Słoneczniki-realizacja podstawy programowej wychowania przedszkolnego.

W związku z obowiązkiem realizowania podstawy programowej wychowania przedszkolnego zachęcam do skorzystania z poniższych aktywności:

Poniedziałek: 08.06.2020

  1. Zabawa ruchowo-naśladowcza Czym podróżujemy?

Rodzic zaprasza dziecko w podróż i prosi, aby ruchem pokazywało pojazdy, którymi będzie się poruszać.

− Wyrusza z domu samochodem – dziecko biega, naśladując rękami kręcenie kierownicą; zatrzymuje się, zostawia samochód na parkingu.

− Wsiada do samolotu. Samolot startuje (dziecko kucają), unosi się (dziecko biegnie z rozłożonymi rękami) i ląduje (znów kuca).

− Wsiada do pociągu (ustawia się jedno za drugim, porusza się, trzymając się za ramiona).

− Dojechało nad piękne jezioro, gdzie wsiada do kajaka (maszerując, naśladuje rękami ruch wiosłowania).

  1. Słuchanie opowiadania E. Stadmüller Wakacje.

Bartek chwalił się, że na wakacje pojedzie do Grecji – opowiadał przy obiedzie Olek. – Mówił, że będzie się uczył nurkować i dostanie od taty cały potrzebny sprzęt.

– Zobaczycie, że będziecie się u nas bawić równie dobrze jak on – chrząknął dziadzio. – Już moja w tym głowa. Postanowiliśmy z babcią, że kupimy wielki dmuchany basen i ustawimy go w ogrodzie.

– Hurra! – zawołała Ada. – A będę w nim mogła puszczać moje kaczuszki?

– Jasne – roześmiała się babcia – i kaczuszki, i łódeczki, i co tam sobie wymyślisz.

– Szkoda, że w ogrodzie nie ma piaskownicy, bo byśmy mieli własną plażę – rozmarzył się Olek.

– To akurat nie problem – włączył się do rozmowy tato. – Cztery deski się znajdą, a sąsiad dziadków, pan Antoni, handluje materiałami budowlanymi, więc na pewno chętnie przywiezie parę worków piasku.

– I będzie plaża! – zawołała Ada.

– I huśtawka – dodał dziadzio. – Znalazłem ją na strychu.

– Tę samą, na której ja się huśtałem? – ożywił się tato.

– Tylko nie próbuj tego robić, bo moja biedna grusza nie wytrzyma takiego ciężaru – przestraszył się dziadzio.

– Oj tam, oj tam… – mruknął tato. – To mocne drzewo, nawet nie wiesz, ile wytrzymało…

– I Bartek mówił jeszcze, że będzie zwiedzał jakieś strasznie stare budowle – przypomniał sobie Olek.

– Stare budowle, powiadasz – dziadek uśmiechnął się tajemniczo.

– Ciekaw jestem, czy on widział kiedyś studnię z prawdziwym żurawiem.

– Takim żywym żurawiem? – zdziwiła się Ada.

–  Tak nazywało się urządzenie, którym bardzo dawno temu wyciągano wodę ze studni – wyjaśniła wnuczce babcia.

– Tam, gdzie wybierzemy się na wycieczkę, można zobaczyć prawdziwe chaty kryte strzechą, poletka lnu, stary wiatrak i drabiniasty wóz – taki, jakim jeździł jeszcze mój dziadek.

– W sąsiedniej wsi powstał skansen – wyjaśniła mamie babcia. – I naprawdę jest w nim co zobaczyć.

– Chciałbym, żeby te wakacje już się zaczęły – westchnął Olek. – I nic nie szkodzi, że nie pojadę do Grecji

– dodał po chwili.

  1. Rozmowa kierowana na podstawie opowiadania.

Rodzic zadaje pytania:

– Dokąd Bartek pojedzie na wakacje?

– Gdzie wakacje spędzą Ada i Olek?

– Co przygotowali dziadkowie, żeby umilić wakacje Adzie i Olkowi?

– Dokąd wy chcielibyście pojechać na wakacje?

– Czym można podróżować w czasie wakacji?

  1. Praca plastyczna Żaglówki na jeziorze.

źródło:

https://pracaplastyczna.pl/index.php/lato/424-zaglowki

5. Interpretacja ruchowa do piosenki „Niech żyją wakacje”

6. Karta Pracy „Liczymy Rybki”

Wtorek: 9.06.2020

  1. Zabawa muzyczno-ruchowa do piosenki.

źródło:

https://www.youtube.com/watch?v=Zg7pCZOtMXo&t=137s

 

  1. Zabawy badawcze z wodą – Co będzie pływać, a co nie?

Potrzebna rzeczy: miska z wodą, plastikowy korek, kamyk, klocek plastikowy, piórko, moneta, metalowa łyżka itd. Dziecko wkłada podane przedmioty do miski z wodą i sprawdza, które przedmioty pływają, a które toną.

  1. Zabawa matematyczna Muszelki.

Pięć muszelek różnej wielkości.

Rodzic rozkłada kolejne muszelki, mówiąc, że pochodzą one znad morza. Prosi, aby dzieci opisały ich wygląd, dziecko układa je od najmniejszej do największej. Dziecko liczy muszelki od prawej strony i od lewej strony. Ustala, że bez względu na kierunek liczenia jest ich tyle samo.

(Muszelki można narysować na kartce ważne, żeby muszelki były różnej wielkości.)

  1. Połącz takie same muszelki.

źródło:

https://przedszkolankowo.pl/2016/11/21/polacz-w-pary-karty-pracy-zestaw-1/

  1. Osłuchanie się z melodią i słowami piosenki -Bezpieczne wakacje

źródło:

https://www.youtube.com/watch?v=W4RHyjQLfCM

6.  Zabawa konstrukcyjna „Wesoły pociąg”
Z klocków ułóż lokomotywę z wagonami. Głośno policz ile wagonów jest w twoim pociągu

7. Ćwiczenia gimnastyczne do muzyki.

źródło:

8. Zabawa dźwiękowa „Naśladujemy odgłosy środków transportów”

źródło:

Posłuchaj odgłosów jakie wydają różne środki transportu, spróbuj je naśladować

10.06. 2020 Środa


1.  Praca plastyczna „Morskie fale”
Włączamy dziecku muzykę relaksacyjną , prosimy by dziecko słuchając muzyki namalowało morskie fale.

źródło:


2.  Ćwiczenia logopedyczne usprawniające narządy mowy – język, wargi, żuchwę.
Język wyruszył na wakacje. Wsiadł do samochodu i mocno kręcił kierownicą (dzieci rysują koła
językiem, po górnej i po dolnej wardze). Zaczął padać deszcz, więc włączył wycieraczki (dzieci
poruszają językiem od jednego do drugiego kącika ust). Kiedy wyszło słońce, wysiadł z samochodu i
przesiadł się do balonu, którym poleciał wysoko do góry (dzieci przesuwają język za górne zęby po
wałku dziąsłowym). Ponieważ wiał dość silny wiatr, balon raz unosił się wysoko do góry, a raz opadał
na ziemię (dzieci poruszają językiem, na zmianę, raz do górnych, a raz do dolnych zębów). Język z
zaciekawieniem przyglądał się, jak pięknie po niebie płynęły białe chmury (dzieci przesuwają język po
podniebieniu, od zębów w stronę gardła). Postanowił wylądować na ziemi i zwiedzić najbliższą
okolicę na rowerze (dzieci rysują językiem koła między zębami a wargami), ale kiedy jechał, często
musiał dzwonić dzwonkiem (dzieci mówią: dzyń, dzyń). Z radosnym uśmiechem na twarzy wrócił do swojego domu (dzieci szeroko rozciągają wargi).

12.05.2020 Piątek

1.  Rozwiązywanie zagadek o różnych środkach lokomocji
Pędzi po torze szybko, z daleka,

bo tłum podróżnych na stacji czeka. (pociąg)

Ma skrzydła, choć nie jest ptakiem.
Lata podniebnym szlakiem. (samolot)

Ma maskę, a pod nią konie,
cylindry – nie na głowie.
A w środku siedzi człowiek. (samochód)

Ta wielka latająca maszyna
owada – ważkę, przypomina. (helikopter)

2. Zabawa ruchowa „Maszynista Zuch”

źródło:

Drodzy rodzice pamiętajcie, że jesteśmy do Państwa dyspozycji. Jeżeli tylko macie Państwo ochotę możecie się z nami kontaktować, poprzez wpisy na grupie, poprzez messengera bądź telefonicznie. 

Anna Wadowska-Jelonek i Beata Lewandowska