Słoneczniki – Kształcenie Zdalne

6.04.2020 Poniedziałek

Temat: Wielkanocny koszyczek

1 . Wielkanocny koszyk. Oglądanie filmu, który przedstawia tradycyjne pokarmy jakie powinny znajdować się w święconce. Link wstawiam poniżej
https://www.youtube.com/watch?v=-vS8QYsdefQ

Rozmowa na temat obejrzanego filmu. Warto porozmawiać z dzieckiem na temat zwyczajów wielkanocnych, zachęcić dzieci do wypowiadania się pełnymi zdaniami.

  1. Zabawy manualne wycinamy pisanki segregowanie pisanek małych i dużych.

Potrzebujemy:

*kilka kartek papieru

* ołówek

*nożyczki

*taśma lub sznurek

Na kartkach rysujemy sylwety dwóch jajek. Jedno jajko duże, drugie małe, następnie wycinamy jajka. Pozwólmy dzieciom pod Państwa nadzorem korzystać z nożyczek, doskonale to wpływa na rozwój motoryki małej. Po wycięciu jajek  na podłodze wyznaczamy miejsce, które przedzielimy na pół. Na jednej połowie kładziemy jedną sylwetę dużego jajka na drugiej jedną sylwetę jajka mniejszego. Resztę jajek rozsypujemy i prosimy by dziecko posegregowało jajka według wielkości. Jeśli wytniemy jajka z kolorowego papieru możemy potem poprosić by dziecko segregowało jajka według odpowiednich kolorów. Zabawa ta doskonale rozwija kompetencje matematyczne dziecka.

  1. „Wyścig z pisankami” – Zabawa ruchowa

Potrzebujemy:

*kawałek gazety

Z kawałka gazety formujemy dwie pisanki. W domu wyznaczamy dwa miejsca, jedno będzie oznaczać START, drugie META
Ustawiamy się z dzieckiem na miejscu start na wyciągniętej dłoni umieszczamy papierowe jajko, na umówiony sygnał biegniemy do mety, jednak musimy uważać by jajko nie spadło z dłoni. Tą samą trasę może pokonać z dzieckiem w podskokach lub tip topami.

  1. Praca plastyczna „Jajka palcem malowane”

Przygotowane sylwety z wcześniej zabawy ozdabiamy farbami. Zachęcam do malowania palcem. Malowanie palcem rozbudza zmysły dziecka,  sprawia dużo radości ,a także korzystnie wpływa na rozwój kreatywności.

 

  1. Zabawa ruchowo-naśladowcza Przedświąteczne porządki.

Dzieci naśladują ruchem czynności podane przez N., związane z wykonywaniem przedświątecznych porządków: odkurzanie, zamiatanie, ścieranie kurzu, mycie okien, trzepanie dywanów itp.

7.04.2020 Wtorek

  1. Rozwiązywanie zagadki B.Szelągowskiej

To w nim leżą na serwetce

jajka malowane,

a pośrodku, obok chlebka,

spoczywa baranek. (koszyk wielkanocny)

  1. Karta Praca „Kolorowa Pisanka”

3 Zabawa ruchowa do piosenki

https://www.youtube.com/watch?v=t-jVEPrPR9c&t=5s

Ref: Hopla, hopla, raz i dwa ( dziecko podskakuje,  na raz i dwa tupie nóżką)
Skacze zając hopsasa! / x4

  1. Wskoczył zając do kurnika, (dziecko udaję zająca , który zakrada się do kurnika)
    Zebrał jajka do koszyka.(dziecko naśladuje zbieranie jajek)
    Z nich pisanki zrobił sam(dziecko zaciska jedną piąstkę, tworząc z niej jajko, drugą rączką maluje je)
    I w ogródku schował nam. (dziecko skrada się, udaje, że chowa jajko)

Ref: Hopla, hopla, raz i dwa( dziecko podskakuje, na  raz i dwa tupie nóżką)
Skacze zając hopsasa! / x2

  1. Już pisanki znaleźliśmy,(dzieci schylają się i podnoszą z ziemi jajka)
    Były w trawie i wśród liści.(dziecko pokazuje rękoma jedną ręką i drugą na boki)
    Ozdobimy nimi dom,(dzieci udają zbieranie pisanek i rozkładają je po mieszkaniu)
    Bo pisanki po to są.(wesoło podskakują wyciągając ręce)

Ref: Hopla, hopla, raz i dwa( dziecko podskakuje,  na raz i dwa tupie nóżką)
Skacze zając hopsasa! / x4

  1. Praca plastyczna „Zajączek Szaraczek”

Potrzebujemy:

*Rolke po papierze toaletowym

*kartkę szarego papieru, ale może być dowolny kolor

*pluszowy pomponik( jeśli nie mamy pomponika możemy uformować kuleczke z waty bądź z płatka kosmetycznego lub papieru toaletowego

*Wycięte uszy zająca

* pisak do narysowani oczu, nosa i buzi zajączka

* kawałek gazety do uformowania wąsików

Wykonujemy pracę według instrukcji:

8.04.2020 Środa

  1. Kreatywne pisanki.

Układamy kształt pisanki z różnych materiałów np. z szalika, paska, klocków czy drucików. Pisanki ozdabiamy kolorowymi pomponikami lub innymi materiałami jakie posiadamy w domu. Zabawa ta wspaniale rozwija kreatywność u dzieci.

  1. Wielkanoce ciepło – zimno

Rodzic chowa w domu ozdobę wielkanocną , dziecko ma za zadanie ją znaleźć .Kiedy dziecko zbliża się do ukrytej ozdoby rodzic mówi ciepło, coraz cieplej, gdy dziecko jest już blisko odgadnięcia kryjówki, rodzic mówi gorąco. Natomiast kiedy dziecko oddala się od ukrytej ozdoby rodzic mówi zimno, coraz zimniej.

  1. Karta Pracy „Kolorowe Jaja”
  2. Zabawy ruchowe przy muzyce.

Poniżej wstawiam link z muzyką i instrukcją ćwiczeń. Zachęcam ćwiczyć wraz z dzieckiem, można użyć gumek frotek do oznaczenie np. lewej lub prawej ręki do ułatwienia zadania .

https://www.youtube.com/watch?v=mO03jLcA2XM

9.04.2020 Czwartek

1.Ćwiczenia gimnastyczne . „Sałatka Owocowa”. Link wstawiam poniżej

https://www.youtube.com/watch?v=Vkiw9i_mQSo

  1. Zabawy manualne „Przewlekanie pisanek”

Zabawa ta doskonale rozwija motorykę małą.

Potrzebujemy:

* Dwie sylwety pisanek (najlepiej ze sztywnego papieru)
*dziurkacz, jeśli nie mamy dziurkacza możemy zrobić dziurki nożykiem
*wełna lub sznurek lub wstążeczka

Wstążeczką lub sznurkiem przeplatamy dziurki w naszej pisance tworząc  różne wzory.

 

  1. Ćwiczenia logopedyczne usprawniające narządy mowy – język, wargi, żuchwę.

Jajko – dzieci otwierają i zamykają wargi, układając je tak, aby były zaokrąglone jak jajko.

Gorące jajko – dzieci nabierają powietrze nosem, a wypuszczają ustami, naśladując dmuchanie na jajka.

Wkładamy jajka do koszyczka – dzieci unoszą język za zęby i zatrzymują go tam, a następnie przelicza­ją kolejne jajka, używając liczebników porządkowych.

Rogi baranka baranek wielkanocny ma okrągłe rogi – dzieci rysują językiem kółeczka, przesuwając jego czubek po górnej wardze i po dolnej wardze.

Baranki na hali baranki wędrują w górę i w dół, pasąc się na hali – dzieci opierają czubek języka raz za górnymi zębami, a raz za dolnymi zębami.

Kura liczy kurczęta – dzieci dotykają czubkiem języka do każdego zęba w jamie ustnej: najpierw na górze, potem – na dole.

Źródło: Mac edukacja

  1. Słuchowisko „Kot w butach”. Link wstawiam poniżej
    https://www.youtube.com/watch?v=e8cMZt8ZwRw&t=2s
    Można porozmawiać z dzieckiem na temat wysłuchanej bajki. Zachęcić dziecko by wypowiadało się pełnymi zdaniami

10.04.2020 Piątek

  1. Zabawa ortofoniczna „Odgłosy z koszyczka”

Dzieci naśladują głosy i ruchy zwierząt, które pokazuje im rodzic.(kurczątko: pi, pi, pi – kucają i poruszają ugiętymi w łokciach rękami jak skrzydełkami, baranek: bee, bee, bee – czwora­kują, kogucik: kukuryku – stają i uderzają o uda dłońmi prostych rąk.

Źródło: Mac Edukacja

Poniżej wklejam linki do zdjęć zwierzątek

Kurczątko https://pl.wikipedia.org/wiki/Kura_domowa#/media/Plik:Day_old_chick_black_background.jpg

Baranek

https://pl.wiktionary.org/wiki/baran#/media/Plik:Borris_the_ram.jpg

Kogut:

https://pl.wikipedia.org/wiki/Kogut#/media/Plik:Kogut1.JPG

  1. Kącik dla zajączka

Zgodnie z tradycją dzieci odwiedza zając wielkanocny. W piątek popołudniu można ozdobić ubrać koszyczek, w którym zajączek wielkanocny zostawi upominek. Dziecko może zostawić na kartce specjalny rysunek dla zajączka i uszykować mu miękką poduszkę by mógł odpocząć podczas spacerowania do różnych dzieci. Jeśli do jakiegoś dziecka zajączek przyszedł wcześniej można mu narysować laurkę w podziękowaniu za upominki.

 

Drodzy Rodzice, jeśli macie Państwo wątpliwości zachęcam do kontaktu ze mną poprzez messenger,  grupę na facebooku czy telefon.

Z Okazji nadchodzących Świąt Wielkanocnych chciałabym życzyć Wam Drodzy Rodzice i Drogie Dzieci dużo wytrwałości i cierpliwości w tym ciężkim czasie. Spędźcie ten czas z najbliższą rodzinną , niech będzie on radosny i wypełni wasze serca nadzieją na lepsze jutro !

Pozdrawiam

Beata Lewandowska