Wakacyjne podróże w grupie Fiołki

Grupa FIOŁKI

Data: 08.06.2020

Temat kompleksowy: Wakacyjne podróże

Temat dnia: Poznajemy pojazdy

 

 

  1. Wielkimi krokami zbliżają się wakacje. Dlatego od dziś zaczynamy wakacyjne tematy. Na początek popatrz na ilustrację nr 1 i 2 posłuchaj co się wydarzyło u Olka i Ady.

– Bartek chwalił się, że na wakacje pojedzie do Grecji – opowiadał przy obiedzie Olek. – Mówił, że będzie się uczył nurkować i dostanie od taty cały potrzebny sprzęt.

– Zobaczycie, że będziecie się u nas bawić równie dobrze jak on – chrząknął dziadzio. – Już moja w tym głowa. Postanowiliśmy z babcią, że kupimy wielki dmuchany basen i ustawimy go w ogrodzie.

– Hurra! – zawołała Ada. – A będę w nim mogła puszczać moje kaczuszki?

– Jasne – roześmiała się babcia – i kaczuszki, i łódeczki, i co tam sobie wymyślisz.

– Szkoda, że w ogrodzie nie ma piaskownicy, bo byśmy mieli własną plażę – rozmarzył się Olek.

– To akurat nie problem – włączył się do rozmowy tato. – Cztery deski się znajdą, a sąsiad dziadków, pan Antoni, handluje materiałami budowlanymi, więc na pewno chętnie przywiezie parę worków piasku.

– I będzie plaża! – zawołała Ada.

– I huśtawka – dodał dziadzio. – Znalazłem ją na strychu.

– Tę samą, na której ja się huśtałem? – ożywił się tato.

– Tylko nie próbuj tego robić, bo moja biedna grusza nie wytrzyma takiego ciężaru – przestraszył się dziadzio.

– Oj tam, oj tam… – mruknął tato. – To mocne drzewo, nawet nie wiesz, ile wytrzymało…

– I Bartek mówił jeszcze, że będzie zwiedzał jakieś strasznie stare budowle – przypomniał sobie Olek.

– Stare budowle, powiadasz – dziadek uśmiechnął się tajemniczo. – Ciekaw jestem, czy on widział kiedyś studnię z prawdziwym żurawiem.

– Takim żywym żurawiem? – zdziwiła się Ada.

– Tak nazywało się urządzenie, którym bardzo dawno temu wyciągano wodę ze studni – wyjaśniła wnuczce babcia.

– Tam, gdzie wybierzemy się na wycieczkę, można zobaczyć prawdziwe chaty kryte strzechą, poletka lnu, stary wiatrak i drabiniasty wóz – taki, jakim jeździł jeszcze mój dziadek. – W sąsiedniej wsi powstał skansen – wyjaśniła mamie babcia.

– I naprawdę jest w nim co zobaczyć.

– Chciałbym, żeby te wakacje już się zaczęły – westchnął Olek. – I nic nie szkodzi, że nie pojadę do Grecji- dodał po chwili.

Źródło: MAC Edukacja

  1. Odpowiedz proszę na pytania

– Dokąd Bartek pojedzie na wakacje?

– Gdzie wakacje spędzą Ada i Olek?

– Co przygotowali dziadkowie, żeby umilić wakacje Adzie i Olkowi?

– Dokąd Ty chciałbyś pojechać na wakacje?

– Czym można podróżować w czasie wakacji?

  1. Popatrz na ilustracje nr 3 nazwij wszystkie pojazdy, podziel ich nazwy na sylaby i naśladuj ich odgłosy.

Źródło: MAC Edukacja

  1. Przypomnij sobie jedną z naszych ulubionych piosenek. Zaproś rodziców i rodzeństwo do wspólnej zabawy.

https://www.youtube.com/watch?v=AU2MxfFEYpU&t=16s

 

  1. Weź teraz do ręki swój ulubiony samochód. Opisz, jak wygląda, powiedz jakiego jest koloru ile ma kół itd. Podejdź do stołu i postaw samochód:
  • Na stole
  • Pod stołem
  • Obok stołu
  • Za stołem
  • Przed stołem.
  • Poproś rodzica, żeby położył gdzieś samochód, a Ty powiedz gdzie on jest….

 

  1. Popatrz na ilustrację nr 4 i odpowiedz, czy dane pojazdy latają, jeżdżą czy fruwają.
  2. A teraz połącz pojazdy z przestrzenia, w której mogą się poruszać foto nr 5

Źródło: Bliżej Przedszkola

  1. I na koniec odszukaj cień samolotu: Foto nr 6

Źródło: Wilga, Czy znasz już pojazdy

 

Zachęcam do skorzystania z poniższych aktywności. Wszystkie działania są dostosowane do potrzeb i możliwości psychofizycznych dzieci, pozwalają na realizację podstawy programowej wychowania przedszkolnego.

Czekam na Wasze zdjęcia i pozostaję do Państwa dyspozycji. Beata Samson

Data: 09.06.2020

Temat kompleksowy: Wakacyjne podróże

Temat dnia: Kolory lata

 

  1. Dziś porozmawiamy o kolorach lata: niebieskim niebie, zielonej trawie, żółtym słońcu, czerwonych makach. Czy zauważyłeś kiedyś, że jeden kolor ma wiele odcieni??? Popatrz na zdjęcia nr 7-10 Widzisz na nich kolory, które różnią się od siebie a jednak nazywają się tak samo – na zdjęciu nr 7 niebieski, na zdjęciu nr 8 żółty, na zdjęciu nr 9 czerwony i na zdjęciu nr 10 zielony. Rozejrzyj się dookoła. Czy znajdziesz przedmioty, które są w tym samym kolorze ale jednak różnią się odcieniem???
  2. Popatrz teraz na ilustrację nr 11 i nazwij wszystkie kolory lata.

Źródło: https://pl.dreamstime.com/ilustracji-lato-zabawy-wektoru-pla%C5%BCowa-ilustracja-image75564964

  1. Zabawa matematyczna „Ile jest łopatek” . Jeżeli możesz wydrukuj ilustrację wiaderka – zdjęcie nr 12, jeżeli nie masz drukarki, to narysuj wiaderko lub poproś o pomoc rodzica. Przygotuj kostkę do gry i 6 klamerek. Rzuć kostką i przypnij do wiaderka tyle klamerek- łopatek ile oczek wskaże Ci kostra. Jeżeli bawisz się z bratem lub siostrą możecie po każdym rzucie porównywać swoje wiaderka i określać kto ma więcej, a kto mniej łopatek.
  2. Popatrz na moje foremki do robienia babek i tajemniczy cień – czy wiesz, którą foremkę odrysowałam? Foto nr 13
  3. Wskaż najmniejszego, a potem największego delfina – foto nr 14
  4. Powiedz, których delfinów jest najwięcej, a których najmniej – foto nr 15
  5. Przygotuj plastelinę i ozdób nią wiaderko i foremki do piasku. – foto nr 16

Zachęcam do skorzystania z poniższych aktywności. Wszystkie działania są dostosowane do potrzeb i możliwości psychofizycznych dzieci, pozwalają na realizację podstawy programowej wychowania przedszkolnego.

Czekam na Wasze zdjęcia i pozostaję do Państwa dyspozycji. Beata Samson

Data 10.06.2020

Temat kompleksowy: Wakacyjne podróże

Temat dnia: Zabawy w języki angielskim

Dziś środa, więc czas na zabawy z językiem angielskim. Poproś rodzica, żeby odszukał zabawy od pani Julki na stronie przedszkola w zakładce „Kształcenie zdalne”

 

ZADANIA DODATKOWE

  • Popatrz na rysunek nr 17 i wskaz największy samolot. Podziel nazwę „samolot” na sylaby” i policz ile ich jest.
  • Popatrz na rysunek nr 18 i odszukaj obrazki, które nie pasują do pozostałych.
  • A teraz na rysunki nr 19 policz wagony pociągu. Teraz policz okna w każdym wagonie. Czy wszędzie jest tyle samo?

Źródło: FB Pani Ania na tropie pomysłów

  • Dla fanów pociągów piosenka i Maszynista Zuch i zadanie na rysunku nr 20 ( Źródło: FB Świat Przedszkolanki)

 

  • A dla fanów autobusów piosenka „Koła autobusu” i zadanie – rysunek nr  21

( Żrodło:https://www.mjakmama24.pl/edukacja/edukacja-wczesnoszkolna/rysowanie-po-sladzie-szlaczki-do-wydruku-aa-Tb9C-sixn-FcQW.html)

 

  • Pozostali jeszcze fani samochodów. Dla nich zadanie – rysunek nr 22 (Źródło: FB Pani Ania na tropie pomysłów) i śmieszna piosenka

 

Zachęcam do skorzystania z poniższych aktywności. Wszystkie działania są dostosowane do potrzeb i możliwości psychofizycznych dzieci, pozwalają na realizację podstawy programowej wychowania przedszkolnego.

Czekam na Wasze zdjęcia i pozostaję do Państwa dyspozycji. Beata Samson.

 

Data 12.06.2020

Temat kompleksowy: Wakacyjne podróże

Temat dnia: Jedziemy na wycieczkę

 

  1. Na początek poproś rodzica, żeby przeczytał Ci kilka zagadek. Jestem ciekawa czy wiesz co to za pojazdy?

W wygodnych wagonach
pasażerów wiezie
maszynista siedzi
w nim na samym przedzie.

Ma pedały, kierownicę,
koła dwa lub cztery,
jeździsz na nim,
kiedy inni chodzą na spacery.

Ma kierownicę
na kołach opony.
Możesz nim pojechać
w różne świata strony.

Ma ogromne skrzydła,
fruwa wysoko.
Kiedy wystartuje
leci ku obłokom.

Pokonuje morskie fale,
szybko płynie w dal.
Nie lęka się sztormów
i wzburzonych fal.

Autor zagadek: Bożena Forma

  1. To teraz gimnastyka buzi i języka. Jak zwykle będziesz potrzebować lusterka.

Język wyruszył na wakacje. Wsiadł do samochodu i mocno kręcił kierownicą (rysuj koła językiem, po górnej i po dolnej wardze). Zaczął padać deszcz, więc włączył wycieraczki (poruszaj językiem od jednego do drugiego kącika ust). Kiedy wyszło słońce, wysiadł z samochodu i przesiadł się do balonu, którym poleciał wysoko do góry (przesuwaj język za górne zęby). Ponieważ wiał dość silny wiatr, balon raz unosił się wysoko do góry, a raz opadał na ziemię (poruszaj językiem, na zmianę, raz do górnych, a raz do dolnych zębów). Język z zaciekawieniem przyglądał się, jak pięknie po niebie płynęły białe chmury (przesuwaj język po podniebieniu, od zębów w stronę gardła). Postanowił wylądować na ziemi i zwiedzić najbliższą okolicę na rowerze (rysuj językiem koła między zębami a wargami), ale kiedy jechał, często musiał dzwonić dzwonkiem (powiedz: dzyń, dzyń). Z radosnym uśmiechem na twarzy wrócił do swojego domu (uśmiechnij się szeroko)

 

  1. Lubisz Domisie? Dzisiaj specjalnie dla Ciebie zaśpiewają „Piosenkę na podróże”. Posłuchaj ją i naśladuj pojazdy, o których śpiewają Domisie. Podczas refrenu maszeruj, tak jak podczas prawdziwej wycieczki.

 

https://www.youtube.com/watch?v=RPUHNdLQSuE&feature=youtu.be&fbclid=IwAR2CxqHe6Mqt_0a3EoLQowVs-MpGmfbaznnwynoDcAUZlheqyvHosWA3pzI

 

  1. Zapraszam Cię do podróży z kolorową wyobraźnią. Koniecznie zaproś do niej rodzica- jego pomoc jest tu niezbędna. Zabawa polega na tym, że rodzic rozpoczyna opowieść „Podczas naszej podroży widzę ….coś niebieskiego…” Twoje zadanie polega na dopowiedzeniu co takiego niebieskiego można zobaczyć podczas podróży ( ja od razu widzę niebieskie niebo i niezapominajkiJ ). Potem rodzic opowiada dalej: „Podczas naszej podroży widzę coś czerwonego…” itd. Itd. Pamiętaj, że podczas podróży z kolorową wyobraźnią możesz zobaczyć wszystko na co masz tylko ochotę – nawet różowego słonia w żółtych trampkach. Życzę miłej zabawy!!!

 

  1. A teraz zabawa plastyczna, ale taka naprawdę bardzo, bardzo dłuuuuga. Na początku sklej kilka kartek jedna za drugą – będziesz potrzebować długą kartkę na długą podróż. Nalej na tackę farbę w twoim ulubionym kolorze, przygotuj samochodzik, zamocz jego koła w farbie i przejedź nim po kartce – ślady kół wyznaczą trasę Twojej podróży w nieznane. Pewnie będziesz musiał zamoczyć koła w farbie kilka razy…Masz już gotową drogę ale wokół niej nie może przecież być tak pusto – dokończ swoją pracę tak, aby powstała piękna kraina po której będziesz podróżować z całą rodziną. Możesz coś narysować, namalować, powycinać i nakleić, możesz ulepić coś z plasteliny albo zbudować z klocków. Możesz wszystko na co masz tylko ochotę i na to co podpowie Ci Twoja wyobraźnia. Miłej zabawy!!!

 

Zachęcam do skorzystania z poniższych aktywności. Wszystkie działania są dostosowane do potrzeb i możliwości psychofizycznych dzieci, pozwalają na realizację podstawy programowej wychowania przedszkolnego.

Czekam na Wasze zdjęcia i pozostaję do Państwa dyspozycji. Beata Samson