Poniedziałkowe i piątkowe propozycje – Niezapominajki

 

6.04. 2020 Poniedziałek

1. Jajko na folii

Potrzebujemy:

*foliową koszulkę

*pisak

*farbę

Na koszulce rysujemy sylwetę jajka. Otwieramy koszulkę, wciskając do środka troszkę farby, następnie zamykamy koszulkę. Dziecko palcem rozprowadza farbę tak by wypełniła kontury jajka, możemy mieszać różne kolory, następnie możemy pisakiem na foli narysować wzory na pisance

 

2.Zabawy ruchowe dla dzieci. Poniżej wysyłam link do zabaw z ćwiczeniami

https://www.youtube.com/watch?v=m2WsGrvCx_w

  1. Masaż relaksacyjny z pisanką

Potrzebujemy małą piłkę. Rodzic siada za dzieckiem masuje dziecka plecy małą piłeczką następnie zamieniamy się rolami. Masaż wykonujemy przy muzyce relaksacyjnej. Wstawiam link poniżej:

https://www.youtube.com/watch?v=x0fhwXMHqec

10.04.2020 Piątek

Temat: Śmigus – Dyngus

1. Słuchanie wiersza Władysława Broniewskiego Śmigus.

Śmigus! Dyngus! Na uciechę

z kubła wodę lej ze śmiechem!

Jak nie kubła, to ze dzbana,

śmigus-dyngus dziś od rana!

Staropolski to obyczaj,

żebyś wiedział i nie krzyczał,

gdy w Wielkanoc, w drugie święto,

będziesz kurtkę miała zmokniętą.

Rozmowa na temat wiersza.

−− Co to jest śmigus-dyngus?

−− Co to znaczy staropolski obyczaj?

−− Kiedy obchodzi się śmigus-dyngus?

2.Ćwiczenia Gimnastyczne.

Rozwijanie świadomości własnego ciała.

  • • Wirujący bączek – dzieci ślizgają się w kółko na brzuchu, a następnie na plecach.
  • • Chowamy się – w siadzie, przyciągają kolana do głowy, chowają głowy; rozprostowują się do pozycji leżącej.
  • • Gorąca podłoga – biegają z wysokim unoszeniem kolan.
  • • Na szczudłach – chodzą na sztywnych nogach.
  • • Pogoń na kolanach – dziecko dobiera się z rodzicem w parze, ucieka na kolanach, a rodzic jegoni. Przy powtórzeniu zabawy następuje zmiana ról.

Rozwijanie umiejętności dzielenia przestrzeni z innymi przez ćwiczenia w parach: z biernym

partnerem, przeciwko partnerowi, razem z partnerem.

  • • Prowadzimy niewidomego – dziecko zamyka oczy, Rodzic staje zwrócony twarzą do niego i podaje mu ręce; prowadzi dziecko z zamkniętymi oczami w różnych kierunkach, a ono się temu poddaje. Potem  dziecko z rodzicem zamieniają się rolami.
  • • Wstajemy razem – dziecko z rodzicem siedzą tyłem do siebie, złączoni plecami; próbują razem wstać, nie odrywając się od siebie.
  • • Ilustrujemy muzykę ruchem – dzieci improwizują ruchowo przy muzyce o zmiennym tempie. Link do muzyki poniżej

Źródło: Mac Edukacja

https://www.youtube.com/watch?v=0I5PlKK9bIM

3.Karta Pracy „Śmigusowe Wiaderko”

Wiaderko pokoloruj, kółeczka wyklej plasteliną, jeśli jej nie masz możesz pokolorować.
Kartę pracy załączam w Wordzie. Podziel na sylaby oraz głoski słowo „Wiadro”

 

 

4.Oglądanie prezentacji „Wielkanocne zwyczaje”

Poniżej wklejam link z filmem

https://www.youtube.com/watch?v=r-to1UXYMUA&t=173s

5. Kącik dla Zajączka

Zgodnie z tradycją dzieci odwiedza zając wielkanocny. Popołudniu w dzień poprzedzający przyjście zająca można ozdobić ubrać koszyczek, w którym zajączek wielkanocny zostawi upominek. Dziecko może zostawić na kartce specjalny rysunek dla zajączka i uszykować mu miękką poduszkę by mógł odpocząć podczas spacerowania do różnych dzieci. Jeśli do jakiegoś dziecka zajączek przykicał wcześniej zawsze może narysować Laurkę z podziękowanie do zająca za otrzymane upominki 🙂

 

 

Drodzy Rodzice jeśli macie Państwo pytania zachęcam do kontaktu ze mną poprzez messenger grupę na facebooku czy telefon.

Z okazji nadchodzących Świąt Wielkanocnych chciałabym Wam życzyć Drodzy Rodzice i Drogie Dzieci wytrwałości i cierpliwości oraz  dużo zdrowia w tym ciężkim dla nas wszystkich czasie. Spędźcie ten czas z najbliższą rodzinną , niech będzie on radosny i wypełni wasze serca nadzieją na lepsze jutro !

Pozdrawiam

Beata Lewandowska