Wiosna na wsi w grupie Fiołki.

Wiosna na wsi w grupie Fiołki.

Data: 14.04.20202

Temat kompleksowy: Wiosna na wsi

Temat dnia: Na wiejskim podwórku

 

  1. W tym tygodniu będziemy bawić się ze zwierzętami z wiejskiego podwórka. Na początku obejrzyj proszę film

https://www.youtube.com/watch?v=hyPhZrWjbGA

  • Czy zapamiętałeś jakie zwierzęta mieszkają na wiejskim podwórku? Wymień proszę ich nazwy i podziel je na sylaby. Dzieląc nazwy zwierząt na sylaby koniecznie klaszcz w dłonie.
  1. Ćwiczenia językowe: O jakim zwierzęciu myślę? Popatrz na ilustracje zwierząt ( foto 1,2) Teraz posłuchaj o jakim zwierzęciu mówi rodzic, nazwij je i wskaż. A teraz ty opisz wygląd jakiegoś zwierzątka, ciekawe, czy mama lub tata będą wiedzieli o kim mówisz,

Źródło: Nowe przygody Olka i Ady A+ kp cz.2

  1. Po tej zabawie rozpoznanie zwierząt po ich ogonach będzie dla Ciebie dziecinnie łatwe. ( foto 3)

Źródło Olek i Ada A kp.cz 2

  1. A teraz kolejna zagadka. Obejrzyj film Czy rozpoznasz zwierzęta po ich głosach? Masz bystre oczko, odszukasz wszystkich mieszkańców wiejskiej zagrody?

https://www.youtube.com/watch?v=vQbS0Dm0CjA

  1. Zabawa konstrukcyjna. Jestem przekonana, że masz w domu figurki lub maskotki wiejskich zwierzątek Zbuduj dla nich domki z twoich ulubionych klocków. A wiesz, jak nazywają się domki zwierząt?

https://www.youtube.com/watch?v=1PD3jNhefUA

 

ZADANIA DODATKOWE

– Zabawa z wykorzystaniem zmysłu dotyku Czarodziejskie pudełko. Dziecko ogląda i dotyka figurki lub maskotki zwierząt. Następnie wkłada je do pudełka lub worka i próbuje odgadnąć za pomocą dotyku co to za zwierzę.

– Kogo brakuje? – ustawiamy 4 zwierzątka , dziecko musi je zapamiętać a następnie przykrywamy jedno z nich i pytamy kogo brakuje.

– Ćwiczenia logopedyczne usprawniające narządy mowy – język, wargi, żuchwę. Dziecko podczas wykonywania ćwiczeń powinno obserwować się w lusterku. Dorosły demonstruje prawidłowe wykonanie ćwiczeń, powtarzając je kilkakrotnie.

  • Jedziemy na wieś – dzieci wibrują wargami – naśladują samochód jadący na wieś.
  • Konik – dzieci naśladują kląskanie konika: mocno przyklejają język ułożony szeroko przy podniebieniu i odklejają go zdecydowanym ruchem.

. • Krowa – dzieci naśladują ruchy żucia, poruszając dynamicznie żuchwą.

  • Kot oblizuje się po wypiciu mleka – dzieci przesuwają językiem po górnej i po dolnej wardze, przy szeroko otwartej jamie ustnej.
  • Pies gonił kota i bardzo się zmęczył – dzieci wysuwają język na brodę i dyszą. • Świnka – dzieci wysuwają wargi mocno do przodu, naśladują ryjek świnki.
  • Myszka bawi się w chowanego – dzieci wypychają policzki czubkiem języka od wewnętrznej strony: raz z jednej, raz z drugiej strony.
  • Miotła – dzieci naśladują gospodarza zamiatającego podwórko, przesuwając język od jednego do drugiego kącika ust, przy szeroko otwartych wargach.

 

Data: 15.04.2020

Temat kompleksowy: Wiosna na wsi

Temat dnia: Zabawy z językiem angielskim

 

Jak w każda środę zachęcam do zabaw w języku angielskim. Pani Julia zamieszcza swoje propozycje na stronie przedszkola, w zakładce „Kształcenie zdalne”

ZADANIA DODATKOWE

  1. Nieustannie będę zachęcać Was do nauki rysowania. Dziś do wyboru trzy zwierzątka: świnka, kotek i kura. Zapraszam do zabawy. Wysyłam wam zdjęcia rysowania krok po kroku…Już nie mogę  doczekać się rysunków waszych zwierzątek. ( foto 4-22)

Kury bardzo przydadzą się do piątkowych zabaw matematycznych 😉 Każda taka zabawa doskonale rozwija małą motorykę, rozwija wyobraźnię a w przedszkolu większość dzieci bardzo chętnie uczyło się ze mną rysować.

  1. Masz ochotę nakarmić głodna świnkę? Poproś rodziców o pomoc, przygotujcie razem głowę świnki, naklejcie ją na kartonik, przygotujcie łyżeczkę , koraliki lub inne drobne przedmioty. ( foto: 23,24)

Głodna świnka to zabawa podpatrzona w Akademii Mamy, Taty  i Malucha prowadzonej przez mamę Tobiasza. Rysunek mojej świnki jest zmodyfikowany, ale nie ma to większego znaczenia. Najważniejsze, że karmienie świnki pochłania dzieci bez reszty na naprawdę długi czas. Świnkę karmimy drobnymi guzikami, koralikami, suchym ryżem, kaszą  – tym co mamy pod ręka. Karmimy świnkę łyżeczką. Jeżeli  nie maja Państwo kartonu to można świnkę narysować na sztywnej kartce i przyczepić ją do pudełka od klocków, szuflady – czegokolwiek. Najważniejsza jest otwarta buzia i dobra zabawa manipulacyjna.

  1. Jestem przekonana, że doskonale potraficie naśladować odgłosy zwierząt. Ale czy zrobicie to według tajnego szyfru? Na zdjęciu nr …widzicie głowy zwierzątek. Każdy portret to jeden dźwięk wydawany przez to zwierzątko. Muczcie, kwaczcie, szczekajcie i uważajcie, żeby się nie pomylić. Udało się? Powtórzcie zabawę naśladując zwierzątka coraz szybciej. ( foto 25)

Zabawy ze zwierzętami to doskonała okazja do zabaw ortofonicznych i doskonalenia prawidłowej wymowy.

  1. Posłuchaj zagadek przeczytanych przez mamę lub tatę i wskaż na fotografii prawidłową odpowiedź foto nr 26

Źródło Wikipedia

– Kolorowe ma piórka,

woła: kukuryku

i mieszka z kurami

w malutkim kurniku.

 

– Wieczorem odpoczywa w stajni,

bo od wielu dni

ciężko pracuje

na swojej wsi.

 

– Mieszka w chlewiku

i głośno kwiczy:

kwiku, kwiku

 

Znosi jajka i,

choć nie szczerozłote,

to właśnie do niej idziesz,

gdy na jajecznicę masz ochotę.

 

– To od niej mamy mleko,

i choć do pięknej jej daleko,

to nie tylko liczne łaty to sprawiają,

że gospodarze duży pożytek z niej mają.

  1. Znajdź różnicę na obrazkach

http://www.supercoloring.com/pl/lamiglowki/znajdz-3-roznice-obrazki-ze-swinia

Na stronie tej można znaleźć również inne zwierzątka, które różnią się szczegółami. Polecam.

Źródło: http://www.supercoloring.com/

 

  1. Wiem, że niedawno proponowałam wam tą zabawę, ale czy tydzień ze zwierzętami może obejść się bez niej?

https://www.youtube.com/watch?v=Ma-2i7U-t5w&list=OLAK5uy_kjK904l2tlnNGbSWylTCAMl4fUv0-hsUU

 

  1. I bez tej?

https://www.youtube.com/watch?v=gVP74NryCNs&list=OLAK5uy_kjK904l2tlnNGbSWylTCAMl4fUv0-hsUU&index=4

 

Życzę miłej zabawy. Czekam na Wasze zdjęcia.

Pozostaje do Państwa dyspozycji. Beata Samson

 

Data: 16.04.2020

Temat kompleksowy: Wiosna na wsi

Temat dnia: Gimnastyka dla smyka

 

Dziś zapraszam Cię  na ćwiczenia gimnastyczne z butelkami. Potrzebna Ci będzie duża, najlepiej 1,5 litrowa butelka, która dzisiaj stanie się Twoim przyrządem do ćwiczeń. Oczywiście przebierz się w wygodny strój i zdejmij skarpetki. Wszystkie ćwiczenia wykonuj przynajmniej trzy razy.

  1. Na początek maszeruj do znanej piosenki „Marsz”. Maszeruj trzymając butelkę w ręce. Gdy będziesz liczył do czterech:

– uderzaj butelką o wyciągniętą dłoń

– uderzaj butelką o podłogę

– uderzaj butelką o kolana.

https://www.youtube.com/watch?v=Ivh4teVteGE&list=OLAK5uy_kjK904l2tlnNGbSWylTCAMl4fUv0-hsUU&index=16

 

  1. Teraz przekładaj butelkę z ręki do ręki z przodu i z tyłu
  2. Podnieś nogę i spróbuj przełożyć butelkę pod kolanem. To samo ćwiczenie wykonaj z podniesioną druga nogą.
  3. Podrzucaj butelkę w górę i schwyć ją jak piłkę.
  4. Stań w rozkroku, butelkę trzymaj w rękach, zrób trzy skłony dotykając butelką o podłogę.
  5. Nadal stój w rozkroku, zrób skłon i przekładaj butelkę pomiędzy nogami.
  6. A teraz zrób 5 przysiadów – butelkę trzymaj przed sobą w wyprostowanych rękach
  7. Połóż ( nie postaw) butelkę na podłodze i przeskakuj przez nią przód i w tył.
  8. Uklęknij i przyklej pośladki do pięt. Połóż butelkę przed kolanami trzymaj dłonie na butelce i przesuwaj ją w przód i z powrotem do kolan.
  9. Usiądź i wyprostuj nogi i ręce. Poproś rodzica, żeby położył Ci butelkę na rękach tuż przy dłoniach a Ty podnieś delikatnie ręce do góry i przeturlaj butelkę do siebie.
  10. Teraz połóż butelkę na wyprostowanych nogach tuż przy stopach. Podnieś nogi i przeturlaj butelkę do siebie.
  11. Schwyć butelkę stopami, podnieś nogi do góry i odbierz ją rękoma.
  12. Połóż się na plecach. Chwyć butelkę stopami, podnieś wyprostowane nogi i „rysuj” butelka duże koła.
  13. Usiądź po turecku, połóż butelkę na głowie i przytrzymaj ją palcami rąk. Wykonuj skręty tułowia raz w prawą raz w lewa stronę – czyli odwracaj się tak, żeby zobaczyć co dzieje się z tyłu.
  14. Usiądź w siadzie podpartym, ugnij nogi w kolanach, podeprzyj się tyłu rękoma. Połóż butelkę przed stopami i spróbuj ja postawić używając tylko stóp.
  15. Połóż się na brzuchu i wykonaj nasze ulubione ćwiczenie. Trzymaj butelkę przed sobą w obu dłoniach.
  16. Połóż się na plecach, butelkę połóż na brzuchu, przytrzymaj ją delikatnie, zamknij oczy, spokojnie oddychaj wdychając powietrze nosem i wydychając buzią, wsłuchaj się w opowieść o małym kotku i odpocznij.

 

 

Napij się wody, ubierz samodzielnie. Mam nadzieje, że podobały Ci się dzisiejsze ćwiczenia.

Jak co dzień zachęcam do skorzystania z poniższych aktywności. Wszystkie działania są dostosowane do potrzeb i możliwości psychofizycznych dzieci

 

ZADANIA DODATKOWE

  • Zapraszam Cię do wykonania niezwykłego teatrzyku, w którym wystąpi tańcząca kura. ( foto 27-30 ) Będziesz potrzebować pomocy rodzica, ale dużo elementów możesz wykonać sam. Możesz wyciąć trawkę i promienie słoneczka. Może uda Ci się wyciąć także chmurki? Możesz ozdobić ramkę teatrzyku. No i przede wszystkim to właśnie ty sprawisz, że kura pięknie zatańczy.

Zabawy logopedyczne i oddechowe są niezwykle ważne  do rozwoju prawidłowej wymowy. Pomysł na dzisiejszy teatrzyk zaczerpnęłam stąd https://www.facebook.com/GabinetLogopedica/posts/2724116604383252

I zmodyfikowałam  i wzbogaciłam go na potrzeby tematu tygodnia.

Wskazówki techniczne:

– ramka musi być sztywna, ale nie musi być podwójna jak w oryginale.

– kura i słoneczko są przyczepione jedną długą nitką o górną i dolną część ramki, przyczepiałam taśmą klejącą. Nitka musi być naprężona. Kura i słoneczko są wycinane podwójnie, a nitka wklejona miedzy obrazki. . Chmurki są przyczepione tylko od góry tak, żeby swobodnie fruwały. Przy wklejaniu poszczególnych elementów w ramkę trzeba koniecznie zwrócić uwagę, żeby nie dotykały się i nie przeszkadzały sobie podczas poruszania.

 

Gdy teatrzyk będzie gotowy dmuchaj delikatnie w chmurki, żeby płynęły po niebie. Dmuchnij w słoneczko i żeby zajaśniało mocno, dmuchnij w kurkę, żeby zatańczyła pięknie na łące. A gdy dmuchniesz w trawę jej źdźbła zafalują na wietrze. A może wymyślisz jakieś opowiadanie o tańczącej kurce?

 

  • „Zaczarowane wąsy”. Poproś rodziców, żeby pomogli przygotować Ci portret kota, taki jak na zdjęciu ( foto 31 ). Głowa kota musi być sztywna

Kot prawie gotowy, ale czy czegoś mu nie brakuje? Oczywiście brakuje mu wąsów. Wąsy z klamerek będą idealne. Mój kot wygląda tak… ( foto 32) a Twój? Teraz wąsy możesz dowolnie układać, zmieniać i tworzyć. Miłej zabawy.

 

  • Potrafisz dopasować cienie do wiejskich zwierzątek? ( foto 33) ( bez konieczności druku)

Źródło: Nowe przygody Olka i Ady A+, kp, cz. 2

 

  • Jestem ciekawa, czy masz sokoli wzrok? Potrafisz poszukać dwie takie same świnki?

http://www.supercoloring.com/pl/lamiglowki/znajdz-2-takie-same-obrazki-swini-puzzle ( bez konieczności druku)

Źródło: www.supercoloring.com/pl

Jeżeli spodobała Ci się zabawa na stronie znajdziesz jeszcze inne obrazki do odszukania takich samych zwierzątek.

 

  • Jeżeli lubisz układać pocięte obrazki i masz w domu drukarkę, to poproś rodziców o wydrukowanie takiego kotka:

http://www.supercoloring.com/pl/lamiglowki/puzzle-slodki-spiacy-kot

 

  • Posłuchaj opowiadania o awanturze na wiejskim podwórku.

https://www.youtube.com/watch?v=UuCFX15Z1bI

Życzę Wam miłej zabawy, czekam na fotograficzne wieści od Was i jak co dzień pozostaję do Waszej dyspozycji. Beata Samson

 

Data: 17.04.2020

Temat kompleksowy: Wiosna na wsi

Temat dnia; Kurki trzy

 

  1. Obejrzyj proszę film o zwierzątkach i ich mamach.

 

https://www.youtube.com/watch?v=E5bWIQo182c

 

  1. Piesek na szczęście znalazł swoją mamę. Teraz ty proszę pomóż znaleźć mamy zwierzątek przedstawionych na ilustracjach

http://www.supercoloring.com/pl/lamiglowki/polacz-male-zwierzatka-z-ich-rodzicami-puzzle

http://www.supercoloring.com/pl/lamiglowki/polacz-male-zwierzeta-z-ich-matkami-puzzle

czy wszystkie zwierzątka na pewno mieszkają na wiejskim podwórku?

Źródło: www.supercoloring.com/pl

  1. Pamiętasz, kogo pierwszego zapytał szczeniaczek czy jest jego mamą? To była kura i właśnie kura zaprosi Cię dziś do zabaw matematycznych.

Myślę, że jesteś już mistrzem w rysowaniu kur ( jeżeli nie zajrzyj do środowych propozycji). Będziesz potrzebował trzy kury. Narysuj je  i poproś rodziców, żeby pomogli Ci je wyciąć.

Gdy będziesz już gotowy posłuchaj fragmentu piosenki i ułóż kurki tak jak podpowiada Ci piosenka.

Źródło You tube

  • Pokaż teraz pierwszą, drugą i trzecią kurkę. PAMIETAJ, ŻE PIERWSZA  KURKA JEST  PO  LEWEJ  STRONIE,  CZYLI  BLISKO  TWOJEJ  LEWEJ  RĄCZKI
  • Pierwsza kurka podskakuje 3 razy – pokaż proszę jak to robi
  • Trzecia kurka schowała się pod Twoją rączką….
  • Druga kurka pofrunęła wysoko, wysoko
  • Trzecia kurka zrobiła fikołka
  • Pierwsza kurka stanęła na głowie
  • Druga kurka położyła się na plecach…
  • Przygotuj teraz trzy grzędy dla kur – czyli trzy paski papieru. Ułóż je jedna pod drugą: pierwsza grzęda na górze, druga grzęda środkowa i trzecia grzęda na dole.
  • Posadź pierwszą kurę na środkowej grzędzie.
  • Posadź drugą kurę na górnej grzędzie
  • Posadź trzecią kurę na dolnej grzędzie.
  • Zdejmij pierwsza kurę z ze środkowej grzędy
  • Zdejmij druga kurę z górnej grzędzie
  • Zdejmij trzecią kurę z dolnej grzędy.

Udało się????  BRAWO

 

  1. W nagrodę przesyłam Wam nową piosenkę o kurce. Piosenka jest bardzo prosta, na pewno szybko jej się nauczycie.

 

 

  1. Kurka przygotowała dla Was zadanie na spostrzegawczość. Przygotujcie proszę 4 wykałaczki, zapałki lub kredki. Ułóżcie ślady kurki według wzoru ( foto 35-38)

 

Zachęcam do wykonania zadań, wszystkie są dostosowane do możliwości i potrzeb psychofizycznych dzieci.

 

ZADANIA DODATKOWE

  • Wielu z was ulepiło z masy solnej pięknego wielkanocnego baranka. Dziś chciałabym zachęcić was do ulepienia z plasteliny innych zwierzątek z wiejskiego podwórka. To naprawdę nic trudnego. Zawsze zaczynajcie od ulepienia kulki małej lub dużej. Potem wystarczy zrobić z niej wałek lub placuszek. Ja ulepiłam dla Was takie zwierzątka ( foto 39,40) Spróbujcie proszę. Jeżeli nie macie plasteliny poproście rodziców o pomoc w przygotowaniu masy solnej.

 

  • Nie może zabraknąć najsłynniejszej piosenki o farmie. Ta wersja jest w sam raz dla Was – nie za szybka i pozwoli Wam poćwiczyć mowę zwierząt.

https://www.youtube.com/watch?v=4gkpEFqcnMw&t=29s

 

  • Pora na bystre oczko. Czy potrafisz połączyć ze sobą połówki owcy? W tym zadaniu na pewno ważne są jej nogi i kopytka

http://www.supercoloring.com/pl/lamiglowki/polacz-ze-soba-polowki-owcy

 

Jeżeli wam się  udało, poszukaj na stronie zadań z innymi wiejskimi zwierzątkami

Źródło: www.supercoloring.com/pl

 

  • Zabawa słuchowa. Posłuchaj jak rodzic wypowiada nazwy zwierząt sylabami np. ku-ra, kro-wa i podaj jego pełna nazwę.

 

  • Czy wiesz na pewno, które zwierzątka mieszkają na wiejskim podwórku? Popatrz na zdjęcia i pokaż je….( foto 41,42)

 

Źródło: Wikipedia

Pozdrawiam serdecznie, czekam na wasze zdjęcia i jak co dzień pozostaję do Waszej dyspozycji. Beata Samson