Godziny | Przebieg |
7.00-8.00 | Zabawy w kącikach zainteresowań, praca indywidualna lub z zespołem dzieci; czynności porządkowe, ćwiczenia poranne, rozmowy indywidualne z dziećmi, czynności opiekuńcze, zabawy swobodne, zabawy ruchowe |
8.00-8.10 | Czynności higieniczne, przygotowanie do śniadania, pełnienie dyżurów, wyrabianie nawyków higieniczno- kulturalnych |
8.10-8.45 | Śniadanie |
8.45-9.00 | Czynności higieniczne |
9.00-9.20 | Zintegrowana działalność edukacyjna zgodna z podstawą programową, zabawy i zajęcia edukacyjne, zajęcia dydaktyczne różnego typu realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego „Wokół przedszkola” M. Kwaśniewska, J. Lendzion, W. Żaba- Żabińska |
9.20-9.35 | Gry i zabawy ruchowe |
9.35-10.00 | Zajęcia edukacyjne zgodne z podstawą programową, zajęcia i zabawy edukacyjne, zajęcia dydaktyczne różnego typu realizowane według wybranego programu edukacyjnego „Wokół przedszkola” M. Kwaśniewska, J. Lendzion, W. Żaba- Żabińska (dzieci 5 letnie) |
10.00-10.15 | II śniadanie- propozycja picia wody |
10.15-12.00 | Zabawy, gry sportowe oraz ćwiczenia kształtujące postawę dziecka, zabawy zorganizowane i swobodne na placu przedszkolnym, spacery, wycieczki, przebywanie w ogrodzie przedszkolnym, obserwacje przyrodnicze, tworzenie okazji do eksperymentowania, odkrywania, podejmowania zabaw badawczych, zajęcia sportowe, zabawy konstrukcyjno- badawcze, wspieranie działań twórczych poprzez kontakt ze sztuką, muzyką, literaturą, rozmowy indywidualne, język angielski dla dzieci 4-5 letnich |
12.00-12.10 | Przygotowanie do obiadu, czynności porządkowo- higieniczne |
12.10-12.45 | Obiad |
12.45-13.00 | Relaksacja, bajkoterapia, muzykoterapia |
13.00-14.00 | Zabawy swobodne w sali lub na powietrzu, ćwiczenia utrwalające zdobyte przez dzieci informacje i umiejętności, zajęcia indywidualne, ćwiczenia mowy, artykulacyjne, oddechowe, zabawy ruchowe, zabawy rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, rysowanie, praca indywidualna z dzieckiem |
14.00-14.10 | Czynności samoobsługowe i porządkowe przygotowujące do podwieczorku |
14.10-14.25 | Podwieczorek |
14.25-14.35 | Czynności higieniczne |
14.35-15.00 | Zabawy i gry dydaktyczne, stolikowe, ćwiczenia słownikowe, praca indywidualna z dzieckiem, zabawy dowolne według zainteresowań, zajęcia w małych zespołach, tworzenie sytuacji rozwijających indywidualne zdolności i zainteresowania dzieci, rozmowy indywidualne, prace porządkowe |
M.W