Wiosna w grupie Fiołki

W związku z obowiązkiem realizowania podstawy programowej wychowania przedszkolnego zachęcam do skorzystania z poniższych aktywności. Wszystkie działania są dostosowane do potrzeb i możliwości psychofizycznych dzieci

 

Data: 30.03.20202

Temat kompleksowy: Powroty ptaków

Temat dnia: Bocian

 

  1. Obejrzyj nadesłane ilustracje i posłuchaj opowiadania przeczytanego przez mamę lub tatę. (Żródło: MAC Edukacja, Olek i Ada wśród przyjaciół)

 

Olek pojechał na kilka dni do babci i dziadka. Pogoda była piękna, a w powietrzu czuło się zapach nadchodzącej wiosny. Nadchodził czas powrotu ptaków, które odleciały do ciepłych krajów.

– Widzisz, co jest na dachu stodoły u sąsiada? – zapytał dziadek.

– Jakieś gałęzie. Dlaczego są tak wysoko? – zapytał chłopiec.

– To jest gniazdo bociana.

u, tam nikogo nie ma.

– Jego mieszkańcy na pewno są teraz na łące i szukają pożywienia.

– Szkoda, że nie mamy wysokiej drabiny. Ja bym tam wszedł – powiedział chłopiec.

– Mogłyby się nas wystraszyć i opuścić gniazdo. Nie wolno przeszkadzać ptakom.

– Nie widać ani jednego bociana. Może zostały w Afryce?

– Z pewnością wróciły. Wkrótce z jajek wyklują się małe bocianiątka. A może nawet już się wykluły.

– I one też kiedyś odlecą?

– Tak, kiedy trochę podrosną i nabiorą sił.

– Ja bym tak nie umiał, chociaż już urosłem – stwierdził Olek.

– Ja też nie – odparł ze śmiechem dziadek. – Brakuje nam skrzydeł.

– I dziobów – dodał chłopiec.

Po drodze dziadek opowiadał Olkowi o ptakach, które odlatują przed nastaniem zimy, i wymienił słowiki, skowronki, żurawie, jaskółki i bociany.

Nagle nad ich głowami przeleciał bocian, a potem drugi. Wylądowały prosto w gnieździe.

– Miałeś rację, dziadku! – zachwycił się Olek. – Już są! Skąd wiedziałeś?

– Wczoraj słyszałem ich klekotanie: kle, kle, kle.

– Kle, kle, kle! – powtórzył Olek.

 

  1. Odpowiedz na pytania:
  • Dokąd pojechał Olek?

 

−  Gdzie miał swoje gniazdo bocian?

−  W jaki sposób przychodzą na świat małe bociany?

−  Po czym dziadek poznał, że przyleciały bociany?

−  Jakie ptaki odlatują na zimę do ciepłych krajów i wiosną wracają do Polski?

 

  1. Posłuchaj klekotania bocianów, czy potrafisz naśladować ich głosy?

https://www.youtube.com/watch?v=nZ8DJa4Oc8w

 

  1. Ćwiczenia oddechowe „Piórka”. Jeżeli nie masz w domu piórka poproś rodziców, żeby wycieli je z chusteczki higienicznej.

Piórko, połóż na wierzchu dłoni. Wciągnij powietrze nosem i wypuść ustami – zdmuchnij piórko tak, aby poleciało jak najdalej. Staraj się utrzymać je jak najdłużej w powietrzu.

 

  1. Posłuchaj piosenki „Kle, kle boćku” Pożycz z kuchni od mamy dwie drewniane kopystki i uderzając jedna o druga ( tak jak na klawesach) spróbuj zagrać jej rytm

https://www.youtube.com/watch?v=MXOs1LGO1JM

 

ZADANIA DODATKOWE:

 

  • Zabawa logopedyczna- dziecko patrzy na swoje odbicie w lustrze.

Fruwający ptak – dzieci dotykają czubkiem języka za górnymi i za dolnymi zębami, tak jak ptak, który siada na gałęzi drzewa i na ziemi.

Dziobek ptaka – dzieci wypychają wargi do przodu i, na zmianę, zamykają je i otwierają.

Wysiadywanie jaj – język przyklejają za górnymi zębami, nie ruszają nim przez 30 sekund.

Budujemy gniazdko – dzieci przesuwają język po górnej i po dolnej wardze od zewnętrznej strony ust, a następnie lądują w gnieździe: przyklejają język przy górnych dziąsłach. Dzięcioł – czubkiem języka uderzają za górnymi zębami.

 

  • Rysowanie pod dyktando. Narysowanie bociana jest naprawdę bardzo proste. Przekonajcie się sami, popatrzcie jak rysują rodzice i nauczcie się rysować pięknego bociana.
  • Popatrz, na zwierzęta, które spotkał dziś nasz bocian ( foto). Naśladuj ich ruchy
  • Posłuchajcie wywiadu z Panem Bocianem

 

https://www.youtube.com/watch?v=PMUUm7Xx-Fw&t=28s

 

  • Czas na jedną z Waszych ulubionych zabaw…pamiętacie ją jeszcze?

https://www.youtube.com/watch?v=Ivh4teVteGE&list=PLSt-n5-v5hJS_hI2XV8nPdoH8qT5rul3A&index=10

 

Kochane dzieci czekam na Wasze zdjęcia, które codziennie sprawiają mi wiele radości. Drodzy rodzice pamiętajcie, że jestem do Państwa dyspozycji. Jeżeli tylko macie Państwo ochotę możecie się ze mną  kontaktować, poprzez wpisy na grupie, poprzez messengera bądź telefonicznie. Zachęcam do takiego kontaktu. Beata Samson

Data: 30.03.20202

Temat kompleksowy: Powroty ptaków

Temat dnia: Żabki i bociany

 

  1. Historyjka obrazkowa o bocianach. Popatrzcie na obrazki i posłuchajcie historyjki przeczytanej przez rodziców ( foto 1, źródło: Mac Edukacja, Odkrywam Siebie Złota Kolekcja, kp 3latek, cz2) )….A teraz spróbujcie ją  sami opowiedzieć.

CIEKAWOSTKA

Bociany nie lubią jeść żab. Jedzą je w ostateczności, gdy wokół trudno o inny pokarm. Natomiast chętnie spożywają owady, dżdżownice, cienkie węże, małe ryby i myszki. Żab na łąkach było coraz mniej i bociany nie mogło złapać ich tak dużo żeby się najeść i dlatego  zmieniły swoje upodobania i zaczęły się odżywiać wyżej wymienionym zwierzętami.

  1. Zabawa matematyczna, „Policz ile….” ( foto nr 2, źródło: MAC Edukacja Olek i Ada A+ kp cz.2) Popatrz na łąkę na rysunku, policz ile jest żabek, motylków, pszczółek i bocianów. Pokaż ich liczbę na palcach lub guzikach, klockach itp. ( Ilustracji nie trzeba drukować, można ją wyświetlić na komputerze lub telefonie)
  2. Posłuchaj żabiego koncertu. Czy umiesz naśladowywać rechot żab?

https://www.youtube.com/watch?v=fxLkVDCyUVg

  1. Zapraszam was do kolejnej zabawy. Zabawa słowna. Popatrz na obrazek małych i dużych żabek ( foto3 bez konieczności drukowania) pokażcie palcem kolejne żabki: przy rysunku małej żabki po cichu powiedzcie Jestem małą żabką, a przy obrazku dużej żaby,  głośno: Jestem dużą żabą. Bądźcie uważni i nie pomylcie się proszę.

W tym zadaniu dzieci ćwiczą pamięć, koncentrację.

 

  1. Posłuchajcie piosenki „Była sobie żabka mała” Może uda wam się zaśpiewać tak jak żabka „Rere kum kum, rere kum kum”?

https://www.youtube.com/watch?v=_XMr80enW9A

 

W związku z obowiązkiem realizowania podstawy programowej wychowania przedszkolnego zachęcam do skorzystania z poniższych aktywności. Wszystkie działania są dostosowane do potrzeb i możliwości psychofizycznych dzieci

 

ZADANIA DODATKOWE

  • Wyzwanie dla rodziców. Na początku dodam, że całe życie miałam dwie lewe ręce do orgiami…ale wczoraj żabkę zrobiłam bez problemu. Według instrukcji na filmie. Wystarczy wziąć kwadratowa kartkę. Udało mi się z pierwszym razem ( żabka była biała, bo szkoda było mi marnować zieloną kartkę). PROSZĘ SPRÓBOWAĆ!!!! Moja radość i satysfakcja była bezcenna i przysięgam, że gdyby było normalnie zrobiłabym 25 żabek i przyniosła do przedszkola.

ZABAWY Z ŻABKAMI SĄ NIEOGRANICZONE:

– wyścigi

– przeskakiwanie przez przeszkody

– skoki do stawu (miski)

– zawody, która żabka wyżej skoczy itd.

https://www.youtube.com/watch?v=Vlb2udqPx-M

( foto nr 4)

 

  • Żabka logopedyczna ( foto nr 5, 6, 7). Oczywiście zamiast talerzyka można wyciąć koło z tektury. Ważne jest aby podczas zabawy słomka i strumień powietrza były skierowane na język żaby ( na początku język może być szerszy niż na zdjęciu)
  • A może macie ochotę na żabiego rock and rolla?

https://www.youtube.com/watch?v=DwwpCoM0sHg

 

  • A tu żabka z kolegami z wiosennej łąki zaprasza do zabawy ruchowej

https://www.youtube.com/watch?v=GjAj8QALmv0&list=OLAK5uy_kjK904l2tlnNGbSWylTCAMl4fUv0-hsUU&index=9

 

Kochane dzieci czekam na Wasze zdjęcia, które codziennie sprawiają mi wiele radości. Drodzy rodzice pamiętajcie, że jestem do Państwa dyspozycji. Jeżeli tylko macie Państwo ochotę możecie się ze mną  kontaktować, poprzez wpisy na grupie, poprzez Messengera bądź telefonicznie. Zachęcam do takiego kontaktu. Beata Samson

 

01.04.20202

 

MOJE PROPOZYCJE DODATKOWE:

  • Podstawą moich dzisiejszych propozycji jest kolejna zabawa z Panem Miłoszem. Przesyłam link do udostępnionych przez Miłosza Konarskiego zabaw. Ta, którą proponuje na dziś trwa od 2,40 do 7,40

https://www.youtube.com/watch?v=_cht9rDfYXg

  • Bohaterem zabaw będzie robaczek i dwaj przyjaciele, których spotkał.
  • Zabawy robaczka:
  1. Zabawy z masą plastyczną. Troszkę inna masa niż ta solna, moim zdaniem milsza w dotyku. Oto przepis na domową ciastolinę 2 szklanki mąki, 1 szklanka soli 2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia, 2 łyżki oleju, 1 szklanka wrzątku, barwniki lub farby…Na początku MIESZAMY ŁYŻKĄ. Jak masa przestygnie wyrabiamy jak ciasto. Musiałam dosypać więcej mąki żeby masa była plastyczna. Masa jest lepsze od solnej, bardziej przyjemna w dotyku, a na początku zabawy fajnie ciepła

– Z takiej masy można lepić bez końca. Ja ulepiłam takiego robaczka ( foto1), ale jestem przekonana, że Wasze będą o wiele piękniejsze J

  1. Zabawy z kolorowym makaronem. Makaron rurki trzeba najpierw pomalować. Znalazłam na to fajny sposób ( foto 2). Gdy wyschnie jest gotowy do zabawy. Robaczki gąsienicze nawlekamy na sznurek, z przywiązaną na końcu wykałaczką. Już samo nawlekanie jest doskonałym ćwiczeniem małej motoryki, ale można zabawę wzbogacić gdy rodzic będzie układał swój kolorowy wzór, a dziecko będzie go odwzorowywać. I oczywiście zabawa na zapamiętywanie – rodzic układa swój wzór
    ( na początek z trzech kolorów), dziecko zapamiętuje i odtwarza bez podpatrywania. Tego typu zabawy proponowałam już w różnych wariantach, ale jest ona naprawdę niezwykle ważna w rozwijaniu pamięci i koncentracji. Gdy nawlekanie się znudzi możemy wymyślać zupełnie inne zabawy, np. układamy z makaronu szeregi, rzędy, kwadraty, trójkąty – wszystko według wzoru ułożonego przez rodzica, a potem z pamięci. ( foto 3)
  • Zabawy ślimaka
  1. Rysowanie po śladzie. Rodzic ołówkiem rysuje muszlę ślimaka, dziecko rysuje po śladzie – najlepiej pisakiem. Wzór nie może być „gęsty” ( foto 4, 5 )
  2. Na ta wzorze muszli układamy drobne elementy – guziki, klocki lego, kolorowe pompony itd. ( foto 6)
  • Zabawa żabki
  1. Skacząca żabka. Potrzebny będzie woreczek śniadaniowy i nakrętka od słoika. Poproście rodzica, żeby nadmuchał woreczek tak ok 80% objętości i mocno go związał. Nakrętkę możecie zamienić w żabkę rysując w środku markerem piękny żabi uśmiech ( można tez rysunek wykonać na kartce i wkleić w środek nakrętki, Połóżcie nakrętkę na nadmuchany woreczek. Woreczek trampolina pozwoli żabce wykonywać naprawdę wysokie skoki. A może uda Wam się ja złapać, spróbujcie, choć to jest naprawdę trudne. ( film)
  • Zabawa raka
  1. Weźcie gruby pędzel i czerwona farbę. Namalujcie ogromnego raka na ścianie w pokoju rodziców….kto się dał nabrać??? To taki mały żart prima aprilisowy J I tylko dla dzieci, które na takich żartach się znają !!! Pozdrawiam

Jak zwykle czekam na Wasze zdjęcia, które sprawiają mi dużo radości i motywują do dalszej pracy i przygotowywania dla Was nowych zadań. I jak co dzień jestem do Państwa dyspozycji.

Beata Samson

 

Data: 02.04.20202

Temat dnia: Gimnastyka dla Smyka

 

Dziś czwartek, więc czas na gimnastykę. Najlepiej gdybyście mieli założoną bluzkę z krótkim rękawem sportowe spodni i koniecznie bose stopy. Pokażcie rodzicom, jak przebieracie się sami – pamiętacie, w przedszkolu większość z was robiła to już samodzielnie lub przy naprawdę niewielkiej pomocy.

Do ćwiczeń będziecie potrzebowali skakanki, długiego grubszego sznurka lub miękkiego paska itp. od szlafroka mamy itp. Ja w ćwiczeniach będę używała określenia skakanka, a Wy ćwiczcie z tym, co macie w domu.

  • Zawsze na początki maszerujemy. Tak będzie i tym razem, a do marszu zaprosi Was Pan Miłosz.

https://www.youtube.com/watch?v=_cht9rDfYXg&t=463s

od początku do minuty 2,40

  • Ułóżcie na podłodze skakankę, starajcie się, żeby leżała prosto. Przechodźcie po skakance stopa za stopą, starajcie się zachować równowagę i z niej nie spaść. Wyciągnijcie ramiona w bok.
  • Chodźcie teraz w ten sposób, aby skakanka była pomiędzy waszymi stopami. Najpierw idziemy na palcach, potem na piętach a na końcu na zewnętrznych krawędziach stóp. Jeżeli nie wiecie jak poproście rodziców żeby wam to pokazali.
  • A teraz przeskakuj obunóż z jednej strony skakanki na drugą stronę. ( Stoisz przodem do skakanki)
  • Nadal przeskakuj obunóż, ale tym razem stój bokiem do skakanki
  • Przejdźcie na czworakach wzdłuż skakanki w jedną i w drugą stronę (skakanka pomiędzy rękami i stopami).
  • Potraficie podnieść skakankę chwytają ją palcami stóp i unoszą nad podłogę? Jeżeli tak, wykonajcie ćwiczenie kilka razy
  • Stańcie w rozkroku, chwyćcie skakanki w obie ręce i podnieście wysoko ręce. Jesteście gotowi do skłonów. Zróbcie trzy razy po trzy skłony
  • Teraz przysiady – trzymajcie skakankę, wyciągnijcie ręce do przodu i zróbcie 5 przysiadów. Ładnych pełnych a nie byle jakich.
  • I ulubione ćwiczenie – tym razem ze skakanką. Połóżcie się na brzuchu, wyciągnijcie przed siebie ręce- oczywiście trzymacie w nich skakankę i podnosicie wysoko ręce w górze. Pamiętajcie – ręce w łokciach są wyprostowane i podnosicie je nad podłogę, to nie jest relaks tylko trudne ćwiczenie. Potraficie je wykonać, tylko musicie się postarać.
  • Usiądźcie w siadzie skrzyżnym, czyli po turecku, wyciągnijcie przed siebie wyprostowane ręce( oczywiście trzymacie w nich skakankę) i wykonujecie tułowia, raz w jedną, raz w drugą stronę ( czyli obracacie się i patrzycie na to co jest za Wam)
  • Zaproście rodzica lub rodzeństwo do pary, stańcie naprzeciw siebie, trzymając końce skakanki. Obracajcie się wokół własnej osi i nawijajcie skakankę w talii. Gdy dojdziecie do siebie, odwijajcie skakankę, obracając się w przeciwną stronę niż poprzednio. Jeżeli wam się podobało powtórzcie ćwiczenie.
  • Jedno z Was trzyma rękami oba końce skakanki – jest woźnicą. Druga osoba zakłada skakankę pod pachy – jest koniem. Biegacie przez chwilę po pokoju a na hasło rodzica zamieniacie się rolami.
  • Usiądźcie po turecku i odpocznijcie. Nabierajcie powietrze nosem a wydychajcie ustami. Możecie napić się wody.
  • Załóżcie skarpetki POTRAFICIE SAMI. Wiem, bo widziałam na własne oczy i to nie raz. Czasami tylko przewijałam skarpetki na prawą stronę.

KOCHANI  CZAS  SPĘDZONY  W  DOMU  TO  DOSKONAŁA  OKAZJA  DO  DOSKONALENIA  SAMODZIELNEGO  UBIERANIA SIĘ.  SAMI  DOBRZE  WIECIE,  JAK  BARDZO  SIĘ  CIESZYCIE  GDY  POTRAFICIE  UBARAĆ  SIĘ  SAMI.  MACIE  TERAZ  DUŻO  CZASU  WIĘC  DO  DZIEŁA  – UBIERAJCIE  SIĘ  SAMI !!!!

 

W związku z obowiązkiem realizowania podstawy programowej wychowania przedszkolnego zachęcam do skorzystania z poniższych aktywności. Wszystkie działania są dostosowane do potrzeb i możliwości psychofizycznych dzieci

 

ZADANIA DODATKOWE

  • Dziś obchodzimy Międzynarodowy Dzień Książki dla Dzieci. Jestem przekonana, że czytacie w domu mnóstwo książek i że macie swoich ulubionych autorów. Ja też takich mam. Jednym z nich jest Eliza Piotrowska, autorka przygód Cioci Jadzi, Tupcia Chrupcia i wielu innych przesympatycznych bohaterów. Dziś specjalnie dla Was Tupcio Chrupcio i bardzo ważna sprawa.

https://www.youtube.com/watch?v=NGqnq7qhkqk

 

  • Mam dziś dla Was kilka fajnych zabaw i wcale nie dodam, że logopedycznych. Popatrzcie na przesłane plansze i naśladujcie zwierzątka.

Źródło: FB Inspiracje na każą okazje

  • Pamiętacie jak chodzą zwierzątka. Zaproście rodziców do wspólnej zabawy

 

https://www.youtube.com/watch?v=Ma-2i7U-t5w&list=PLSt-n5-v5hJS_hI2XV8nPdoH8qT5rul3A&index=24

 

  • Przesyłam również link do zabaw „Rodzinne spotkania do wspólnego wykonania” Celowo zaczynam od cz 3, bo w niej jest wiele zabaw, które nie wymagają drukowania poszczególnych stron. Można je wykonywać przy komputerze. A warto!!!

https://drive.google.com/open…

 

Źródło FB Świat Przedszkolanki

https://www.facebook.com/swiat.przedszkolanki/

 

  • Nasze przedszkole bierze udział w kolejnej akcji:  „Moje okno, pomalujmy nasze okna dla dzieci”. Zadanie jest bardzo proste. Wystarczy stworzyć piękną tęczę i wstawić ją w okno dziecięcego pokoju.  Kto ma ochotę włączyć się do zabawy zapraszam do wykonania tęczy i przesłania nam fotografii do poniedziałku J

https://www.facebook.com/groups/635481847272662/

Beata Samson

 

Data: 03.04.20202

Temat kompleksowy: Powroty ptaków

Temat dnia: Kolory wiosny

 

  1. Obejrzyjcie proszę film, dzięki któremu poznacie kolorowe wiosenne kwiaty. Dla niecierpliwych wystarczy minuta i trzydzieści sekund.

https://www.youtube.com/watch?v=L2OinZl6Z44

Potrafisz wymienić nazwy niektórych kwiatków???

  1.  Matematyczne zabawy. Będziecie potrzebować papierowe kwiatki – poproście rodziców o przygotowanie 4 kwiatków w  kolorach:   żółtym, czerwonym, niebieskim. Dodatkowo trzy liście z określoną liczbą kropek: 2, 3, 4
  • Segregowanie według kolorów to dziecinnie proste. To tylko zadanie na rozgrzewkę.
  • Policz proszę ile masz żółtych kwiatków, ile czerwonych a ile niebieskich ?
  • Teraz rodzic podaje Ci jeden listek. Policz ile masz na nim kropek i ułóż pod nim tyle samo kwiatków. Jeśli dobrze wykonałeś zadanie poproś rodzica o kolejny listek. I kolejny… ( foto 1,2)
  • Posłuchaj historii, którą wymyśliłam specjalnie dla Was…. Był piękny wiosenny poranek. Łąka powoli budziła się z leniwego snu. Na początku rozkwitł 1 żółty kwiatek. Proszę połóż go przed sobą. Za chwilę rozkwitł 1 niebieski. Połóż go przed sobą i policz ile jest razem kwiatków…. 2 czerwone kwiatki obudziły się zaraz po nich. Dołóż je do reszty i policz ile masz teraz kwiatków….4 kwiatki lekko kołysały się na wietrze gdy nagle niebieski kwiatek psiknął głośno A – psik. Ojej, chyba się przeziębiłem  myjąc listeczka w porannej rosie. Muszę się szybko schowa…. i ukrył się głęboko w trawie. I ty schowaj niebieskiego kwiatka…ile kwiatków zostało na łące? Trzy kwiatki tańczyły na wietrze, 2 czerwone szybko się zmęczyły i też schowały się w trawie żeby troszkę odpocząć….schowaj proszę 2 czerwone kwiatki. Ile kwiatków zostało na łące…Tak, został 1 żółty kwiatem, a może wcale nie żółty, tylko złoty? Jak złoty medal dla Ciebie – SUPER PRZEDSZKOLAKA
  1. Zabawa kolorami. Przygotuj proszę żółtą, czerwoną i niebieska farbkę. Zamocz paluszek w żółtej farbce i odciskaj go na kartce tak, żeby powstał żółty kwiatek. Wytrzyj palec i zamocz go w czerwonej farbce – stwórz czerwony kwiatek…a teraz tak samo niebieski. Hm…przydała by się zielona łodyga i listki. Przełóż do miseczki trochę żółtej farby i kropelkę niebieskiej….porządnie wymieszaj…otrzymałeś zielony kolor? Zawsze powtarzam, że przedszkolaki to prawdziwi czarodzieje. Namaluj proszę łodygę i liście. A teraz wyczaruj kolor pomarańczowy. Do pustej miseczki włóż żółtą farbkę i kropelkę czerwonej…wymieszaj…i co? Możesz namalować pomarańczowego kwiatka? Chcesz czarować jeszcze? To teraz fioletowy. Do pustej miseczki włóż czerwoną farbkę i kropelkę niebieskiej. Wymieszaj….Brawo. Zobacz miałeś tylko trzy kolory farby: czerwony, żółty i niebieski a dzięki mieszaniu kolorów możesz namalować piękną wielobarwną łąkę…. Już nie mogę doczekać się  zdjęcia  twojej racy. I Twojego oczywiście też J
  2. Odpocznijcie teraz chwilkę przy wiosennej muzyce. Połóżcie się wygodnie, albo przytulcie do mamy lub taty. Zamknijcie oczy i posłuchajcie…

https://www.youtube.com/watch?v=xAPDX0LD4nA

Jak co dzień zachęcam do skorzystania z poniższych aktywności. Wszystkie działania są dostosowane do potrzeb i możliwości psychofizycznych dzieci

 

ZABAWY DODATKOWE

  • Gra w kolory. Ustawcie jakiś czasomierz na minutkę. Gdy odliczanie się rozpocznie musicie znaleźć w pokoju jak najwięcej przedmiotów w kolorze czerwonym. To są zawody, bez konkurencji się nie uda, zaproście do zabawy najbliższych. Jestem przekonana, że przedmiotów będzie bardzo dużo więc o policzenie i wytypowanie zwycięzcy poproście rodziców.  UWAGA TERAZ  W  CIĄGU MINUTY WSZYSTKIE  PRZEDMIOTY  WRACAJĄ  NA  SWOJE  MIEJSCE !!!! Jeżeli sprzątanie się uda możecie bawić się dalej wymyślając dowolny kolor. PO KAŻDEJ RUNDZIE  TRZEBA  POSPRZATAĆ, TO WARUNEK  KONIECZNY  DO ROZPOCZĘCIA  KOLEJNEJ…J
  • Zabaw rozwijających uwagę  i koncentrację nigdy za wiele – powtórzcie zabawę z odnajdywaniem takich samych kolorów – zamiast kartek ułóżcie kwiatki ( foto 3,4)
  • Ułóżcie wszystkie kwiatki na stole i zdmuchnijcie je przez słomkę.
  • Możecie też urządzić zawody „ Kto dalej wydmuchnie kwiatka”
  • Przenosić kwiatki na  wdechu przez słomkę też oczywiście możecie
  • Posłuchajcie piosenki o kolorach

https://www.youtube.com/watch?v=owzja2wW8Nk

Możecie będziecie mieć ochotę pośpiewać?

  • Myślę, że nie może zabraknąć historii o najbardziej kolorowym słoniu na świecie J

https://www.youtube.com/watch?v=LBSwVratpik

 

Życzę Wam i waszym rodzinkom kolorowego dnia. Pamiętajcie, że jestem do Waszej dyspozycji.

Beata Samson