Poniedziałkowe i piątkowe propozycje dla Niezapominajek

Zgodnie z realizacją podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz planem miesięczny grupy “Niezapominajki ” przedstawiam Państwu propozycje zabaw dla dzieci.
Drogie dzieci pamiętajcie o myciu rąk oraz zdrowym odżywianiu. Zachęcam Was do korzystania z naszych propozycji, wasze codziennie działania pozwolą zapomnieć co to nudą, a zdjęcia  i filmiki nadesłane przez Waszych rodziców sprawiają Nam dużo radości.

30.04.2020 Poniedziałek

Witam serdecznie na dzisiejsze popołudnie  zachęcam do rozwiązania wiosennych zagadek

1.      Wiosenne zagadki

Jak się nazywa ta pora roku.
Co ścieli dywan zielony wokół? (wiosna)

Wiosną na drzewie się zieleni,
ale opada na jesieni. (liść)

2.Zielony obrazek

Wiosna wszystko zazielenia się proponuje wykonać Zielony Obrazek według własnych wiosennych inspiracji. Poniżej wstawiam zdjęcie zielonego obrazka

  1. Zielony koktajl
    Odpowiednia dieta bogata w warzywa i owoce wspiera waszą odporność. Doskonała propozycja to wykonanie wraz z rodzicem zielonego smoothie.

Co potrzebujemy
*kiwi (3-4 sztuki)
*garść Sałaty (może być roszponka, szpinak w liściach, rukola bądź  sałata zielona)
*łyżeczka soku z cytryny
*pół szklanki wody lub mniej w zależności od tego jaką chcemy uzyskać konsystencje

 

Kiwi blendujemy z sałatą , dodajemy  sok z cytryny i wodę mieszamy i gotowe

Smacznego !

03.04.2020 Piątek

1.Słuchanie opowiadania Małgorzaty Strękowskiej-Zaremby Sąsiad szpak.

Dzieci słuchają opowiadania, oglądają ilustracje.

Olek, Ada i rodzice przyjechali do dziadków w odwiedziny i zostali na cały weekend. Ada była

zachwycona. Dostała nowy dzwonek do roweru w kształcie rumianego jabłuszka i musiała go wypróbować.

Natychmiast! Jeździła dookoła ogrodu dziadków i dzwoniła zawzięcie. Sprawiało jej to

ogromną radość. Wprawdzie rodzina zatykała uszy, ale co tam. Wreszcie Olek nie wytrzymał.

– Na kogo dzwonisz? – spytał.

– Na przechodniów. Ostrzegam ich, że jadę – odpowiedziała rozpromieniona Ada.

– Ja nie mogę! Tu nie ma żadnych przechodniów – wykrzyknął ogłuszony Olek.

Ada wzruszyła ramionami, jednak wreszcie przestała dzwonić.

– Jak dobrze – westchnęli dziadkowie, rodzice i cztery ogrodowe myszy.

– Cisza, aż dzwoni w uszach – roześmiał się dziadek. – Teraz mogę przedstawić wam nowego

sąsiada. – Zaprowadził Adę i Olka w odległą część ogrodu. Tu, na pniu wysokiej brzozy,

powiesił kilka dni wcześniej budkę lęgową dla ptaków. – Zachowajcie ciszę. Wkrótce go zobaczycie

– szepnął.

Już po chwili dzieci zauważyły nadlatującego od strony sadu ptaszka. Krotki prostokątny

ogon sprawiał, że w locie wyglądał jak czteroramienna gwiazda. Usiadł na gałęzi brzozy, ale

z daleka od budki. Dzieci mogły mu się przyjrzeć uważnie. Czarne skrzydła mieniły się w wiosennym

słońcu zielenią i fioletem. W ostro zakończonym dziobie trzymał źdźbło zeschłej trawy.

Rozglądał się na wszystkie strony.

Olek i Ada aż wstrzymali oddechy, aby go nie spłoszyć. Ptak upewnił się, że nic mu nie grozi,

i przefrunął do budki.

– Rozpoznaliście tego pana? – spytał dziadek.

– Pewnie. To pan szpak – odpowiedział bez wahania Olek.

– Pani szpak też osiedli się w budce? – spytała Ada.

– Oczywiście. Pan szpak wije gniazdo dla pani szpakowej i dla małych szpaczków.

– Będziesz miał bardzo dużo sąsiadów, dziadku – zauważył z uśmiechem Olek.

– Zdaje się, że będą podobnie hałaśliwi jak Ada i jej dzwonek – szepnęła mama, która dołączyła

do obserwatorów pracowitego szpaczka

– Szpet-szpet – zaśpiewał szpak i pomknął szukać materiałów na gniazdo. Wracał do budki

wielokrotnie, przynosił pióra, korę, suche liście, mech, trawę.

– Stara się – zauważyła Ada.

Na to szpak zaskrzypiał jak stare deski w podłodze i jeszcze dodał: – Kuku, kuku!

Olek i Ada zrobili wielkie oczy. Ze zdziwienia, naturalnie. Czyżby pan szpak stracił rozum?

– Zapomnieliście, że szpaki potrafią naśladować rożne głosy – przypomniał im dziadek,

ubawiony zaskoczonymi minami wnucząt.

Następnego dnia o świcie Ada zerwała się z lóżka z głośnym krzykiem:

– Kradną Moj rower!

Wypadła na podwórko w rozpiętej kurtce zarzuconej na piżamę. Za nią wyskoczyli dziadkowie,

rodzice i Olek. Wszystkich obudził wyjątkowo głośny dźwięk dzwonka, który zdobił rower Ady.

Jakież było ich zaskoczenie, kiedy odkryli, że rower stoi bezpieczny w komórce, a jego dzwonek…

milczy. Gdy przetarli zaspane oczy, zobaczyli na gałęzi topoli przy oknie pokoju, w którym

spała Ada, pana szpaka. Nowy sąsiad dziadka naśladował dźwięk dzwonka niczym najzdolniejszy

artysta. Zdziwił się na widok rodziny w komplecie.

– Miau – miauknął jak kot i odleciał.

– „Miau”, czy to po ptasiemu dzień dobry? – zastanawiała się babcia.

Ada pomyślała, że to coś mniej przyjemnego.

– Przepraszam, panie szpaku – szepnęła w stronę budki.

Jak myślicie, dlaczego Ada przeprosiła szpaczka?

  • • Rozmowa na temat opowiadania.

− Dlaczego Ada jeździła na rowerze i dzwoniła?

− Kogo przedstawiał dziadek Olkowi i Adzie?

− Gdzie założył gniazdo szpak?

− Jakie odgłosy naśladował szpak?

− Dlaczego Ada myślała, że kradną jej rower?

− Kto głośno naśladował dźwięk dzwonka?

− Jakim dźwiękiem pożegnał szpak rodzinę?

  1. Ćwiczenia z tekstem

Podawanie zdrobnień i zgrubień do słowa szpak.

szpak – szpaczek, szpakunio…

szpak – szpaczysko…

Podawanie przykładów czynności, jakie może wykonywać szpak.

Dzieci podają przykłady czynności Np. śpiewa, je, kąpie

się (w sadzawce), karmi młode, fruwa, dziobie, buduje gniazdo…

3.Ćwiczenia słuchu fonematycznego – Co to za ptak?

Rodzic podaje głoski dzieciom, a dzieci wymyślają nazwy ptaków rozpoczynające się tymi głoskami. Np.

a – albatros; b – bocian; d – dudek; g – gawron; j – jemiołuszka; k – kukułka; m – mewa;

o – orzeł; p – pliszka; r – raniuszek; s – sowa; w – wrona.

  1. Ćwiczenia gimnastyczne przy muzyce. Poniżej wstawiam Państwu link do ćwiczeń

https://www.youtube.com/watch?v=S5TFdKc6TB4

5.Utrwalanie  poznanej w poniedziałek litery J. Układanie litery  J z gazety,  z szalika, z plasteliny, pisanie litery J na mące.

Zachęcam do ułożenia litery J według własnych pomysłów.

  1. Obejrzyj zdjęcie Szpaka spróbuj go narysować.
    Zdjęcie w linku poniżej:

https://pl.wikipedia.org/wiki/Szpak_zwyczajny

 

 

Drodzy Rodzice jeśli macie wątpliwości, pytania zachęcam do kontaktu ze mną poprzez messenger, grupę na faceboku czy telefon.

Pozdrawiam serdecznie, życzę miłej zabawy

 

Beata Lewandowska