Ostatnie dni przed wakacjami w grupie Fiołki

Data 22.06.2020

Temat kompleksowy: Święto Taty

Temat Dnia: Mój Tata

 

  1. Jutro Święto Taty, dlatego będziemy rozmawiać właśnie o naszych kochanych Tatusiach. Na początek posłuchaj piosenki

https://www.youtube.com/watch?v=0ZHrmK7djDE

– Co lubi robić dziewczynka ze swoim tatą?

– A Ty co lubisz z Nim robić?

  1. Popatrz na ilustrację nr 1 i całym zdaniem powiedz co robi Tata ze swoim dzieckiem
  2. A teraz pobaw się w kalambury- pokaż co robi Tata na obrazku a rodzic niech odpowie, o którym obrazku myślisz.
  3. Pobaw się z mamą w zabawę „Prawda czy fałsz”. Mam opowie Ci kilka zdań o Twoim tacie a Ty musisz powiedzieć czy to prawda czy fałsz;, np.: Twój Tata ma niebieskie włosy, Twój Tata ma na imię…, Twój Tata pracuje w cyrku itd.
  4. Popatrz jak wygląda wyraz Tata – rys nr 2. Jeżeli masz drukarkę poproś rodzica o wydrukowanie go i ozdób go najpiękniej jak potrafiszJ
  5. I na koniec puzzle z Tatusiem dla Córeczki rysunek nr 3 a dla Synka rysunek nr 4

Data 23.06.2020

Temat kompleksowy: Święto Taty

Temat Dnia: Świętujemy

 

  1. Dziś Święto Taty- pamiętaj o tym koniecznie. Przygotuj Tatusiowi laurkę, narysuj piękny portret, złóż życzenia. Zaproś też do obejrzenia życzeń przygotowanych razem z nami, które znajdują się na przedszkolnym FB.
  2. Gdy byłam małą dziewczynką całymi dniami śpiewałam taką piosenkę o Tacie

Przytul mocno swojego tatę i posłuchajcie jej razem a potem koniecznie razem zatańczcie.

  1. A gdy Tata nie śpi można z nim robić mnóstwo fantastycznych rzeczy np. gać w piłkę chodzić na spacery i wycieczki. Popatrz na rysunek nr 5 i znajdź 6 różnic pomiędzy obrazkami.

Źródło: www.lulitulisie.pl

  1. Tata zawsze znajdzie drogę do swojego ukochanego dziecka. Połóż na podłodze długi sznurek, wstążkę lub wełnę. Stańcie z Tatą na dwóch końcach i ruszcie po sznurku w swoim kierunku. Gdy spotkacie się w połowie drogi mocno przytul się do Taty i daj mu słodkiego buziaka. Jeżeli możesz, wydrukuj też rysunek nr 6 i narysuj drogę Taty do dziecka.

Źródło: www.rodzicielskieinspiracje.pl

  1. Pomagałeś kiedyś Tacie przy majsterkowaniu? Potrafisz wymienić i nazwać jego narzędzia? Ciekawa jestem, czy rozpoznasz narzędzia po ich cieniu? Foto nr 7

Źródło: www.poklorujswiat.com

  1. Czy Twój Tata lubi nosić krawaty, czy założył go dzisiaj podczas swojego święta? Potrafisz odnaleźć dwa takie same krawaty i połączyć je w parę? Foto nr 8

Źródło: www.rodzicielskieinspiracje.pl

 

Zachęcam do skorzystania z poniższych aktywności. Wszystkie działania są dostosowane do potrzeb i możliwości psychofizycznych dzieci, pozwalają na realizację podstawy programowej wychowania przedszkolnego.

Czekam na Wasze zdjęcia i pozostaję do Państwa dyspozycji. Beata Samson

Data 24.06.2020

Temat kompleksowy: Święto Taty

Temat Dnia: Zabawy z językiem angielskim

Dziś środa, więc czas na zabawy z językiem angielskim. Poproś rodzica, żeby odszukał zabawy od pani Julki na stronie przedszkola w zakładce „Kształcenie zdalne”

 

ZADANIA DODATKOWE

  • Zapytaj Tatę o zabawy z jego z dzieciństwa. Jestem pewna, że grał z kolegami w kapsle. Proponuje więc wam ta zabawę. Przygotuj dwa takie same  kapsle lub nakrętki od butelek, koniecznie oznacz je – np. włóż do środka karteczki z różnymi kolorami lub rysunkami. Wyznacz trasę, start i metę i zorganizuj zawody z Tatą.
  • A może spodobają Ci się zawody w układaniu wieży? Przygotuj dla siebie i dla taty tyle samo klocków. Na hasło „start” układacie wieże….ciekawe, kto będzie szybszy.
  • Każdy Tata jest dla swojego dziecka bohaterem choć każdy jest inny. Policz bohaterów na ilustracji nr 9 i narysuj odpowiedną ilość kropek
  • Wydrukuj lub narysuj krawat dla Taty i ozdób go najpiękniej jak potrafisz – foto nr 10
  • Zadanie z dokończeniem szeregów będzie dla Ciebie na pewno bardzo prosta – foto nr 11

Zachęcam do skorzystania z poniższych aktywności. Wszystkie działania są dostosowane do potrzeb i możliwości psychofizycznych dzieci, pozwalają na realizację podstawy programowej wychowania przedszkolnego.

Czekam na Wasze zdjęcia i pozostaję do Państwa dyspozycji. Beata Samson.

Data 25.06.2020

Temat kompleksowy: Święto Taty

Temat dnia: Gimnastyka dla Taty i Smyka

 

Pamiętasz  gimnastykę  z mamą? Dziś do ćwiczeń zaproś swojego Tatę J Ubierzcie się w  wygodny strój, zdejmijcie skarpetki. Zapraszam do ćwiczeń – każde ćwiczenie powtórzcie przynajmniej 3 razy. UWAGA – TO ĆWICZENIA DLA OSOBY DOROSŁEJ I DZIECKA!!! TYLKO NIEKTÓRE MOŻNA WYKONYWAC Z RODZEŃSTWEM

 

PRZEBIEG:

  1. „Ćwiczymy razem” – to takie specjalne rozpoczęcie zabaw ruchowych we dwoje. Proszę przesylabizujcie hasło: Ćwi-czy-my ra-zem jednocześnie uderzając dłońmi o dłonie, uda, podłogę tupiąc
  2. Witamy się nawzajem – usiądź z tatą  naprzeciwko siebie
    i delikatnie powitajcie poszczególne części ciała partnera – dłonie , brzuchy, policzki, noski itd..
  3. „Lustro” – nadal siedzicie  naprzeciwko siebie, wykonaj  dowolne ruchy, gesty, wykorzystuje mimikę twarzy, rodzic naśladuje twoje ruchy- po chwili następuje zmiana ról
  4. „Waga” – Stan z tatą  naprzeciw siebie i chwyćcie się za ręce. Wykonajcie na przemian przysiady – raz Ty, raz tata.
  5. „Równia pochyła” Stańcie  przodem do siebie i mocno trzymajcie się za ręce – palce stóp złączone – odchyl  się od rodzica
  6. „Równowaga”  stańcie do siebie twarzą i trzymając się za ręce odchylcie od siebie, następnie zróbcie razem przysiad i razem wstańcie .
  7.  „Zaufanie” Stan  tyłem do rodzica i nie odrywając stóp od podłogi „upadnij” na ręce taty
  8. „Przepychanka” -usiądź naprzeciw taty, połączcie stopy. Ćwiczenie polega na przepychaniu się stopami.
  9. „Przepychanka 2 „Stań naprzeciwko taty i staraj się przepychać dłońmi.
  10.  „Przepychanka 3” Usiądź z tatą na podłodze w siadzie prostym, opierając się plecami o siebie, dziecko pcha plecami rodzica- zmiana ról.
  11.  „Tunel”- tata w klęku podpartym, dziecko przechodzi pod tatą
  12.  „Paczka” Zwiń się mocno w kłębek – tata próbuje cię  rozwinąć – zmiana ról
  13.  „Huśtawka” – tata huśta dziecko trzymając je „ pod pachy”

 

  1.  „Fotelik”- tata siada po turecku, a Ty wtul się w niego mocno. Posłuchajcie piosenki i kołyszcie się przy piosence.

ZADANIA DODATKOWE

  • Ćwiczyłeś swoje ciało, teraz poćwicz wzrok i wyszukaj wszystkie zaznaczone elementy – foto nr 12

Źródło: www.pokolorujswiat.com

  • A teraz policz rysunki i pokoloruj odpowiednią ilość kwadratów – foto nr 13
  • I na koniec znajdź rysunek bez pary. Foto nr 14

Źródło:: www.rodzicielskieinspiracje.pl

Zachęcam do skorzystania z poniższych aktywności. Wszystkie działania są dostosowane do potrzeb i możliwości psychofizycznych dzieci, pozwalają na realizację podstawy programowej wychowania przedszkolnego.

Czekam na Wasze zdjęcia i pozostaję do Państwa dyspozycji. Beata Samson.

Data: 29.06.2020

Temat kompleksowy: Wakacji czas

Temat dnia: Lody dla ochłody

  1. Na początek zagadka:

Śmietankowe, owocowe…

Doskonałe dla ochłody.

Kiedy upał jest na dworze,

każdy lubi lizać… (lody)

 

  1. Kto z was lubi lody??? Ja bardzo. Dlatego dzisiaj bardzo lodowe zabawy

Zapraszam do zabawy przy piosence – oczywiście o lodach.

 

https://www.youtube.com/watch?v=iXnCFMMYOL8

 

  1. Przygotujcie z rodzicami płatki kosmetyczne i rożek lodowy wycięty z papieru. Płatki pomalujcie farbami w swoich ulubionych kolorach. Rożek – wafelek przyklejcie na kartce, potem przyklejcie do niego kolorowe kulki lodów wykonane z wacików. ). Na koniec udekoruj je polewą, rysując na wierzchu kolorowe linie np.  klejem z brokatem.
  2. Zabawa matematyczna Lodowe kulki. Potrzebne będą wycięte z papieru wafle lodowe, plastikowe nakrętki do butelek (w różnych kolorach) oraz kostka do gry.. Rzucaj kostką, policz liczbę wyrzuconych oczek i ułóż na swoim rożku tyle samo kulek lodowych- plastikowych nakrętek. Teraz kostką rzuca brat, siostra lub rodzic…układa swojego loda. Powiedz kto ma więcej lodowych kulek?
  3. Masz ochotę na pomarańczowe lody sorbetowe? Wlej sok pomarańczowy (100% naturalny) do małego kubeczka jednorazowego. Wstaw kubeczek do zamrażarki na ok 30 minut. Kiedy sok lekko się zmrozi włóż d kubeczka patyczek do lodów lub plastikowa łyżeczkę. Teraz wstaw kubeczek do zamrażarki na 2 lub 3 godziny. Smacznego!!!
  4. Do małego kubeczka włóż plastikowa zabawkę. Zalej kubeczek wodą i wstaw na 2 godziny do zamrażarki. Po tym czasie wyciągnij zamrożoną zabawkę, na chwilę wstaw do ciepłej wody żeby wydobyć zmrożona bryle i spróbuj wydobyć z niej zabawkę…powodzenia

Data: 30.06.2020

Temat kompleksowy: Wakacji czas

Temat dnia: Wspomnień czar

 

Kochani!!! Dziś ostatni dzień roku szkolnego i ostatni dzień moich propozycji. Przez cztery miesiące przygotowywałam specjalnie dla Was zabawy, gry i najróżniejsze ćwiczenia. Starałam się, aby były one ciekawe i atrakcyjne, aby wykonywanie ich sprawiało Wam dużo radości. Dziś – na zakończenie naszego zdalnego nauczania przypominam wam te, które mi podobały się najbardziej. Może podczas wakacyjnych dni zechcecie do nich wrócić, pobawić się jeszcze raz. Na początek zabawy z wężem J

  1. Podstawą do zabawy niech będzie piosenka o wężu

… I prawdziwy wąż

A skąd wyczarować węża??? Ze skarpetek oczywiście!!! Wyciągamy skarpetki i rozwijamy na długość np. pokoju, dywanu- jak kto woli. Układamy jedną za drugą i to już jest fajna zabawa. Dodatkowo:

* chodzimy po wężu nogą za nogą

* przeskakujemy wzdłuż i wszerz, bokiem, przodem- jak kto woli

* określamy kolory poszczególnych części węża: nazywamy albo wskazujemy np: w którym miejscu wąż jest czerwony

* odmierzamy nogą za nogą- liczą rodzice, bo myślę, że wąż jest długi

* gdy wieje lekki wiatr wąż naprawdę się porusza- dmuchany w pojedyncze skarpetki…

* A gdy jest wichura to skarpetki fruwają w powietrzu ( podrzucamy je) a potem szybko trzeba je dopasować

*wybieramy najładniejszą skarpetkę, zakładamy na ręce i węże mogą ze sobą rozmawiać, uczyć się zadawać pytania i odpowiadać na nie

* takie węże mogą wykonywać przeróżne zadania np.: niech wąż dotknie nosa, brwi, biodra itp. albo czegoś zielonego, czegoś twardego, miękkiego, czegoś co jest wysoko, nisko- super gdy zadanie na zmianę wymyśla wąż dorosły i wąż dziecko

* gdy trzeba węża posprzątać również zamieniamy to w zabawę ( rozrzucam po dywanie mnóstwo różnych naprawdę drobnych przedmiotów i nigdy nie mamy problemu z posprzątaniem, trzeba tylko użyć dwóch zaklęć: KTO SZYBCIEJ I KTO WIĘCEJ..)

* super gdyby przy okazji dziecko uczyło się zwijać skarpetki- to doskonała zabawa rozwijająca małą motorykę

*rzucanie zwiniętymi skarpetkami do celu jest niemalże obowiązkowe

* po takich zabawach nie może zabraknąć lepienia węża- doskonała do tego jest masa solna ( tyle samo mąki i soli- np. po pół szklanki, woda do wyrobienia masy- tu już tak na wyczucie- po wyrobieniu masa musi być po prostu plastyczna jak ciasto) Masę można lepić ugniatać, tworzyć fantastyczne węże: długie, krótkie, chude, grube. Można je ozdabiać wzorami tworzonym np. widelcem, patyczkiem, można je malować. Pozostawione na dłużej zaschną i pozostaną fajną pamiątką. Ale po zabawie można masę uformować w kulkę, włożyć do woreczka i na drugi dzień ulepić zupełnie coś nowego 🙂

 

  1. Zabawy z masą plastyczną. Troszkę inna masa niż ta solna, moim zdaniem milsza w dotyku. Oto przepis na domową ciastolinę 2 szklanki mąki, 1 szklanka soli 2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia, 2 łyżki oleju, 1 szklanka wrzątku, barwniki lub farby…Na początku MIESZAMY ŁYŻKĄ. Jak masa przestygnie wyrabiamy jak ciasto. Musiałam dosypać więcej mąki żeby masa była plastyczna. Masa jest lepsze od solnej, bardziej przyjemna w dotyku, a na początku zabawy fajnie ciepła

– Z takiej masy można lepić bez końca.

  1. Skacząca żabka. Potrzebny będzie woreczek śniadaniowy i nakrętka od słoika. Poproście rodzica, żeby nadmuchał woreczek tak ok 80% objętości i mocno go związał. Nakrętkę możecie zamienić w żabkę rysując w środku markerem piękny żabi uśmiech ( można tez rysunek wykonać na kartce i wkleić w środek nakrętki, Połóżcie nakrętkę na nadmuchany woreczek. Woreczek trampolina pozwoli żabce wykonywać naprawdę wysokie skoki. A może uda Wam się ja złapać, spróbujcie, choć to jest naprawdę trudne.
  2. Potrafisz już narysować biedronkę, zapraszam Cię więc do zabawy matematycznej. Na początek musisz narysować dużą biedronkę. ALE UWAGA, TWOJA BIEDRONKA NIE MOŻE MIEĆ KROPEK – JEST PO PROSTU CAŁA CZERWONA.

O przygotowanie czarnych kropek poproś rodzica – do zabawy potrzebne będzie 7 wyciętych kropek. Gdy już wszystko będzie gotowe ułóż wszystkie kropki na biedronce, poproś rodzica o przeczytanie wiersza, który opowie Ci jak biedronka zgubiła swoje kropeczki.

Jak biedronka zgubiła kropki…Wanda Chotomska

 

“W poniedziałek bardzo rano

Pierwsza kropka wpadła w siano.

( zabierz biedronce pierwszą kropkę i policz ile zostało)

Drugą kropką wiatr we wtorek

Grał w siatkówkę nad jeziorem.

( zabierz biedronce drugą kropkę i policz ile zostało)

W środę kos dał swoim dzieciom

Do zabawy kropkę trzecią.

( zabierz biedronce trzecią kropkę i policz ile zostało)

W czwartek czwarta z siedmiu kropek

W świat ruszyła autostopem.

( zabierz biedronce czwartą kropkę i policz ile zostało)

Piąta kropka w piątek rano

Wpadła w studnię cembrowaną.

( zabierz biedronce piątą kropkę i policz ile zostało)

Szóstą kotek wziął w sobotę

I nie oddał jej z powrotem.

( zabierz biedronce szóstą  kropkę i policz ile zostało)

A ta siódma przy niedzieli

Spadła w mieście z karuzeli.”

( zabierz biedronce siódmą kropkę i policz ile zostało)

Jeżeli spodobała Ci się zabawa, to posłuchaj wierszyka i policz jeszcze raz

  1. Zapraszam Cię teraz do namalowania przepięknej łąki. Przygotuj farbki – najlepiej, gdybyś wylał troszkę na tackę lub talerzyk. Zamiast pędzelka poproś rodzica, żeby przygotował ci zupełnie inny niż zwykle przyrząd do malowania. Potrzebne będą patyczki do czyszczenia uszu – kilka z nich trzeba związać gumką i gotowe. Malując łąkę takim przyrządem stworzysz piękne kwiaty, bujną trawę i niezwykłe niebo. Życzę Ci miłej zabawy.
  2. Masz ochotę nakarmić głodna świnkę? Poproś rodziców o pomoc, przygotujcie razem głowę świnki, naklejcie ją na kartonik, przygotujcie łyżeczkę , koraliki lub inne drobne przedmioty.
  3. Zapraszam Cię do wykonania niezwykłego teatrzyku, w którym wystąpi tańcząca kura. Będziesz potrzebować pomocy rodzica, ale dużo elementów możesz wykonać sam. Możesz wyciąć trawkę i promienie słoneczka. Może uda Ci się wyciąć także chmurki? Możesz ozdobić ramkę teatrzyku. No i przede wszystkim to właśnie ty sprawisz, że kura pięknie zatańczy. Gdy teatrzyk będzie gotowy dmuchaj delikatnie w chmurki, żeby płynęły po niebie. Dmuchnij w słoneczko i żeby zajaśniało mocno, dmuchnij w kurkę, żeby zatańczyła pięknie na łące. A gdy dmuchniesz w trawę jej źdźbła zafalują na wietrze. A może wymyślisz jakieś opowiadanie o tańczącej kurce?
  4. Wyścigi biedronek: biedronki tworzymy z nakrętek od słoików: naklejane czerwony papier, lub białą kartkę pokolorowaną na czerwono, od spodu doklejamy sznurek, wełnę itd.- użyłam zwykłego kleju w sztyfcie, po wyschnięciu zdał egzamin Gdy biedronki są gotowe urządzamy wyścigi: rozciągamy biedronki na długość sznurka, zawijamy sznurek na kredkę- start – wygrywa biedronka która szybciej przyfrunie do właściciela
  5. A teraz kwiatki. Idealnie nadaje się tutaj pachnąca i puchnąca farba, która jest fenomenalna do zabaw plastycznych. Przepis: Do miseczki wylewamy ok łyżki kleju np. Magik lub innego kleju w płynie, wyciskamy ok 2 łyżek pianki do golenia, dodajemy dowolny kolor farbki, mieszamy i pachnąca farba gotowa. Można już malować wiosenne kwiatki nakładając na kartkę grube kleksy farby.
  6. Smok Segregiusz wykorzystywał różne odpady i śmieci do zabawy. Tworzył nowe zabawki, gry. Różne odpady można super wykorzystać do tworzenia prac plastycznych.

Zachęcam Cię więc do wykonania razem rodzicami właśnie takiej pracy, w której wykorzystasz różne odpady: rolki po papierze toaletowych, stare gazety, plastikowe butelki, folię i worki. Pokaż jak wykorzystując odpady do zabawy dbasz o nasza planetę i chronisz ją przed zaśmiecaniem.

  1. Jeżeli masz w domu plastikowe butelki ustaw je teraz obok siebie, weź piłkę i turlając nią spróbuj zbić, czyli przewrócić butelki – tak jak prawdziwe kręgle. Możesz urządzić zawody z rodzicami lub z rodzeństwem.
  2. Zabawa dydaktyczna „Ratujemy rybki”

Z pomocą rodzica przygotuj rybki potrzebne do zabawy. Rodzic może narysować kształt, a ty spróbuj wyciąć rybkę. Oczywiście, jeżeli tylko masz ochotę sam tez możesz ją narysować J Im więcej rybek tym więcej zabawy.

Do dużej miski przelej czystą wodę ze słoika. Myślę, że jest jej za mało, dolej więc więcej czystej wody. O takim czystym jeziorze z pewnością marzą twoje rybki. Musisz je w nim umieścić, ale nie tak zwyczajnie wrzucić, tylko włożyć za pomocą słomki. Pamiętasz? Przykładasz słomkę do rybki, wciągasz powietrze przez słomkę, podnosisz rybkę do góry i przenosisz do swojego jeziora. Tak robisz ze wszystkimi rybkami. Teraz wydmuchuj powietrzę przez słomkę i twórz w jeziorze fakle i wodne wiry. Widzisz jak rybki wesoło pluskają się w wodzie???

Niestety woda w jeziorze zostaje zanieczyszczona – wlej brudną wodę  z drugiego słoika – rybkom na pewno już się nie podoba. Możesz je teraz uratować. Przygotuj klamerkę i delikatnie wyłów wszystkie rybki z brudnego jeziora. Gdy wyschną możesz pobawić się jeszcze raz.

  1. Banki mydlane ALE TAKIE  KLASYCZNE  ROBIONE ZA POMOCA SŁOKI BEZ UŻYCIA PŁYNU ZE SKLEPU Z

Wlej do kubka ciepłą wodę i mydło w płynie. Dokładnie wymieszaj, zanurz słomkę, wyciągnij i delikatnie wydmuchuj powietrze, tak żeby powstała ogromna bańka mydlana. Na początku może Ci się nie udać ale próbuj i bądź wytrwały. Powietrze musisz wydmuchiwać bardzo delikatnie….

Gdy zostaniesz już bańkowym mistrzem i znudzi Ci się zabawa – NAGRODA czyli bańkowy wodospad ( tego nie uda Ci się zrobić ze sklepowych baniek!!!! ). Włóż słomkę do kubka z w mydlana woda i dmuchaj z całych sił. Zobacz jak powstaje prawdziwy bańkowy wodospad !!!

  1. Lubisz grać w gry? Mam dziś dla Ciebie propozycję dwóch ekologicznych gier. Obie to gry losowe, które uczą cierpliwości, radości z wygranej i umiejętności pogodzenia się z przegraną, To bardzo trudna sztuka, ale bardzo ważna i każdy przedszkolak musi się tego nauczyć.
  • Do pierwszej gry potrzebne Ci będą nakrętki, kartka i kredki lub pisaki. Poproś rodzica, żeby narysował Ci schemat kwiatka zgodnie z kolorami nakrętek jakie masz f

Kwiatków powinno być kilka, ale to już zależy od zbioru waszych nakrętek. To twoja kwiatkowa mapa – podobną, z taką samą ilością kwiatków musi mieć druga osoba, z którą będziesz grać. Gdy macie już kwiatkowe  mapy wrzuć wszystkie nakrętki do nieprzeźroczystego woreczka, tak, żebyś  nie mógł podpatrywać podczas losowania. Rozpoczyna się gra: Losujesz jedna nakrętkę – nie wolno podpatrywać. Jeżeli jej kolor pasuje do twojej mapy kładziesz nakrętkę na określony kolor. Jeżeli nie, odkładasz ją do woreczka. Teraz kolej na twojego przeciwnika….losujecie nakrętki na zmianę a wygrywa ten, kto jako pierwszy ułoży wszystkie kwiatki.

 

Wariant 2 TRUDNIEJSZY Jeżeli wylosujesz nakrętkę, która nie pasuje do Twojego kwiatka oddajesz ją przeciwnikowi.

 

 

  • Do drugiej gry będą potrzebne kartki papieru, kredki lub pisaki kolorowy papier, 2 kostki do gry. Na początek razem z rodzicem musisz wyciąć po 10 główek kwiatków w trzech kolorach dla każdego gracza ( najłatwiejsze będą chyba tulipany, np. czerwony różowy i niebieski). Potem musisz stworzyć plansze do gry – dzielisz kartkę na trzy części i w każdej z nich rysujesz po 10 łodyg z listeczkiem.  Potrzebujesz tyle plansz ilu jest graczy. Na jednej kostce przyklejasz karteczki z kolorami w których masz kwiatki ( po dwa takie same kolory na przeciwległych ściankach)

Wszystko gotowe, możesz przystąpić do gry. Na stole rozkładasz wszystkie kwiatki i plansze do gry. Rzucasz dwoma kostkami – pierwsza wskazuje Ci kolor kwiatków a druga ich ilość. Układasz np. 4 kwiatki w kolorze różowym na swojej planszy…każdy gracz po kolei rzuca kostki i układa swoje kwiatki. Uwaga – jeżeli na planszy zostało ci miejsca na 2 różowe kwiatki, a ty wylosowałeś 3 albo więcej nie możesz ich ułożyć, tracisz kolejkę. Właśnie na tym polega nauka cierpliwości, żeby wykulać odpowiednia ilość oczek. Wygrywa ten gracz, który jako pierwszy ułoży wszystkie swoje kwiatki.

 

  1. Małe myszki – zabawa plastyczna. Z dowolnego materiału: brystolu, kartonu, pianki, filcu, kartki z pomocą rodziców wytnij myszki i ozdób je. Następnie naklejamy na klamerkę ( ważne, żeby pyszczek myszki był po zapinającej stronie klamerki Do dalszych zabaw będą potrzebne przynajmniej 2 myszki – dobrze by było, gdyby różniły się one między sobą.
  2. „Zdobywca sera”. Z białej kartki z pomocą rodzica wytnij kawałki sera w kształcie trójkąta. Serek kolorujemy a następnie zaginamy w ten sposób, aby nasze klamerkowe myszki mogły je łatwo złapać. Sera powinno być dość sporo. Urządzamy polowanie na ser – dzieci i dorośli muszą schwycić serek – oczywiście tylko klamerkową myszką. Wygrywa ten, komu uda się zdobyć więcej kawałków sera.
  3. Wyścig myszek. Rozciągamy długi sznurek na wysokości dziecka i przypinamy do niego nasze myszki. Na końcu sznurka zawieszamy Zabawa polega na tym, żeby przepinać po kolei swoje myszki – jedna obok drugiej, myszki musza być bardzo blisko siebie – ta myszka, która najszybciej dotrze do sera wygrywa. W tej i poprzedniej zabawie chodzi przede wszystkim u rozwijanie małej motoryki a zabawy klamerkami są do tego idealne.
  4. „Gdzie jest myszka?” Do tej zabawy potrzebujemy trzy butelki z jednakowymi nakrętkami. Jeżeli mamy taką możliwość tzn. gorący klej to odcinamy butelki mniej więcej na 1/3 jej wysokości i przyklejamy na sztywnej podkładce. Ale zabawa całymi butelkami tez nie zmienia jej sensu. W środku nakrętek wklejamy karteczki a na jednej z nich rysujemy myszkę . Dziecko musi odnaleźć myszkę, czyli odkręcić nakrętkę i to jest główny sens zabawy – czyli doskonalenie umiejętności odkręcania i zakręcania, czyli idealna gimnastyka rączek. Do tego świetna zabawa. Odszukana myszka wraca do gry, czyli mieszamy nakrętki, zakręcamy i zabawa zaczyna się od początku.
  5. Żabka logopedyczna Oczywiście zamiast talerzyka można wyciąć koło z tektury. Ważne jest aby podczas zabawy słomka i strumień powietrza były skierowane na język żaby ( na początku język może być szerszy niż na zdjęciu)
  6. Zapraszam Cię do ulubionych zabaw z ziarnkami. Pierwsza z nich to tajemniczy labirynt. Przygotuj pudełko i kilka rolek po papierze toaletowym. Przyklej je tak, aby tworzyły prawdziwy tor przeszkód.  Teraz włóż ziarnko ( może to być mała kuleczka ze srebrnej foli spożywczej) do środka i tak manipuluj pudełkiem, aby wędrowało  w rolkowych tunelach.
  7. Przygotuj plastelinę i na tacy lub w kartonie przygotuj z niej labirynt – film. Weź słomkę i ziarenko i dmuchaj w nie tak, żeby pokonywało zbudowany przez Ciebie labirynt

 

 

KOCHANI !!!

 

JESZCZE RAZ DZIĘKUJE ZA TE WSPÓLNE WIRTUALNE CHWILE, ZA WASZĄ AKTYWNOŚĆ, ZDJĘCIA I FILMIKI. DZIĘKUJĘ ZA TO ŻE JESTEŚCIE I ŻYCZĘ CUDOWNYCH WAKACJI!!!!

MAM NADZIEJĘ, ŻE SPOTKAMY SIĘ PO WAKACJACH W PRZEDSZKOLU I W WSZYSCY KOŃCU RAZEM BĘDZIEMY SIĘ BAWIĆ!!!!

DO ZOBACZENIA – Beata Samson

 

  1. S Pamiętajcie, że do końca wakacji możecie zdobyć dyplom i nagrodę biorąc udział w rodzinnej grze miejskiej. Powodzenia!!!!