Słoneczniki – kształcenie zdalne

Zgodnie z realizacją podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz planem miesięcznym grupy “Słoneczniki” przedstawiam Państwu propozycje zabaw dla dzieci z grupy “Słoneczniki”

14.04.2020

Wtorek

  1. Zabawa oddechowa „Kolorowe czary – mary”

Potrzebujemy:

*Małą butelkę  plastikową lub woreczek strunowy

* Kuleczki styropianu lub malutkie kawałki bibuły lub chusteczki higienicznej

*nożyk

*słomkę

W butelce nożykiem robimy otwór wsypujemy kuleczki, do otworu wkładamy słomkę,  dmuchamy i obserwujemy co się dzieje wewnątrz butelki. Natomiast jeśli używamy woreczka to nie musimy robić otworu zostawiamy tylko miejsce do słomki resztę szczelnie zamykamy.

  1. Kreatywne rysowanie czyli Co możemy utworzyć z koła?

Na kartce papieru rysujemy koło, prosimy dziecko by utworzyło z niego obrazek według własnego pomysłu.

  1. Zabawa ruchowa „Stary niedźwiedź mocno śpi”. Poniżej wstawiam link muzyki do zabawy

https://www.youtube.com/watch?v=trY1_BpfM2I

Stary niedźwiedź (Śpiew: K. Rodowicz prod.muz: F. Lakhdar, sł: tradycyjne)

Stary niedźwiedź mocno śpi, stary niedźwiedź mocno śpi. (Rodzic udaje śpiącego niedźwiedzia)

My się go boimy, na palcach chodzimy,( dziecko chodzi wokół rodzica na palcach)

jak się zbudzi to nas zje, jak się zbudzi to nas zje.

Pierwsza godzina niedźwiedź śpi,  (Dziecko wyciąga rękę pokazuje jeden palec)

druga godzina niedźwiedź chrapie,(Dziecko wyciąga rękę pokazuje dwa palce)

trzecia godzina niedźwiedź łapie. (Dziecko wyciąga rękę pokazuje trzy palce)

(Rodzic wstaje łapie dziecko) – Następnie możemy zamienić się rolami

Stary niedźwiedź mocno śpi, stary niedźwiedź mocno śpi.

My się go boimy, na palcach chodzimy,

jak się zbudzi to nas zje, jak się zbudzi to nas zje.

Stary niedźwiedź mocno śpi, stary niedźwiedź mocno śpi.

My się go boimy, na palcach chodzimy,

jak się zbudzi to nas zje, jak się zbudzi to nas zje.

15.04.2020 Środa

  1. Zabawa ortofoniczna „Zwierzęta na farmie”. Rozmowa na temat zwierząt mieszkających na farmie.

Dziecko ogląda prezentacje przedstawiającą zwierzęta na farmie. Po obejrzeniu rozmawia z rodzicem na temat zwierząt mieszkających na farmie wymienia ich charakterystyczne cechy wyglądu, naśladuje odgłosy jakie wydają zwierzęta.

Poniżej wstawiam linki do prezentacji

https://www.youtube.com/watch?v=M1i9L03LaHE

 

  1. Drewniana Stodoła

Potrzebujemy:

*drewniane patyczki/kredki

Z drewnianych patyczków lub kredek dziecko układa wiejską stodołę. Możemy ułożyć płotek, zagrodę bądź kurnik. Zabawa ta doskonale rozwija motorykę małą i pobudza kreatywność u dzieci.

  1. „Literkowa Świnka” – rysowanie według instrukcji

Rodzic na kartce pisze dziecku litery według instrukcji na zdjęciach. Dziecko natomiast łączy litery dzięki czemu uzyskuje obraz świnki. Następnie kolorujemy świnkę. Podziel wraz z rodzicem na sylaby słowo ŚWI-NIA

  1. Zabawy ruchowe przy muzyce. Poniżej wstawiam link do muzyki i instrukcji ćwiczeń

https://www.youtube.com/watch?v=S5TFdKc6TB4

16.04.2020 Czwartek

  1. Poranna gimnastyka

Zrób:

  • 5 przysiadów
  • 2 skłony
  • 5 podskoków
  • 5 pajaców
  1. Zabawa konstrukcyjna „Gospodarstwo Rolne”

Ułóż gospodarstwo z klocków. Mogą być to zagrody dla zwierzątek, stodoły bądź kurnik. Jeśli masz małe zwierzątka umieść je w zagrodach. Możesz też do zabawy wykorzystać traktory lub inne pojazdy rolnicze jeśli posiadasz je w domu.

  1. Karta Pracy „Liczymy krówki”
  2. Zabawa orientacyjno – porządkowa „Kurki do kurnika”

Dziecko biega po pokoju naśladuje kurkę, która skubie ziarenka. Na sygnał rodzica, który woła Kurka do kurnika dziecko siada na poduszce i udaje , że wysiaduje jajko. Następnie możemy zamienić się  rolami z dzieckiem.

17.04.2020 Piątek

  1. Masaż relaksacyjny „W wiejskiej zagrodzie”

Dziecko siada przed rodzicem . Rodzic masuje dziecku plecy rysując na nich różne zwierzęta

Do zagrody wchodzę (idziemy paluszkami po plecach)

Widzę w niej małą śpiącą świnkę (rysujemy palcem na plecach świnkę)

Obok świnki leży krówka( rysujemy palcem na plecach krówkę)

A w małym kąciku 3 kurki wysiadują jajka( rysujemy  na plecach 3 kurki)

Nagle słyszę pukanie( delikatnie pukamy w plecy)

Mama wzywa na śniadanie (idziemy paluszkami po plecach)

Musze pożegnać się ze zwierzątkami  (masujemy plecy całą otwartą dłonią, wykonując ruch PA- PA)

Następnie zamieniamy się rolami

  1. Ćwiczenia logopedyczne usprawniające narządy mowy – język, wargi, żuchwę.

Jedziemy na wieś – dzieci wibrują wargami – naśladują samochód jadący na wieś.

Konik – dzieci naśladują kląskanie konika: mocno przyklejają język ułożony szeroko przy podniebie­niu i odklejają go zdecydowanym ruchem. Pracy języka towarzyszy praca warg, które raz są szeroko rozłożone, a raz ułożone w dziobek.

Krowa – dzieci naśladują ruchy żucia, poruszając dynamicznie żuchwą.

Kot oblizuje się po wypiciu mleka – dzieci przesuwają językiem po górnej i po dolnej wardze, przy szeroko otwartej jamie ustnej.

Pies gonił kota i bardzo się zmęczył – dzieci wysuwają język na brodę i dyszą.

Świnka – dzieci wysuwają wargi mocno do przodu, naśladują ryjek świnki.

Myszka bawi się w chowanego – dzieci wypychają policzki czubkiem języka od wewnętrznej strony: raz z jednej, raz z drugiej strony.

Miotła – dzieci naśladują gospodarza zamiatającego podwórko, przesuwając język od jednego do drugiego kącika ust, przy szeroko otwartych wargach.

Źródło : Mac Edukacja

  1. Oglądanie prezentacji multimedialnej przedstawiającej zwierzęta na wsi. Odgadywanie zagadek „Odgłosy zwierząt”, Rozwiązywanie łamigłówek „Wiejskie zwierzęta”.

Link do zabaw wstawiam poniżej

https://www.youtube.com/watch?v=v4R2rkylrc0

 

Drodzy Rodzice w razie pytań i wątpliwości jestem do Państwa dyspozycji. Zachęcam do kontaktu poprzez messenger, telefon czy grupę na facebooka.

 

Pozdrawiam serdecznie, życzę Miłej Zabawy

 

Beata Lewandowska