

 

 Słuchanie bajki relaksacyjnej  „Przygoda Niedźwiadka”

 

 

        Słuchanie bajki czytanej przez Rodzica.

 

 załącznik nr 1

Kolorowanka  – załącznik nr 2

 

 

 Zadania w Kartach Pracy

 

 Opowiadanie o tym, jak Olek i Ada obchodzili Dzień Dziecka. Układanie zdań pod każdym

obrazku. Pisanie samodzielnie lub przez Rodzica imienia dziecka. Ozdabianie pola z

imieniem.

 

Karta Pracy, cz. 4, s. 58.

 

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/npoia-bbplus-kp-4/mobile/index.html#p=61

 

źródło: www.mac.pl/flipbooki

 

 

  Na koniec ćwiczenia interaktywne -Powodzenia!!!

 

    Granie w rozmawianie

 

 

źródło: www.wordwall

 

Temat tygodnia: Niby tacy sami, a jednak inni

Data: 28.05.2020 rok

 

Rozruszaj swoje ciało- „ Jogowa opowieść ruchowa Na łące” (źródło You Tube Yoga Małego Człowieka)

https://www.youtube.com/watch?v=W1X3jhtCWfM

 

Na dzisiejszych zajęciach dowiesz się w jaki sposób powstaje cukier, a później pewnie Twoje ulubione słodycze😊 (pamiętaj, że jemy je z umiarem)

 

Na samym początku przypomnij sobie lub sprawdź jak nazywają się niektóre maszyny, przybory, używane w gospodarstwie.

Porozmawiajmy z dziećmi, do czego służą : kombajn, traktor, prasa, brony, motyka, grabie, łopata, widły, kosa.

 Dzielenie słów na sylaby wysłuchiwanie ilości sylab – spróbujcie podzielić te słowa na sylaby i powiedzcie ile ich słyszycie.

 

 
 
 
 
 

 

 

Przeczytaj tekst w książce str.90-91

 

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/npoia-bbplus-ks/mobile/index.html#p=92

 

Na  podstawie tego co przeczytałeś(aś) oraz poniższych obrazków opowiedz w jaki sposób powstaje cukier. Spróbuj dowiedzieć się z jakiej rośliny jeszcze powstaje cukier.

 

Przeczytaj zdania i dopasuj je do odpowiedniego obrazka

Transport buraków traktorem do cukrowni.

Rolnicy w polu zbierają buraki cukrowe.

W sklepie ze słodyczami.

Praca na linii produkcyjnej w fabryce słodyczy.

Prawda czy fałsz-  zabawa dydaktyczna

 

Spróbuj określić, które zdania są prawdziwe, a które są błędne. Jeśli zdanie jest prawdziwe podskocz, jeśli fałszywe wykonaj skłon.

 

Wieś jest większa od miasta

Krowy jedzą cukierki

Przysmakiem kur są ziarenka

Kombajn to maszyna rolnicza

Osoba pracująca w polu to rolnik

Cukier powstaje z buraków

Grabie służą do drapania się po plecach  

 

 

Jeśli masz jakieś cukierki w domu -mogą ci pomóc w zadaniach matematycznych. Odczytaj zadanie z rodzicem, zapisz odpowiednie działanie w zeszycie i narysuj do niego ilustrację.

 

 

 

*Ola dostała 2 cukierki od mamy, następnie tata dołożył jej 3 cukierki . Babcia o niczym nie wiedząc także dała Oli 4 cukierki. Ile cukierków ma razem Ola?

 

 

 

*Ola ma 9 cukierków. Dziś po śniadaniu zjadła 2, następnie po obiedzie 3. Ile zostało Oli cukierków?

 

 

 

*Oli zostały 4 cukierki. Przyszła do niej kuzynka Ala, w jaki sposób podzielić cukierki, aby każda dziewczynka miała po równo?

 

 

 

 

Ćwiczenia logopedyczne (źródło:  Logotorpeda)

 

– wydrukuj jeśli możesz (można narysować także samemu)

– za pomocą słomki przenosimy cukierki do torebki

-odczytujemy sylaby znajdujące się na cukierkach

 

 

 

 

 

 

Wykonaj pracę plastyczną „Mój wymarzony lizak”- kartę pracy można wydrukować i ozdobić lub narysować własnego lizaka.

 

 

 

 

 

 

 

Na koniec Ćwiczenia interaktywne ( źródło Janauczycielka)

 

Poćwicz spostrzegawczość

 

https://view.genial.ly/5eca59e2f3aac90d34a37c23

 

Poćwicz pamięć

 

https://view.genial.ly/5ec91b27ad9c9e0d8e207940

 

Temat tygodnia: Niby tacy sami, a jednak inni

Data: 29.05.2020 Piątek

 

Posłuchaj  tekstu Jolanty Kucharczyk Moje uczucia.

 

Żal mi minionych wakacji, urodzin, które już były,

i tego, że odwiedziny babci już się skończyły.

Smutno, że tata wyjechał, mama tak mało ma czasu,

i złość mnie bierze, że brat mój robi tak dużo hałasu.

Tu, w moim sercu, mieszkają uczucia: miłość, radość i smutek.

Czasem jestem tak bardzo szczęśliwy, lecz czasem także się smucę.

W kieszonce kasztan na szczęście o tym wciąż przypomina,

że wszystko, co jest tak smutne, kiedyś z czasem przemija.

Zobacz, już się uśmiechasz, bo znowu będą wakacje,

tata niedługo już wróci, z mamą pójdziesz na spacer.

Po burzy zawsze jest tęcza, po deszczu słońce znów świeci,

po chwilach trudnych i smutnych znowu szczęśliwe są dzieci.

 

  • • Rozmowa na temat tekstu.

− Co mieszka w sercu?

− Czy zawsze jest nam wesoło?

− Czy zdarza się, że coś was smuci?

− Czy zdarza się, że coś was złości?

Rodzic przypomina, że uczucia, emocje są czymś normalnym, naturalnym, co zawsze towarzyszy ludziom – dorosłym i dzieciom. Ale należy pamiętać o tym, że po burzy zawsze jest tęcza, po deszczu słońce znowu świeci, po chwilach trudnych i smutnych znowu szczęśliwe są dzieci.

 Zabawa Lustro emocjonalne.

Rodzic z dzieckiem stają naprzeciwko siebie. Jedna osoba w parze jest lustrem, druga – przegląda się w nim. Osoba stojąca przed lustrem wyraża miną, gestem, ruchem ciała różne emocje, , a lustro je powtarza. Po chwili następuje zmiana ról.

Źródło:Macedukacja

 

 Ćwiczenia gimnastyczne według instrukcji na załączonym filmiku

https://www.youtube.com/watch?v=9lZviQRE6dQ&t=112s

Wykonaj zadanie w  Kartach pracy, cz. 4, s. 59.

Rysowanie szlaczków po śladach, a potem – samodzielnie. Rysowanie rybek i fal po śladach.

Kończenie rysowania rybek według wzoru. Kolorowanie ich.

 

 Praca plastyczna „Jaki dziś masz nastrój?”

Narysuj na kartce swoje uczucia. Określ czy jesteś dziś wesoły, smutny, a może zamyślony?

Na drugiej kartce narysuj rzeczy które sprawiają , że jesteś szczęśliwy.

W razie pytań i wątpliwości jesteśmy do Państwa dyspozycji Agnieszka Niewrzęda Marta Wegner