Poniedziałkowe i piątkowe propozycje – Niezapominajki

Zgodnie z realizacją podstawy programowej wychowania przedszkolnego w związku z kształceniem zdalnym przedstawiam propozycję zabaw dla dzieci. Jednocześnie chciałabym  bardzo podziękować rodzicom oraz dzieciom  za współpracę. Jeśli macie Państwo pytania, wątpliwości zachęcam do kontaktowania się ze mną poprzez grupę na facebooku, mesenger czy telefon.

Pozdrawiam, Beata Lewandowska

8.05.2020 Piątek

Temat: Dania też leży w Europie

  1. Pokazanie dziecku na mapie Europy gdzie leży Dania. Zapoznanie się z flagą Danii.

https://www.google.com/maps/place/Europa/@43.8525872,-12.8611109,3z/data=!3m1!4b1!4m5!3m4!1s0x46ed8886cfadda85:0x72ef99e6b3fcf079!8m2!3d54.5259614!4d15.2551187?hl=pl

https://pl.wikipedia.org/wiki/Flaga_Danii#/media/Plik:Flag_of_Denmark.svg

  1. Słuchanie opowiadania na podstawie baśni Hansa Christiana Andersena Księżniczka na ziarnku grochu.

Był sobie pewnego razu książę, który chciał się ożenić z księżniczką, ale to musiała być prawdziwa

księżniczka. Jeździł więc po całym świecie, żeby znaleźć prawdziwą księżniczkę, lecz gdy

tylko jakąś znalazł, okazywało się, że ma jakieś „ale”. Księżniczek było dużo, jednak książę nigdy

nie mógł zdobyć pewności, że to były prawdziwe księżniczki. Zawsze było tam coś niezupełnie

w porządku.

Wrócił więc do domu i bardzo się martwił, bo tak ogromnie chciał mieć za żonę prawdziwą

księżniczkę.

Pewnego wieczoru była okropna pogoda; błyskało się i grzmiało, a deszcz lał jak z cebra; było

strasznie. Nagle ktoś zapukał do bramy miasta i stary król wyszedł otworzyć.

Przed bramą stała księżniczka. Ale mój Boże, jakże wyglądała, co uczyniły z niej deszcz i słota!

Woda spływała z włosów i sukienki, wlewała się strumykiem do trzewiczków i wylewała się piętami,

ale dziewczynka powiedziała, ze jest prawdziwą księżniczką.

„Zaraz się o tym przekonamy” – pomyślała stara królowa, ale nie powiedziała ani słowa, poszła

do sypialni, zdjęła całą pościel, na spód łóżka położyła ziarnko grochu i na nim ułożyła jeden na drugim dwadzieścia puchowych materaców, a potem jeszcze dwadzieścia puchowych pierzyn.

I na tym posłaniu miała spać księżniczka.

Rano królowa zapytała ją, jak spędziła noc.

− O, bardzo źle – powiedziała księżniczka – całą noc oka nie mogłam zmrużyć! Nie wiadomo,

co tam było w łóżku. Musiałam leżeć na czymś twardym, bo mam całe ciało brązowe i niebieskie od sińców. To straszne!

Wtedy mieli już pewność, że była to prawdziwa księżniczka, skoro przez dwadzieścia materaców, dwadzieścia puchowych pierzyn poczuła ziarnko grochu. Taką delikatną skórę mogła mieć tylko prawdziwa księżniczka.

Książę wziął ja za żonę, bo teraz był pewny, że to prawdziwa księżniczka, a ziarnko grochu oddano do muzeum, gdzie jeszcze teraz można je oglądać, o ile go ktoś nie zabrał.

Widzicie, to była prawdziwa historia.

  • • Rozmowa na temat utworu.

− Z kim chciał ożenić się książę?

− Jak wyglądała księżniczka, która pewnego dnia zapukała do bramy miasta?

− Jak królowa chciała się przekonać, czy jest to prawdziwa księżniczka?

− Czy dziewczyna okazała się prawdziwą księżniczką?

  1. Ćwiczenia Gimnastyczne

 

  1. Praca Plastyczna „Księżniczka na ziarnku grochu”

Zaprojektuj własną okładkę do  opowiadania „Księżniczka na ziarnku grochu”

Poniżej wstawiam zdjęcie do inspiracji

https://merlin.pl/ksiezniczka-na-ziarnku-grochu-hans-christian-andersen/1918777/

 

 

  1. Zabawy manualne z ziarenkami.

*Na tacy wysypujemy różne ziarenka, które posiadamy w domu( może być groch, fasola, soczewica) Prosimy by dziecko posegregowało do osobnych miseczek ziarna grochu, fasoli czy soczewicy.

 

* Litery  z ziarenek

Z wybranych przez siebie ziarenek spróbuj ułożyć litery.

 

04.05.2020 Poniedziałek

  1. Zabawa ruchowa do piosenki „Rytmiczna rozgrzewka w podskokach”

 

  1. Zabawa twórcza „Figurowe inspiracje”

Potrzebujemy  3 kartki. Na jednej rysujemy trójką, na drugiej koło, na trzeciej kwadrat . Prosimy by dziecko stworzyło obrazek z trójkąta, koła i kwadratu.

3.Zabawy usprawniające motorykę  małą

* Słomkowe patyczki

Dziecko rozcina słomki na małe kawałki. Do kawałka plasteliny mocujemy patyczek od szaszłyków, prosimy by dziecko nakładało na patyczek małe kawałki słomek

 

*Makaronowe korale

Potrzebujemy makaron penne(zamiast makaronu, możemy użyć płatki śniadaniowe z dziurką), kawałek wełny/sznurka. Dajemy dziecku makaron prosimy by nawlekło na sznurek tworząc naszyjnik bądź bransoletkę. Makaron można wcześniej pomalować, wtedy naszyjnik będzie kolorowy.