Propozycje zabaw – Słoneczniki

Drodzy Rodzice  zgodnie z realizacją planu miesięcznego grupy “Słoneczniki” oraz podstawy programowej wychowania przedszkolnego zapraszam do zapoznania się z propozycjami zabaw dla dzieci dostosowanych do ich możliwości rozwojowych i potrzeb psychofizycznych.

25.03.2020 Środa

GRUPA II SŁONECZNIKI

1)  Propozycja na dzisiejsze popołudnie to wypełnianie wiosennych sekwencji – karta pracy
źródło: https://www.facebook.com/GADUterapia/

Witam serdecznie, dziś dla chętnych wstawiam kartę pracy przedstawiające sekwencje wiosennych motylków, ptaszków i kwiatów. Uzupełnienie sekwencji według wzoru rozwija logiczne myślenie, kolorowanie ćwiczy motorykę małą, a także utrwala poznane dotychczas kolory.

 

2) Zabawa ruchowa do piosenki
https://www.youtube.com/watch?v=yNLqW1kp9Pw

Zapraszam do zabawy ruchowej do piosenki “Maszeruje Wiosna”, autor K. Bożek – Gowik

„Maszeruje wiosna”

Tam daleko gdzie wysoka sosna – dziecko wspina się na paluszkach ,
maszeruje drogą mała wiosna. – dziecko  kładzie rączkę na czole obracając głową pokazuje, ze szuka wiosny
Ma spódniczkę mini, sznurowane butki – dziecko  tupie nóżką
i jeden warkoczyk krótki. – dziecko  łapie się za włosy

Ref.
Maszeruje wiosna –Podczas refrenu dziecko maszeruje po kole
a ptaki wokoło
lecą i świergoczą
głośno i wesoło.
Maszeruje wiosna w ręku
trzyma kwiat gdy go
w górę wznosi
zielenieje świat !

Nosi wiosna dżinsową kurteczkę,  – dziecko naśladuje ruch zakładania kurtki i torebki
na ramieniu małą torebeczkę
chętnie żuje gumę i robi balony –  dziecko naśladuje żucie gumy i robienia z niej balonów
a z nich każdy jest zielony.

Ref.
Maszeruje wiosna – Podczas refrenu dziecko maszeruje po kole
a ptaki wokoło
lecą i świergoczą
głośno i wesoło.
Maszeruje wiosna w ręku
trzyma kwiat gdy go
w górę wznosi
zielenieje świat !

Wiosno, wiosno  – dziecko buja się na boczki
nie zapomnij o nas – macha paluszkiem (wykonuje ruch palcem no no no)
każda trawka chce – pokazuje rączkami na ziemie
być już zielona.
gdybyś zapomniała inną
drogą poszła                   – dziecko pokazuje, że mu zimno (trzęsie się, otula się rękoma)
zima by została mroźna.

Ref.
Maszeruje wiosna – Podczas refrenu dziecko maszeruje po kole
a ptaki wokoło
lecą i świergoczą
głośno i wesoło.
Maszeruje wiosna w ręku
trzyma kwiat gdy go
w górę wznosi
zielenieje świat !

26.03.2020 Czwartek

GRUPA II SŁONECZNIKI
Temat: Oznaki Wiosny

Drodzy Rodzice dziś zgodnie z miesięcznym planem pracy moja propozycja to przeczytanie dzieciom opowiadania E. Stadmuller “Witaj wiosno”. Rozmowa na temat opowiadania i ilustracji oraz rozwiązanie wiosennej zagadki.

1)Opowiadanie E. Stadmuller „Witaj wiosno”

– Kiedy ta wiosna w końcu przyjdzie – marudziła Ada. – W przedszkolu już dawno śpiewamy o niej piosen­ki, wycinamy kolorowe motylki i kwiatki, a ona nic.

– Jak to: nic – oburzył się tato. – Wiosna pracuje pełną parą, aby wybuchnąć zielenią, gdy tylko spadnie pierwszy ciepły deszcz.

– Jakoś tej pracy nie widać – skrzywił się Olek. – Wszędzie szaro, buro i ponuro…

– Chyba ktoś tu nie umie patrzeć uważnie… – pokręcił głową tato. – Jeśli ubierzecie się w pięć minut, to zabiorę was do parku na wyprawę detektywistyczną. Będziemy tropić ślady wiosny. Zgoda?

– Zgoda! – zawołali bardzo zgodnie Ada i Olek.

Trzeba przyznać, że parkowe alejki, tonące w marcowej mgle, nie wyglądały najlepiej. Odrapane ławki, pusty plac zabaw, błoto pod nogami.

Olek już miał zaproponować powrót do domu, gdy tato zawołał: – STOP! Na prawo patrz!

– Ale na co patrz? – nie zrozumiała Ada.

Tato bez słowa wskazał parasolem na parkową sadzawkę. Tuż przy pustym łabędzim domku, na wierzbo­wych gałązkach bieliły się najprawdziwsze na świecie…

– Bazie! – wrzasnął Olek. – Zobaczyłem je pierwszy, punkt dla mnie!

Ada była niepocieszona. Na szczęście sokole oko taty dojrzało kolejny, niezaprzeczalny znak wiosny.

Podczas gdy Olek wypatrywał ptaków na drzewach, tato dyskretnie przytrzymał Adę za kapturek kurtki i oczami wskazał wijącą się pośród burej trawy ścieżkę. Ada pobiegła nią i po chwili wszyscy usłyszeli jej radosny okrzyk:

– Mam! Mam drugi znak wiosny! Remis!

Teraz dopiero Olek zauważył malutkie żółte kwiatuszki, których rozczochrane główki pojawiły się nie wia­domo skąd tuż nad ziemią.

– To podbiał – wyjaśnił dzieciom tato. – Bardzo pożyteczna, lecznicza roślinka.

– A co ona leczy? – chciała wiedzieć Ada.

– Wiosenne katarki, marcowe chrypki i kaszelki… – odparł tato. – Oj, chyba zbiera się na deszcz, więc lepiej wracajmy, żebyśmy nie musieli się nią kurować.

Droga do domu – niby taka sama – okazała się pasmem radosnych odkryć.

– Pąki na żywopłocie! – meldował Olek.

– Zielony listek, o tu – na klombie! – nie dawała za wygraną Ada.

– Przebiśniegi!!! – wykrzyknęli równocześnie na widok całej kępy ślicznych białych kwiatuszków rosną­cych na trawniku, tuż obok ich własnego domu.

– Jak widzicie, wiosna wcale się nie leni – uśmiechnął się tato. – Trzeba tylko umieć słuchać

źródło: MACedukacja

2)Zachęcam także do założenia mini szklarni np na parapecie by dzieci mogły obserwować jak wiosna budzi do życia rośliny, warzywa czy owoce. Na początek proponuje hodowle szczypiorku, należy umieścić dół cebuli w wodzie lub ziemi by mogła zapuścić korzenie. Przykładowe zdjęcie sadzenia szczypiorku

Zdjęcie z hodowli szczypiorku udostępnione dzięki Pani Małgorzacie Nadolnej.

3)Wiosenna zagadka:
Rozwiązywanie zagadki B. Szelągowskiej o wiośnie.

Wracają ptaki z daleka

i kwiatki kiełkują wokoło.

Nadchodzi pora radosna,

bo właśnie zaczyna się… (wiosna)

 27.03.2020 Piątek

GRUPA II SŁONECZNIKI

1)Drodzy Rodzice na dzisiejsze popołudnie proponuje dla dzieci zabawę oddechową „Dmuchany ludek”.
Potrzebujemy:
*przecięty dół butelki lub plastikowy kubek
*rękawicę lateksową
*słomkę
*marker/długopis
W Kubku lub butelce robimy otwór nożykiem wkładamy w otwór słomkę. Na rękawiczce rysujemy oczy nos i uśmiech. Rękawice zakładamy na kubek/butelkę mocno dmuchamy obserwujemy jak wstaje nasz wesoły ludek. Ćwiczenia oddechowe doskonale wydłużają fazę wydechową oraz doskonale wspomagają rozwój aparatu artykulacyjnego.

2)Drodzy Rodzice zachęcam do wspólnych zabaw paluszkowych z dziećmi
Zabawy paluszkowe z dzieckiem
Trzymamy dłoń dziecka, by odkryte było jej wnętrze.
Swoim palcem wskazującym delikatnie pukamy wewnątrz dłoni dziecka i mówimy:
Sroczka kaszkę warzyła, dzieci swoje karmiła:
Temu dała na miseczce, (łapiemy mały paluszek dziecka)
Temu  dała na łyżeczce,(łapiemy drugi paluszek)
Temu  dała w garnuszku,(łapiemy trzeci paluszek)
czwartemu dała w dzbanuszku, (łapiemy za czwarty paluszek)
a piątemu nic nie dała (chwytamy kciuk dziecka)
i frrrrrr… do lasu poleciała (nagle zabieramy rękę i pokazujemy, jak odlatuje sroczka).
Mówimy razem z dzieckiem Sroczko, Sroczko leć do nieba przynieś mi kawałek chleba

 

 

Drogie Dzieci pamiętajcie o spożywaniu owoców i warzyw, które są bogatym źródłem witamin i doskonale wspomagają waszą oporność. Myjcie często ręce w szczególności przed  posiłkami.
Przesyłam wam dużo uśmiechu w tym trudnym czasie!

Drodzy Rodzice w razie wszelkich pytań i wątpliwości zachęcam do kontaktowania się ze mną jestem dla Państwa dostępna . Można się ze mną skontaktować przez grupę facebookową, messenger i telefon.

Pozdrawiam, Miłej zabawy

Beata Lewandowska